کد خبر: 60650
A

نماینده مجلس: عمده فساد کشور در بودجه شرکت‌هاست/ از جزئیات بودجه شرکت‌ها بی‌اطلاعیم

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس گفت: عمده فساد در کشور در بودجه شرکت‌هاست، زیرا فساد در جایی رخ می‌دهد که شفافیت ندارد.

نماینده مجلس: عمده فساد کشور در بودجه شرکت‌هاست/ از جزئیات بودجه شرکت‌ها بی‌اطلاعیم

به گزارش دیده بان ایران، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه) پارلمان طی تذکری گفت: درباره جداول و بودجه شرکت‌ها تا این لحظه هنوز گزارشی به ما داده نشده است.

وی اضافه کرد: از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یکی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آقایان در کمیسیون برنامه پرسیدم که وی پاسخ داد مطالبی در ذهن ما هست اما هنوز جمع‌بندی و چاپ نکردیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواستار رعایت قانون درباره بودجه شد و گفت: ما بخشی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بودجه را تصویب کردیم و بخش دیگری از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بودجه هنوز تصویب نشده است؛ اتفاقا فساد در جایی است که مصوب مجلس نیست.

سلیمی با بیان اینکه عمده فساد در کشور در بودجه شرکت‌ها است، خاطرنشان کرد: فساد در جایی رخ می‌دهد که شفافیت وجود ندارد، به همین دلیل چیزهایی که در مجلس مصوب می‌شود فساد در آن کمتر است.

«باید سازوکاری اندیشیده شود تا نمایندگان از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جزئیات بودجه شرکت‌ها آگاه شوند؛ ما امروز نمی‌دانیم چه اتفاقاتی برای جداول افتاده است. در روز آخر نیز ما کلی رای دادیم و جزئیات آن در جایی نبود.»

به گزارش فارس، مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی که در غیاب علی لاریجانی ریاست بخشی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نشست امروز خانه ملت را برعهده داشت، گفت:‌ اشکال شما وارد است؛ از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دبیر مربوطه و هیأت رئیسه پیگیری می‌کنیم که تلاش کنند تا این مسئله با اطلاع نمایندگان برسد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر