کد خبر: 60770
A

لاریجانی: رسانه‌ها توجه مردم را به موضوع محیط زیست جلب کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی از رسانه‌ها خصوصاً تلویزیون خواست توجه مردم را به موضوع محیط زیست جلب کنند.

لاریجانی: رسانه‌ها توجه مردم را به موضوع محیط زیست جلب کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ علی لاریجانی صبح امروز (چهارشنبه) پس از کاشت یک اصله درخت در محوطه پارلمان به مناسبت روز درختکاری در جمع خبرنگاران گفت: درختکاری سنت بسیار خوبی است که در این ایام صورت می‌گیرد ما باید به مسئله محیط زیست توجه داشته باشیم. زیرا کشور ما در شرایطی است که خصوصاً در شهرها نیازمند فضای سبز هستیم لذا این امر برای زندگی مردم و حیات سالم آنها مفید خواهد بود.

وی اضافه کرد: درخت‌ها در شرایط آب و هوایی تأثیرگذار هستند و بر همین اساس درختکاری هم در زیست سالم مردم مؤثر است و به زیبایی شهرها منجر می‌شود. لذا از هر جهت سنت حسنه‌ای است.

رئیس مجلس ادامه داد: مردم در این ایام به موضوع مهم محیط زیست و درختکاری بپردازند تا ان‌شاءالله شهری آباد و سرسبز داشته باشیم. خصوصاً اینکه کشور ما با مشکل کم آبی مواجه است. بنابراین باید به سمت ترویج درختکاری برویم و خصوصاً درختانی بکاریم که زمینه تولید آن قوی باشد.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که در مجلس روی آن تاکید شده مسئله آبخیزداری است. تا از بارش باران استفاده مطلوب شود و منجر به سیل نشود. در بخشی از مناطق این ابتکار عمل وجود داشته که در کنار آبخیزداری نهال‌کاری باشد و این امر در بهبود شرایط خاک مؤثر است و منجر به فضای سبز خواهد شد.

رئیس مجلس در پایان از تلویزیون و رسانه‌ها خواست به موضوعات مربوط به محیط زیست بپردازند و توجه مردم را به این مسئله جلب کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر