کد خبر: 60867
A

آخرین اخبار از بررسی لایحه بودجه ۹۸ در شورای نگهبان به روایت کدخدایی/ یکی از ایرادات شورای نگهبان استفاده نشدن از کلمات فارسی در بودجه است!

سخنگوی شورای نگهبان آخرین وضعیت بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ در این شورا را تشریح کرد.

آخرین اخبار از بررسی لایحه بودجه ۹۸ در شورای نگهبان به روایت کدخدایی/ یکی از ایرادات شورای نگهبان استفاده نشدن از کلمات فارسی در بودجه است!

به گزارش دیده بان ایران؛ عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان  با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال 98 در جلسات فوق العاده این شورا، گفت : بررسی لایحه بودجه 98 در جلسات سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

وی با بیان اینکه جلسات فوق‌العاده شورای نگهبان برای بررسی لایحه بودجه 98 امروز نیز ادامه دارد، اظهار داشت : انشاءالله اگر بررسی این لایحه امروز پایان یابد، نتیجه نهایی را اعلام می‌کنیم، در غیر این صورت هفته آینده نیز جلسات فوق‌العاده خواهیم داشت.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان با اشاره به ایرادات این شورا به مصوبه مجلس پیرامون لایحه بودجه 98، تصریح کرد : تاکنون از مجموع 22 تبصره این لایحه، تا تبصره 13 بررسی کرده‌ایم و 9 بند نیز ایراداتی داشته است که این ایرادات هم شکلی و هم محتوایی است.

کدخدایی به برخی ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه بودجه 98 به استناد اصل 15 قانون اساسی اشاره کرد و اظهارداشت : طبق این اصل نگارش همه متون می‌بایست به زبان فارسی باشد و به کار بردن واژه های بومی و یا زبان دیگر پرهیز شود که برخی ایرادات لایحه بودجه شامل این اصل قانون اساسی است.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان خاطرنشان کرد :در برخی موارد مصوبه مجلس پیرامون لایحه بودجه 98 ابهاماتی وجود دارد که پس از جمع بندی های نهایی، جهت رفع ابهام به مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کنیم./ تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر