کد خبر: 60872
A

نظر ۱۱ فعال سیاسی اصلاح طلب و اصول گرا درباره ریاست « ابراهیم رئیسی» بر قوه قضاییه

محمود صادقی عضو فراکسیون امید مجلس،اللهیار‌ملکشاهی رئیس‌کمیسیون قضایی مجلس، سید مصطفی هاشمی طبا فعال سیاسی، سیدمحمود علیزاده طباطبایی فعال سیاسی اصلاح طلب و وکیل دادگستری، سید محمد غرضی وزیر اسبق مخابرات، پرویز سروری، عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، احمد زید آبادی فعال سیاسی اصلاح طلب،نعمت احمدی حقوقدان و وکیل دادگستری و ... نظر خود را درباره عملکرد و آینده رئیسی در قوه قضاییه داده اند

نظر ۱۱ فعال سیاسی اصلاح طلب و اصول گرا درباره ریاست « ابراهیم رئیسی» بر قوه قضاییه
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ درحالی که هنوز حکم  رئیس جدید قوه قضاییه منتشر نشده است زمزمه های تغییر ریاست این قوه طی روزهای گذشته با اعلام رسمی آیت ا… آملی لاریجانی جدی شد و معاون اول قوه قضاییه نیز تلویحاً خبر از انتخاب حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی برای این مسئولیت داد. اژه ای در سخنان خود گفته بود: حتماً در دوره بعدی ریاست قوه قضاییه هم به رئیس جدید آقای رئیسی و قوه قضاییه کمک خواهم کرد. حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس هم که در صحن مجلس خبر از انتخاب رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه داده بود، تأکید کرد: ۲۰ اسفندماه امسال آقای رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه معارفه می شوند. این انتخاب با استقبال چهره های سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا روبه رو شد و آنان ادامه روند پیشرفت و تغییرات مثبت در این مجموعه را پیش بینی کردند.
 
محمود صادقی عضو فراکسیون امید مجلس نیز در توئیتی با اشاره به احتمال انتخاب رئیس جدید قوه قضاییه نوشت: بسیاری از قضات دادگستری درباره تغییرات قریب‌الوقوع در مدیریت قوه قضاییه خوش‌بین هستند؛ با توجه به پیشینه گزینه احتمالی ریاست قوه، امید می‌رود سازمان بازرسی جایگاه بایسته خود را در مقابله با فساد بازیابد.
 
 
 
اللهیار‌ملکشاهی رئیس‌کمیسیون قضایی مجلس با بیان این که حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اکثریت قضات کشور آشنایی دارند، افزود: ایشان ارتباط بسیار نزدیکی با قضات داشته اند که این موضوع می‌تواند فرصت مناسبی را برای دستگاه قضا فراهم کند. یکی از مطالبات تشکیلات قضایی این بوده است که  فردی از درون دستگاه قضا بر این قوه منصوب شود که الحمدلله این اتفاق رخ داد.
 
 
سید مصطفی هاشمی طبا فعال سیاسی اصلاح طلب هم گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی سوابق بسیار زیادی در قوه قضاییه دارند و به اصطلاح با پیچ و خم‌های این دستگاه بسیار آشنا هستند و به نظر بنده ایشان شایستگی ریاست بر قوه قضاییه را دارند.
 
 
سیدمحمود علیزاده طباطبایی فعال سیاسی اصلاح طلب و وکیل دادگستری هم با اشاره به ویژگی های مثبت رئیس احتمالی قوه قضاییه گفت: هیچ کسی حتی از دشمنان آقای رئیسی شائبه ای درخصوص مسائل مالی و اخلاقی وی مطرح نکردند و نمی کنند.
 
 
سید محمد غرضی وزیر اسبق مخابرات هم در این باره تأکید کرد: آن چه می‌دانم این است که آقای رئیسی، انسان مسئولیت‌پذیری است و مسئولیت‌پذیری یک ویژگی بسیار با ارزش است. سابقه طولانی مدت آقای رئیسی در قوه قضاییه، کمک‌حال ایشان در ریاست این قوه است، ایشان به چم و خم کار در دستگاه قضایی کاملا آشناست.
 
 
پرویز سروری، عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی هم در تحلیل خود از تغییررئیس قوه قضاییه گفت: رئیسی را مرد کارهای سخت دیده ام و شجاعت و جسارت لازم در ورود به عرصه‌های پرچالش را در ایشان مشاهده کرده ام.
 
احمد زید آبادی فعال سیاسی اصلاح طلب هم در کانال خود نوشت: او در مناظرات به خلاف افرادی چون محمد باقر قالیباف و حتی حسن روحانی چندان خود را با دوز و کلک‌های سیاسی آشنا نشان نداد و به عنوان فردی بی شیله پیله ظهور پیدا کرد. برخی از مردم حتی دیدارش با امیر تتلو را نیز حمل بر همین موضوع دانستند و از رأی دادن به او منصرف نشدند.
 
 
بهمن کشاورز حقوقدان برجسته کشور هم درباره احتمال انتصاب حجت الاسلام رئیسی در قوه قضاییه گفت: بنده معتقدم پس از سال‌ها کسی که در مسند این کار خواهد نشست از قوه قضاییه برآمده و مراحل مختلف ترقی را در قوه قضاییه طی کرده است، بنابراین هم از کیفیت تحولات مختلف قوه قضاییه و نیازهای آن آگاه است و هم امکان اثرگذاری بیشتری دارد.
 
 
نعمت احمدی حقوقدان و وکیل دادگستری نیز با اشاره به این که آقای رئیسی تنها گزینه‌ای است که برای ریاست دستگاه قضایی مناسب است، گفت: این فرد از سربازی به سرداری در دستگاه قضایی رسیده است و دادگستری را مثل کف دست خود می‌شناسد؛ یعنی از دادیاری به ریاست قوه قضاییه رسیده است و بنابراین اشراف کاملی بر ساختار آن دارد.
 
عیسی امینی رئیس کانون وکلای مرکز، هم انتخاب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: وی سیستم قضایی،‌ قضات و آسیب‌های قوه قضاییه را به خوبی می‌شناسد و تجربه دارد و می‌تواند در توسعه قضایی تاثیر زیادی بگذارد.
 
محمدرضا خباز عضو شورای حزب اعتماد ملی هم با اشاره به شخصیت حجت‌الاسلام رئیسی و احتمال انتصاب وی به سمت ریاست قوه قضاییه گفت: خداوند متعال را سپاس گزاریم که شرایطی برای قوه قضاییه ایجاد شد تا برای نخستین بار در طول ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شخصیتی از بدنه این قوه به ریاست آن برسد.
 
 

منبع: صبح شد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر