کد خبر: 60887
A

هشدار مهم سلیمی‌نمین درباره اصلاح قانون انتخابات؛ می خواهند با ترفند اصلاح قانون انتخابات افراد توانمند و باتجربه را حذف کنند

طرح ایجاد محدودیت در تعداد دوره نمایندگی یکسری ویژگی‌های مثبت و یکسری ویژگی های منفی دارد. معتقدم در کارهای فکری، سیاستگذاری و برنامه ریزی علی القاعده نباید محدودیت قائل باشیم به این دلیل که عمده تمرکز روی مسائل فکری است نه مسائل اجرایی.

هشدار مهم سلیمی‌نمین درباره اصلاح قانون انتخابات؛  می خواهند با ترفند اصلاح قانون انتخابات افراد توانمند و باتجربه را حذف کنند

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ عباس سلیمی نمین اظهار کرد: معتقدم مصوبه ایجاد محدودیت در تعداد دوره نمایندگی، مجلس شورای اسلامی را از یکسری قوت ها محروم می کند. یعنی اگر یک فردی شایسته و عنصر قابلی باشد و توان فکری بالایی درباره قانونگذاری داشته باشد، مجلس به دلیل محدودیت در دوره نمایندگی از حضور او محروم می شود و این اتفاق خوبی نیست.

مدیر دفتر تدوین مطالعات تاریخی معاصر ایران ادامه داد: ما افرادی در مجلس در گذشته داشتیم که افراد توانمندی بودند، از قضا حضورشان در ادوار مجلس موجب آشنایی آنها با ضعف های قانونگذاری و تسلط بر زوایای حوزه تقنین شده بود اما امروز از حضور آنها در عرصه قانونگذاری محروم هستیم، علتش هم برخی ترفند هایی است که در اصلاح قانون انتخابات به کارگرفته شد بنابراین در اعمال محدودیت های جدید باید مراقبت کرد که مجلس از عنصرهای توانمند خالی نشود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر