کد خبر: 6100
A

ورود سازمان اطلاعات سپاه به پرونده حقوق‌های نامتعارف

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به بحث حقوق‌های نجومی گفت: چند ماه از این موضوع گذشته و مردم به حق انتظار دارند تا نظام، مجلس و قوه قضائیه اقدامات لازم را انجام دهند تا اگر جرمی واقع شده قوه قضائیه وارد شود و دولت و دستگاه‌های مربوطه اقدام لازم را به عمل آورند.

ورود سازمان اطلاعات سپاه به پرونده حقوق‌های نامتعارف

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای با اشاره به بحث حقوق‌های نجومی گفت: چند ماه از این موضوع گذشته و مردم به حق انتظار دارند تا نظام، مجلس و قوه قضائیه اقدامات لازم را انجام دهند تا اگر جرمی واقع شده قوه قضائیه وارد شود و دولت و دستگاه‌های مربوطه اقدام لازم را به عمل آورند.

او افزود: دولت به قوه قضائیه اعلام کرد که در حال بررسی موضوع است همچنین قوه قضائیه منتظر است تا بررسی‌های دولت انجام شود و تا امروز از ناحیه دولت موردی به قوه قضائیه ارائه نشده است.

محسنی اژه‌ای گفت: دیوان محاسبات و اقدامات خوبی در زمینه بررسی حقوق های نجومی داشته و گزارشی به مجلس ارائه کرده است و همچنین در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، رئیس دیوان محاسبات حضور یافت و اعلام کرد گزارشی تا پایان آبان ماه در این زمینه ارائه می‌شود و تصمیم‌گیری در رابطه با اینکه چه کسانی باید پول خود را مسترد کنند، اتخاذ می‌شود و از قوه قضائیه و دستگاه‌های مربوطه تقاضا داشتند تا پایان ماه جاری صبر کنند.

وی با بیان اینکه تا امروز از ناحیه دیوان محاسبات به قوه قضائیه اعلام جرمی نشده است، گفت: اگر دیوان محاسبات تشخیص دهد که افراد جرمی مرتکب شدند به قوه قضائیه ابلاغ می‌کند و مقرر شده دادستان کل کشور بحث حقوق‌های نجومی را پیگیری کنند و گزارش خود را در این باره تقدیم کردند که پس از ملاحظه قوه قضائیه به دادستان کل کشور ارجاع شده است.

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: از سازمان بازرسی کل کشور خواسته شد از لیست‌هایی که اعلام کردند در مورد نوع جرم و به صورت مشخص گزارشی قانونی با استناد به مواد قانونی مبنی بر جرم افراد ارائه دهند و این لیست به دادستان تهران ارسال شده و از ناحیه دادستانی نامه‌نگاری‌ها انجام شده است.

او افزود: دولت گزارشی به قوه قضائیه ارائه نداده اما اقداماتی برای آینده در این راستا صورت گرفته است.

اژه‌ای با بیان اینکه برخی سازمان‌ها به صورت موردی از افرادی که حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند را به قوه قضائیه اعلام کرده‌اند، گفت: سازمان اطلاعات سپاه حدود شش مورد و سازمان بازرسی حدود دو مورد را اعلام کردند که به شعبه بازرسی ارجاع شده است و در مقام احضار و رسیدگی هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر