کد خبر: 61000
A

گلپایگانی: آمریکا غلط می‌کند به ایران حمله کند/ یک بیچاره احمقی در واشنگتن می‌خواهد بین تشیع و تسنع اختلاف بیندازد

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: آمریکا غلط می‌کند که به ایران حمله کند. سیاست آمریکا این است که از این ابزار استفاده کند تا اهل تشیع و تسنع را به جان هم بیندازد اما سال‌ها است که اهل تشیع و تسنع با یکدیگر زندگی می‌کنند، همسایه هم هستند و با هم معامله دارند.

گلپایگانی: آمریکا غلط می‌کند به ایران حمله کند/ یک بیچاره احمقی در واشنگتن می‌خواهد بین تشیع و تسنع اختلاف بیندازد

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام محمد محمدی‌گلپایگانی در همایش اهدای هشتادهزارمین سند املاک علوی ضمن تسلیت بابت شهادت امام هادی (ع) اظهار داشت: زیارت جاوید یکی از آثار ماندگار حضرت امام هادی است که تنها یک زیارت نیست بلکه شناسنامه اهل بیت محسوب می‌شود و رساتر و بهتر از این زیارت نمی‌توان درباره اهل بیت در حد فهم مردم گفت.

وی ادامه داد: طبق این زیارت منطقه نفوذ امام زمان تنها کره زمین نیست بلکه نفوذ حضرت عصر فراتر از کره زمین است و معتقدم این زیارت باید جزو برنامه‌های روزانه ما باشد تا بتوانیم از تمام آن در زندگی خود استفاده کنیم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به حلول ماه رجب اظهار داشت: ماه رجب ماه دعا و استغفار است و از تمام ساعات این ایام باید استفاده کرد و فرصت گرانبهایی است.

گلپایگانی تاکید کرد: اینکه خداوند به همه مخلوقات خودش حتی آنهایی که اعتقادی به خدا ندارند روزی می‌دهد حرف بسیار بزرگی است و نباید در این ایام از  یاد خدا غافل ماند.

وی با تاکید بر اینکه باید از فرصت رجب استفاده کرد اظهار داشت: به طور خوشبینانه ۵۰ سال دیگر هیچ‌یک از ما زنده نیستیم و صد سال دیگر کسی ما را نمی‌شناسد زمان محدودی داریم و باید از این زمان استفاده کنیم.

گلپایگانی با اشاره به ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی گفت: چهل سال پرماجرا، پر حادثه و چهل سال توطئه علیه این نظام را پشت سر گذاشتیم؛ حوادث کردستان و کودتای نوژه را که تصمیم داشتند جماران و تهران را بمباران کنند،‌گذراندیم.

وی افزود: جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم. در آن زمان اهالی ایلام به کوه پناه بردند و عجیب است این مردم پایدار ماندند. به همین دلیل است که اولین سفر استانی مقام معظم رهبری هم به استان ایلام بود البته رهبری تاکنون به تمام استان‌ها سفر کرده‌اند اما اولین استانی که از آن بازدید داشتند استان ایلام بود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: یکی از جنایات و خیانت‌های رژیم پهلوی این بود که هیچ توجهی به مردم محروم نداشت.

وی افزود: ارتش و نیروهای مسلح رژیم پهلوی تا دندان مسلح بودند و تنها با ۵۵۰۰ نفر پرسنل رسمی در ساواک مشغول به کار بود اما چه شد که این رژیم از هم دریده شد.

گلپایگانی ادامه داد: دو عامل باعث فروپاشی رژیم پهلوی بود اول رهبری این نهضت توسط امام خمینی که حتی یک نقطه ضعف هم در زندگی ایشان نمی‌توان پیدا کرد. پاک‌ زیست و پاک زندگی کرد. دومین عامل هم حمایت ملت و مردم بود که با این دو عامل رژیم پهلوی از هم دریده شد.

وی با بیان اینکه رضاخان یک عنصر فاسد و مفسد بود که در همین قضایای بنیاد پهلوی خیانت‌های زیادی به مردم کرد، گفت: املاک مردم را به زور می‌گرفتند و اگر گفته می‌شد چه ملک خوبی دارید مردم در جواب فقط می‌توانستند بگویند شاهنشاه پیشکش.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: اگر جواب شاهنشاه برای واگذاری املاک نه بود روزگار مردم سیاه می‌شد و متاسفانه این رژیم سیر هم نمی‌شد و فساد در دربار بسیار گسترده بود. اگر مطالعاتی داشته باشید، می‌بینید که درباریان چه موجوداتی بودند و دچار چه فساد شدیدی شده بودند.

گلپایگانی با اشاره به برگزاری جشن ۲۵۰۰ ساله در شیراز اظهار داشت: فقط برای غذایی که می‌خواستند در این جشن زهرمار کنند از فلان رستوران فرانسه و پاریس غذا با گارسون با هواپیما وارد کردند که فقط هزینه پذیرایی جشن ۲۵۰۰ ساله در آن زمان ۳۰ میلیون دلار شده بود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: جشن هنر شیراز هم افتضاح بسیار بزرگی بود که در ماه رمضان یک زوج خارجی را در معروف‌ترین خیابان شیراز تحت عنوان خیابان زند آوردند تا طریقه تقرب جنسی را به مردم بیاموزند. با توجه به اینکه نیروهای مسلح که در آن زمان وجود داشت کسی نمی‌توانست نگاه چپ داشته باشد و همه فرمانبردار بودند.

گلپایگانی ادامه داد: پرسنل نیرو هوایی و همافران در مدرسه رفاه سلام نظامی به بنیانگذار انقلاب دادند و با ایشان بیعت کردند اینها همان نیروهایی بودند که شاه برای آنها میلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری کرده بود اما پس از بیعت، نیروهوایی با امام خمینی کمر رژیم پهلوی شکست.

وی ادامه داد: طبق گفته رهبری پس از پیروزی انقلاب و این نظام مقدس بنیانگذار انقلاب دو کار بزرگ انجام داد؛ در ابتدا نظام پوسیده شاهنشاهی را برانداخت و سپس حکومت جمهوری اسلامی را راه اندازی کرد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به ارائه اراضی به مردم اظهار داشت: این اراضی و املاک باید به صاحبانشان بازگردد و بنیاد علوی توانسته است هزاران هکتار زمین مزوعی و مسکونی و.. را به مردم واگذار کنند.

وی ادامه داد: شکایت‌های بسیار زیادی می‌شد توسط مردمی که روی این اراضی زندگی می‌کردند اما سند نداشتند. بنابراین رهبری دستور دادند تا این اسناد را تهیه و به مردم ارائه کنند.

گلپایگانی ادامه داد: طبق گفته آقای سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستعضفان هیاتی مامور شدند تا مالکیت این زمین‌ها را شناسایی کنند هرچند که تعیین مالکیت این اراضی بسیار سخت بود اما حتی یک خطا هم در شناسایی مالکیت وجود نداشت و این مهم به فرجام رسید.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: تا امروز ۷۷ هزار سند به مردم واگذارشده است و در این مراسم هم با واگذاری سه هزار سند این رقم به ۸۰ هزار سند می‌رسد و غالباً هم واگذاری این اراضی بلاعوض و یا با تخفیف ۹۹ درصد بوده است.

وی ادامه داد: آقای سعیدی‌کیا زحمت بسیار زیادی کشیده‌اید و حتما در این مسیر یارهای خوبی داشته‌اید این زحمات ذخیره آخرت شما خواهد شد.

گلپایگانی همچنین با تاکید بر اینکه هیچ فرقی بین اهل سنت و تشیع وجود ندارد، گفت: برادران اهل سنت و علمای تشیع هر حلقومی که صدای اختلاف را صادر کند این حلقوم، حلقوم شیطان است.

وی افزود: آمریکا غلط می‌کند که به ایران حمله کند. سیاست آمریکا این است که از این ابزار استفاده کند تا اهل تشیع و تسنع را به جان هم بیندازد اما سال‌ها است که اهل تشیع و تسنع با یکدیگر زندگی می‌کنند، همسایه هم هستند و با هم معامله دارند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: حالا یک بیچاره احمقی در آمریکا می‌خواهد بین تشیع و تسنع اختلاف بیندازد که محصول حرف‌هایش ایجاد گروهک‌های تکفیری، داعش و طالبان است.

گلپایگانی تاکید کرد: به هیچ وجه اجازه ندهید این صحبت‌ها زده شود و تفرقه بین تشیع و اهل سنت ایجاد شود./ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر