کد خبر: 61007
A

آیا دوسوم اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام مخالف پیوستن ایران به «پالرمو» هستند؟!

بحث و بررسی و اظهار نظرها درباره تصویب و یا رد لوایح پالرمو در فضای رسانه ای کشور همچنان ادامه دارد.

آیا دوسوم اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام مخالف پیوستن ایران به «پالرمو» هستند؟!

به گزارش دیده بان ایران؛ بحث و بررسی و اظهار نظرها درباره تصویب و یا رد لوایح پالرمو در فضای رسانه ای کشور همچنان ادامه دارد.

محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه موضوع FATF در یکی دو ماه اخیر در دستور کار مجمع بوده است، تاکید کرد: کنوانسیون «پالرمو» با رأی ناپلئونی توانست از مجلس بگذرد و شورای نگهبان ایراداتی به آن وارد کرد که نهایتاً به مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این مطلب «سه جلسه مشخصاً درباره کنوانسیون «پالرمو» گفتگو کردیم»، یادآورشد: اکثر اعضای مجمع تشخیص انقدر بحث‌های کارشناسی درباره لوایح شنیدند و خودشان هم بررسی کردند که دیگر هرکدام تبدیل به کارشناس حوزه شده‌اند.

صفارهرندی تصریح کرد: هرچه مباحث را کارشناسانه‌تر پیش بردیم، آرای مخالف با پیوستن ایران به پالرمو افزایش پیدا کرد؛ بیش از دوسوم اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام مخالف پیوستن ایران به «پالرمو» هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی معتقدند مخالفان «پالرمو» بخاطر آرمان و مسائل ایدئولوژیک با این الحاق مخالفند و موافقان بخاطر گره‌گشایی اقتصادی از آن حمایت می‌کنند، تاکید کرد: اما این‌طور نیست، حتی یک بار هم تعارض آرمان‌گرایی و واقع‌گرایی در مجمع پیش نیامده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح می‌کند: موضع مخالفان در تمام جلسات این بود که پیوستن ایران به «پالرمو» بسیاری از فرصت‌هایمان را برای حل مشکلات اقتصادی از بین می‌برد. خود مسئولان FATF می‌گویند این لوایح فرصتی برای فشار بیشتر علیه ایران است.

صفارهرندی تاکید کرد: رئیس جمهور تاکید کرد که تحریم‌های آمریکا را دور می‌زنیم. بیژن زنگنه وزیر نفت به من گفت: این تحریم‌ها ظالمانه است و از هر راهی که بشود تحریم‌ها را دور می زنیم و نفتمان را می‌فروشیم.

وی افزود: اگر معتقدیم تحریم‌ها ظالمانه است و باید آن را دور بزنیم دیگر نباید با دست خودمان نشانی نقاط قوتمان را به دشمن بدهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بعد از تصویب FATF باید تمام تراکنش‌های مالی در حوزه نفت و دیگر حوزه‌ها را شفاف کنیم، تاکید کرد: طبیعی است که وقتی می‌خواهیم تحریم‌ها را دور بزنیم باید این کار را بدون اطلاع آمریکا انجام دهیم نه به صورت شفاف، واضح و قابل رصد.

صفارهرندی با اشاره به اینکه این لوایح بسته اطلاعاتی ما را در اختیار آمریکا قرار می‌دهد، گفت: این صحبت‌ها در مجمع باعث شد تا موافقان الحاق ایران به «پالرمو» هم نظرشان تغییر کند چون فهمیدند که این لوایح یعنی خودکشی از ترس مرگ! در شرایط تحریم امروز پیوستن به FATF مضرترین اتفاق برای سفره مردم خواهد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر