کد خبر: 61049
A
با تصویب مجلس؛

برخورداری نامزدها از امکانات صدا و سیما باید برابر باشد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند: تمامی نامزدهای انتخابات مجلس باید به صورت برابر از امکانات صدا و سیما برخوردار شوند.

برخورداری نامزدها از امکانات صدا و سیما باید برابر باشد

به گزارش دیده بان ایران، نمایندگان در ادامه جلس علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی مواد 42،41 و 43 طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را تصویب کردند.
نمایندگان در ماده 41 این طرح تصویب کردند: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دستورالعمل برنامه ها و زمان بندی شبکه های رادیویی و تلویزیونی استانی را به نحوی تنظیم می کند که امکان برخورداری نامزدها از این امکانات به صورت برابر وجود داشته باشد، ترتیب و تنظیم برنامه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی از طریق صدا و سیما با رعایت برابری نامزدها با پیشنهاد میرکل صدا و سیمای استان به عهده کمیسیون بررسی تبلیغات استان است.
نمایندگان در ماده دیگر این طرح تصویب کردند: مسوولیت نظارت بر حسن اجرای این دستور العمل در حوزه های انتخابیه بر عهده کمیسیون بررسی تبلیغات استان است.
با تصویب مجلس در تبصره این ماده، در صورت تخلف دستگاه ها و مسوولان مربوطه از احکام این ماده، مرتکب به مجازات درجه 6 قانون مجازات اسلامی محکوم می شود.
بر اساس قانون مجازات اسلامی، مجازات درجه 6 عبارت است از جزای نقدی بیش از 20 میلیون ریال تا 80میلیون ریال، شلاق از 31 تا 74 ضربه و تا 99 ضربه در جرائم منافی عفت، محرومیت از حقوق اجتماعی بیش از شش ماه تا پنج سال، انتشار حکم قطعی در رسانه ها، ممنوعیت از یک یا چند فعالیت شغلی یا اجتماعی برای اشخاص حقوقی حداکثر تا مدت پنج سال، ممنوعیت از دعوت عمومی برای افزایش سرمایه برای اشخاص حقوقی حداکثر تا مدت پنج سال، ممنوعیت از صدور برخی از اسناد تجاری توسط اشخاص حقوقی حداکثر تا مدت پنج سال.
همچنین نمایندگان در ماده 43 این طرح مقرر کردند: چنانچه به تشخیص کمیسیون بررسی تبلیغات استان ، برنامه های تبلیغاتی ظبط شده نامزدها در صدا و سیمای استانی، در برگیرنده مطالب و اطلاعات خلاف واقع، توهین آمیز یا هتک حرمت سایر نامزدها یا دیگر افراد و یا مغایر با قوانین باشد، صدا وسیما موظف به حذف آن مطالب است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر