کد خبر: 61063
A

فتاح: نظام دینش را به کرمانشاه ادا کرد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه اولویت کمیته‌امداد برای سال ٩٨ رسیدگی به امور مددجویان استان کرمانشاه است، گفت: نظام باید باور کند کار در کرمانشاه تمام نشده بلکه تازه شروع شده است.

فتاح: نظام دینش را به کرمانشاه ادا کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ پرویز فتاح در نشست صمیمانه با استاندار کرمانشاه و رئیس سازمان مدیریت بحران از ساخت بیش از ۵٢٠٠ واحد مسکونی برای مددجویان این کمیته خبر داد و افزود: ضعیف‌ترین جمعیت آسیب دیده مددجویان کمیته امداد بودند و این کمیته در سه مرحله، ۵٠٠، ٢٠٠٠ و ٢۵٠٠ منزل مسکونی را به بهره‌برداری رسانده است.


وی با بیان اینکه به همین تعداد، منازل مددجویان ترمیم و بازسازی شده است، اظهار کرد: ١٠٠ درصد بازسازی منازل مددجویان به پایان رسیده است و همه کمک ها نیز از سوی مردم بوده است.

رییس کمیته امداد با بیان اینکه ایران برای کرمانشاه به پاخاست و همه مردم کمک کردند افزود: کرمانشاه پیش از آن فراموش شده بود و از اولویت برخوردار نبود اما نظام باید دینش را ادا می‌کرد و این اتفاق افتاد. کرمانشاه نیز زمان جنگ دینش را به ایران ادا کرد و اجازه نداد یک وجب از خاک ایران از دست برود. مردم کرمانشاه چه کرد، سنی، اهل حق و...به دشمن تو دهنی زدند و نذاشتند دشمن به ایران قدم بگذارد.


رئیس کمیته امداد امام خمینی افزود: با این حال  در نظاممان آنچنان که باید به کرمانشاه اولویت نداده بودیم. کرمانشاه استان با ظرفیتی است که چند هزار سال قدمت دارد و از  دوران باستان هم جای حساس و خاصی برای سکونت مردم بوده است.


فتاح با اشاره به اینکه در کرمانشاه کار عمرانی بزرگی انجام شده است، تصریح کرد: گفته می‌شود که در مجموع صدها هزار واحد باید ساخته و بازسازی شود که به نظر می‌رسد این کار تا شهریور سال آینده به پایان برسد.


اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران نیز از آسیب دیدگی بیش از ١٢٠ هزار واحد مسکونی خبر داد و گفت: بعد از زلزله کرمانشاه بین ٢٢ تا ٢٣ هزار واحد مسکونی روستایی ساخته شده است.


به گفته وی میانگین طبقات ساخته شده مناطق زلزله زده ١.٢ به ٣.٩ طبقه افزایش یافته است.

وی با اشاره به تعیین تکلیف ٣ تا ۴ هزار مستاجر در این مناطق تصریح کرد: نظام در مجموع بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان برای این مناطق هزینه کرده است. بعد از  زلزله بم  و ورزقان، در کرمانشاه بهتر عمل کردیم با این حال نباید فراموش کرد که اساس کار باید ساخت و ساز درست باشد چرا که در سرپل ذهاب واحدهای مسکونی وجود داشتند که به دلیل ساخت درست آسیب ندیدند.

به گزارش ایسنا، هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه نیز در این جلسه هم با بیان اینکه کمیته امداد ٣ برابر تعهداتش به مناطق زلزله زده امداد داده است، افزود: اولین منازلی که از بین ۱۰۴ هزار منزل مسکونی آسیب دیده ساخته شد، متعلق به خانه‌های مددجویان کمیته امداد بود.


وی با اشاره به تخریب ١٣ هزار جایگاه دامی گفت: ۷ هزار واحد تجاری، ٩ شهرستان و ۱۹۲۲ روستا در جریان زلزله تخریب شدند. از بین ۶٧ هزار واحد نیازمند تعمیرات، کار ۶۲ هزار واحد به اتمام رسیده است. همچنین از بین ۳۷ هزار واحد احداثی ۲۵ هزار واحد به اتمام رسیده است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه یکی از نکات شاخص زلزله کرمانشاه این بود که زندگی عادی مردم بعد از زلزله هم ساری و جاری بود، اظهار کرد: در جریان زلزله کرمانشاه مردم ۲۶۹ میلیارد تومان مواد غذایی کمک کردند. همچنین ۶۳ میلیارد تومان پول نقد به حساب هلال احمر واریز شد و ۲۲ میلیارد تومان نیز میزان کمک‌های نقدی مردم به سلبریتی ها بود که در حال حاضر ۳ نفر از آنها پای کار آمده‌اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر