کد خبر: 6107
A

بسته خبری «دیده بان ایران - یکشنبه ۲۳ آبان»

نگاهی کوتاه به اخباری که طی بیست و چهار ساعت گذشته در رسانه ها به آن پرداخته شده است.

بسته خبری «دیده بان ایران - یکشنبه ۲۳ آبان»

پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران قصد دارد تا هر شب؛ تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد که مهمترین آنها عبارتند از:

 

تشکیل پرونده برای ۶ مدیر نجومی‌بگیر

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای ادامه داد: در جلسه‌ای که هفته گذشته در ستاد مبارزه با فساد با حضور رئیس دیوان محاسبات برگزار شد رئیس دیوان محاسبات درخواست داشتند که بر اساس گزارش تکمیلی مجلس مشخص شود که چه کسانی پول‌شان را باید مسترد کنند و از جلسه درخواست کردند تا پایان آبان ماه قوه قضائیه را از نتایج این بررسی‌ها مطلع کنند اما تا امروز نیز از ناحیه دیوان محاسبات اعلام جرمی صورت نگرفته است.سخنگوی قوه قضائیه گفت: طبق قانون اگر دیوان محاسبات تشخیص دهد فردی علاوه بر تخلف جرمی مرتکب شده موظف است به قوه قضائیه اطلاع دهد.اژه‌ای همچنین افزود: دادستان کل کشور در خصوص حقوق‌های نجومی در حال بررسی است که در همین راستا دادستان کشور در هفته گذشته گزارش خود را به قوه قضائیه تحویل دادند کهپس از بررسی‌های رئیس قوه قضائیه مواردی مشخص شد که این موارد برای دادستان تهران ارسال شد و دادستان تهران بر اساس نامه‌نگاری‌هایی به دستگاه‌های ذی‌ربط از سازمان بازرسی درخواست کرد که نوع جرم نیز به طور مشخص اعلام شود.وی گفت: در حال حاضر دولت در خصوص حقوق‌های نجومی گزارشی ارائه نداده اما اقداماتی برای آینده در نظر دارد. اما در حال حاضر آنچه قابل توجه است عدم ارائه گزارش به قوه قضائیه می‌باشد.سخنگوی قوه قضائیه مطرح کرد: در بحث حقوق‌های نجومی تاکنون 5-6 مورد توسط سازمان اطلاعات سپاه و سازمان بازرسی کل کشور مشخص شده که به شعبه بازرسی کشور ارجاع داده شده است.

 
 

پیش بینی سردار نقدی از زمان سقوط امریکا

سردار نقدی در ابتدا در خصوص مهم‌ترین وظیفه و اولویت‌های بسیج گفت: نظامی که در پشت پرده، آمریکا را اداره می‌کند، معتقد است آمریکا سال 2035 سقوط می‌کند، به نظر من این تحلیلی خوش‌بینانه است و این اتفاق خیلی زودتر می‌افتد. سردار نقدی در گفت‌وگو با فارس در خصوص نحوه حضور نظامیان ایران در سوریه گفت: حضور ایران در حد مستشاری و انتقال تجربه است اما گاهی شاید تیم‌های کوچکی از رزمندگان هم رفته باشند که دلیل آن هم این است برخی از تجربه‌ها وقتی با زبان نقل شود مخاطب آن را متوجه نمی‌شود لذا این تیم‌های کوچک، مدل‌هایی از آن عملیات را اجرا می‌کنند و مستشاری تجربی صورت می‌گیرد، پس وقتی می‌بینم یک جوان در سوریه به شهادت می‌رسد دلیلش حضور در همین عملیات‌های کوچک بوده است.

 
 

بزرگ‌ترین نقد زیباکلام به هاشمی رفسنجانی

حسین دهباشی برای مجموعه تاریخ شفاهی «خشت‌ خام» سلسله گفت‌وگوهایی با برخی فعالان سیاسی انجام داده است. وی در این گفت و گو گفت؛ «بزرگ‌ترین انتقادی که به آقای هاشمی‌ رفسنجانی وارد می‌کنم این است که بعد از ٢٢ بهمن که قدرت داشتی برای آزادی نایستادی! برای دموکراسی نایستادی! برای مطبوعات نایستادی!»

 
 

ادعای حضور رحیمی در خانه ، نه زندان!

یک مامور سرشماری مدعی شده است که محمدرضا رحیمی معاون اول محمود احمدی‌نژاد که طبق حکم دادگاه باید هم‌اکنون در دادگاه باشد، در خانه به سر می‌برد!یک مامور سرشماری با انتشار توئیتی در توئیتر شخصی‌اش مدعی شد هنگامی که برای سرشماری به درب منزل محمدرضا رحیمی معاون اول دولت احمدی‌نژاد رفته است، او خودش در خانه را باز کرده است.این مامور ادعا کرده است: «امروز برای سرشماری درب خونه آقای محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی‌نژاد رفتم خودشون در را باز کردند در صورتی که باید در زندان می‌بودن الان».این در حالی است که محمدرضا نادری وکیل محمدرضا رحیمی از حضور موکلش در خانه اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفته است: من از هیچ چیز اطلاعی ندارم و نمی‌دانم موکلم کجاست!

 در همین زمینه علیرضا زاهدیان معاون مرکز آمار با تکذیب خبر "یک مامور سرشماری: رحیمی در خانه است، نه زندان!" گفت: این خبر کذب محض است و ما با مامور شایعه پراکن برخورد می کنیم.وی در گفتگوی اختصاصی با " نود اقتصادی" افزود: هیچکدام از ماموران ما حق ندارند در مورد جزئیات سرشماری‌ها به خصوص سرشماری از مقامات دولتی و یا دولت سابق مصاحبه کنند. گفتنی است خبرگزاری برنا ساعاتی پیش ادعا کرد یک مامور سرشماری گفته که محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی‌نژاد که طبق حکم دادگاه باید هم‌اکنون در دادگاه باشد، در خانه به سر می‌برد.
 

پیام کیهان به ترامپ

مدیرمسئول روزنامه کیهان در یادداشتی در شماره امروز، با انتقادهای تند و چندباره نسبت به توافق هسته‌ای، «برجام» را «بی‌خاصیت» و «حاوی خسارت محض» توصیف کرده و از موضع انتخاباتی ترامپ مبنی بر پاره کردن برجام، حمایت کرده است.

 
 

کاهش ۳۵ درصدی واردات در حوزه سلامت

هاشمی وزیر بهداشت از کاهش ۳۵ درصدی میزان واردات در حوزه سلامت طی سه سال گذشته و در جهت حمایت از تولید داخل خبر داد.ایسنا این خبر را منتشر کرده است.

 
 

دفاع معاون اول رئیس جمهور از مدیران جوان

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح امروز (یک شنبه) در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با بیان این که در عرصه‌های مدیریت میانی و پایینی کشور را یکی دیگر از واقعیت‌های عرصه‌ی مدیریت روز کشور دانست و گفت: این که جامعه جوان و مدیران سطوح پایین انتظار حضور در سطوح بالای مدیریتی بر اساس عملکرد و توانایی و دانش خود را دارند. یکی از مشکلاتی که ما امروز با آن مواجه هستیم این است که هنگامی که مسئولیت نهاد یا وزارت‌خانه‌ای خالی می‌شود همه ذهن‌ها برای جایگزینی این مسئولیت به سمت افرادی محدود و وزرا و معاونان سابق می‌شود این در حالی است که مدیران جوان کشور توقع دارند وارد حوزه‌ی مدیریتی کلان و ملی شوند.

 
 

نظر عارف درباره ترامپ

محمدرضا عارف، نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگویی، درباره پیام انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: مواضع هر دو نامزد انتخابات آمریکا شبیه هم بود و به نظر من سیاست خارجی آنها تفاوت چندانی نخواهد داشت.وی تاکید کرد: ما باید با توجه به منافع ملی خود همان مسیری را که طی کرده ایم، ادامه دهیم و اهل تعامل هم هستیم و سر جنگ با کسی نداریم، اما از حقوق حقه خود نیز کوتاه نمی آییم و محکم بر روی منافع خود می ایستیم.عارف درباره اظهارات دونالد ترامپ درباره آینده برجام و کنار گذاشتن آن نیز تصریح کرد: این حرف ها تبلیغاتی و شوخی است و وقتی که این شخص رسما سر کار بیاید، مجبور است که ساز و کارهای بین المللی را بپذیرد.رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با توصیه به دولت برای طی کردن مسیر اجرای برجام تاکید کرد: دولت همان مسیر را با توجه به منافع ملی دنبال کند تا بتوانیم حقوق خود را به طور کامل به دست بیاوریم.

 
 

روایت روحانی از نقش شورای نگهبان در برجام

حسن روحانی ظهر امروز (یکشنبه) در مراسم بهره برداری از طرح های توسعه میادین نفتی غرب کارون اظهار کرد: در طول مذاکرت بار اصلی برجام بر دوش وزارت امور خارجه، وزارت دفاع، سازمان انرژی اتمی، شورای عالی امنیت ملی و مجلس بود و شورای نگهبان هم در روزهای آخر در این افتخار شریک شد. رهبری هم از آغاز راهنما و هدایتگر بودند و ملت بزرگ هم پشتوانه دولت بود، اما بعد از برجام دستگاه های دیگر این بار را بر دوش گرفتند که یکی از این بخش ها صنعت نفت و وزارت نفت بود و به خوبی هم از این فضا بهره برداری کرد.

 
 

دولت یازدهم مأمور هاشمی است!

سید محمد غرضی وزیر پست دولت هاشمی و نامزد ریاست‌جمهوری سال 92 درباره عملکرد دولت در حوزه اقتصادی اظهار کرد: دولتها باید رضایت مردم را بر رضایت خواص ترجیح دهند اما دولت روحانی رضایت خواص را به رضایت عامه مردم ترجیح می‌دهد. روحانی مأمور هاشمی و رئیس دولت اصلاحات است و بیشتر بر آنها تکیه می‌کند و دولتش در جلب رضایت نظر مردم فعال نیست. غرضی درباره تغییر وزرای دولت در ماه‌های باقی مانده، خاطرنشان کرد: زمانی که مجلس دهم بر سر کار‌ آمد، بحث تغییر وزرا مطرح شد اما نظر من این بود که با تغییر وزرا در ماه‌های باقی‌مانده دولت سست می‌شود. من سابقه وزارت در دهه 60 و 70 را دارم و می‌دانم وقتی دولت سست شود منافع ملی هم از بین می‌رود اما این اتفاق افتاد و اکنون می‌بینیم تفاوتی با قبل نکرده است. دولتها هر 4 سال یکبار عوض می‌شوند اما تغییر وزرا برای کشور هزینه درست می‌کند.وزیر نفت در دوران دفاع مقدس درباره مسئله رکود در کشور، اظهار کرد: علت اصلی رکود در این است که دولت بیش از درآمدش هزینه می‌کند. وقتی دولت بیش از درآمدش هزینه کند ارزش پول ملی از بین می‌رود و وقتی ارزش پول ملی از بین برود واردات بر صادرات ترجیح پیدا می‌کند اما هیچ دولتی حاضر نیست بیش از درامدش هزینه نکند.وی افزود: دولتهای ما هیچ‌کدام عقل معاش ندارند. با اینکه درآمدهای هنگفتی داشتند اما متأسفانه هیچ‌کدام از دولتهای بعد از جنگ عاقبت بخیر نشدند و امیدوارم نسل بعدی به این مسائل توجه کند و حقوق فقرا را صرف حقوق اغنیا نکنند. تسنیم

 

ضبط «صدها هزار دیش» و بازداشت «۱۹۳ نصاب ماهواره»

رئیس پلیس اماکن تهران بزرگ خبر داد که در هفت ماه اول امسال ۷۱۳ هزار و ۵۴۶ دیش ماهواره، ۹۲۳ هزار و ۲۹۹ «ال‌ان‌بی» و ۱۰ هزار و ۷۶۶ دستگاه دریافت‌کننده ماهواره ضبط و ۱۹۳ نفر از افرادی که ماهواره نصب می‌کردند، دستگیر شده‌اند.علیرضا لطفی در نشست مقامات نیروی انتظامی با دادستان تهران اعلام کرد که نیروی انتظامی «در صدد تمرکز بر روی نصابان و باندهای مرتبط با این موضوع است».دادستان تهران نیز در این نشست گفت که برخی مسئولان با ارائه آمارهایی از جمله اینکه ۶۰ درصد مردم از ماهواره استفاده می‌کنند، «در صدد نفی اقدامات پلیس و دادستانی در مقابله با ماهواره و جمع‌آوری تجهیزات آن» هستند.عباس جعفری دولت آبادی تأکید کرد که مسئولان نباید «مانع انجام وظیفه» مأمورین نیروی انتظامی در مبارزه با جمع‌آوری تجهیزات ماهواره شوند.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.

 

جلیلی نامزد انتخابات می‎شود

یک منبع نزدیک به جلیلی به سایت خبری «پایش» گفت که وی اعلام کرده نامزدی اش در انتخابات قطعی است. به گفته وی تصمیم جلیلی برای نامزدی در انتخابات ربطی به انتخاب ترامپ ندارد و او آمادگی خود برای حضور در انتخابات را دو هفته پیش اعلام کرده است. گفته می شود جلیلی اخیرا با تحلیل اوضاع کشور به برخی همفکرانش گفته است که اکنون دیگر همه متوجه شده اند که برجام شکست خورده و نظرات ما درباره برجام به اثبات رسیده است. به گفته جلیلی، با شکست برجام و اثبات درستی مواضع او در دوران مذاکرات هسته ای، مردم در این دوره به او رای خواهند داد.

 
 

سن کابینه برای دور بعد باید 10 سال کاهش یابد

احمد شیرزاد فعال اصلاح طلب درباره آینده انتخاباتی روحانی و شرایط حمایت دو جریان سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا از او برای انتخاب مجدد اینکه روحانی با چه مشکلاتی مواجه است و باید در دولت دوازدهم چه تغییرات اساسی در کابینه اش انجام دهد.وی به روزنامه اعتماد گفت: در دور یازدهم ریاست جمهوری که اقای روحانی باید کابینه اش را به مجلس نهم معرفی می کرد، دستش برای معرفی وزرای قوی کاملا بسته بود.مهم نیست که یک وزیر سابقه سیاسی اش با کدام گروه مطابقت دارد البته نباید افکارش در مقابل رئیس جمهوری قرار داشته باشد اما مهم این است افراد کابینه باید تخصص لازم، انرژی، شجاعت کافی در تصمیم گیری را داشته باشند. موضوعی که مورد تاکید همگان است اینکه ایشان میانگین سنی کابینه دولت بعدی را به جد به میزان حدود ده سال کاهش دهد.قطعا وزرایی که بالای 65 سال سن دارند انرژی کافی برای اداره امور در وزراتخانه مربوطه را ندارند. قطعا وزرایی که در این مدت زحمت کشیده اند می توانند مشاوران برجسته ای باشند لزومی ندارد حتما عضو کابینه باشند.

 
 

ستاد «اصولگرایان میانه رو» برای روحانی

غرضی ضمن تایید اینکه بخشی از اصولگرایان میانه رو ستادی را برای روحانی تشکیل داده اند گفت : اما اینکه این ستاد بتواند حاکمیت بر ستادهای دیگر اصولگرا داشته باشد و یا بدنه اصولگرایی را با خود همراه کند یا بتواند ریزش های روحانی در میان اصولگرایان را در طول سه سال گذشته جبران کند ، برای من مشخص نیست.محمد غرضی در خصوص استراتژی اصولگرایان در انتخابات پیش رو، با بیان اینکه در شرایط فعلی اصولگرایان در اردوگاهشان به نتیجه مشخصی نرسیده اند و برخی شایعات از شروط افرادی نظیر قالیباف برای شرکت در انتخابات حکایت میکند گفت: این جریان هنوز کسی را معرفی نکرده است و این در حالی است که همیشه بحث آین را دارند که تجمیع کنند و وحدت داشته باشند اما به نتیجه نرسیده اند.او در تبیین علل این عدم توفیق در ایجاد وحدت خاطر نشان کرد علت این است که افرادی از اصولگرایان شاخص قبلا در انتخابات های گذشته شانسشان را امتحان و به نتیجه نرسیده اند و الان هم اگر از افراد گمنام استفاده کنند وقت کافی برای معرفی افراد جدید را ندارند. لذا به نظرم اصولگرایان هنوز نتوانسته اند بر سر یک نفر به وحدت برسند. انتخاب

 

فانی: برنامه‌‌ای برای ورود به انتخابات ندارم

وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: برای حضور در عرصه سیاست، عضویت در حزب یا نامزدی در انتخابات برنامه‌ای ندارم.علی اصغر فانی در پاسخ به این سوال که آیا برای ورود به انتخابات شوراها یا مجلس آینده برنامه‌ای دارید؟ گفت: من نیروی فرهنگی و عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس هستم و هم اکنون در این دانشگاه تدریس می کنم. وزیر سابق آموزش و پرورش یادآور شد: برای حضور در عرصه سیاست، عضویت در حزب یا نامزدی در انتخابات برنامه ای ندارم چون یک نیروی فرهنگی هستم نه فعال سیاسی.خبرآنلاین 

 
 

فساد ۸ هزار میلیارد تومانی تایید شد

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به رصد پلیس بر فعالیت اقتصادی کشور از تایید وقوع فساد ۸ هزار میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان توسط پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی خبر داد.سردار محمدرضا مقیمی در پاسخ به این سوال که آیا پلیس در بررسی‌های خود، رقم 8 هزار میلیارد تومانی را در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان تایید می‌کند یا خیر خاطرنشان کرد: در بررسی‌های ما نیز رقم 8 هزار میلیارد تومانی در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان مورد تایید قرار گرفته ولی اختلاف نظر موجود در خصوص عنوان اتهامی این پرونده است که برخی‌ها تحت عنوان اختلاس یا خیانت در امانت در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان از آن نام می‌برند.تسنیم 

 
 

پشیمانی مطهری از اظهاراتش درباره کنسرت

علی مطهری سخنانش درباره صحبت های اخیرش درمورد حضور امام رضا(ع) و اعتراضات بعد از آن گفت: من قبلا هم توضیح دادم که این صحبت ها در یک جلسه سخنرانی دانشجویی در دانشگاه سمنان بود. و بعد از آن جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی صورت گرفت، یک کسی از موضوع ممنوعیت کنسرت در مشهد مقدس سوال کرد که من گفتم این نمی شود که قانون دوگانه اجرا بشود قانون در سراسر کشور باید یکسان شود. البته کسی نمی گوید که داخل صحن امام رضا(ع) باید کنسرت بگذارند و بعد هم مثال زدم که یک شعر عرفانی حافظ را اگر کسی مثل آقای سراج بخواند و در گوشه ای از مشهد اجرا بشود چه اشکالی دارد . بعد از باب مزاح برای اینکه جلسه دوساعت طول کشیده بود گفتم شاید اگر امام رضا(ع) هم بودند در این کنسرت شرکت می کردند. منتهی حضاری که در جلسه بودند این موضوع را توهین تلقی نکردند. ولی بعد خبری منتشر شد با این تیتر که اگر امام رضا(ع) بودند در کنسرت شرکت می‌کردند. این یک برداشت دیگری است. شاید بهتر بود که من این حرف را نمی‌گفتم ولی این کار شیطنت بود که این خبر را اینگونه تنظیم کنیم و این کار درستی نبود. حتی امام خمینی(ره) هم در سرود شهید مطهری که در مقابل ایشان اجرا شد شرکت کردند و به این کار اعتراضی نکردند. خبر آنلاین

 
 

هشدار یک نماینده به روحانی و برادران لاریجانی

حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس دهم، گفت: آقای رئیس جمهور،‌آیت الله آملی لاریجانی، دکتر لاریجانی و نمایندگان مجلس ، از خواب خرگوشی بیدار شوید. جامعه امروز ما بیمار است،‌ مصرف گرایی و دنیا پرستی در بین مدیران و مذهبیان ما رواج یافته است. تهمت زدن،‌عوام فریبی،‌ رشوه گرفتن و ‌پرونده سازی برای شایستگان در کشور ما عادی شده است. نگران این باشید که این آسیب ها باعث سقوط نظام اداری و بی اعتمادی مردم و در نهایت سقوط نظام گردد. آقای رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه اعتراض معلمان را سوپاپ اطمینان نظام در نظر بگیرید با دهن بستن و به زندان انداختن کاری از پیش نمیرود. خبر آنلاین

 

حاشیه‌سازی دوباره نماینده حاشیه ساز مجلس دهم

عصر شنبه در حالی کمیسیون تلفیق مجلس با حضور نمایندگان عضو تشکیل جلسه داد که اقدام غیرمنتظره نادر قاضی‌پور باز هم حاشیه‌ساز شد. کانال خبری اصلاحات نیوز نوشت، در جلسه کمیسیون تلفیق که دستور کار آن بررسی مواد لایحه برنامه ششم در راستای اجرایی شدن سیاست‌های کلی رهبر انقلاب در بخش سلامت بود 16 نفر از نمایندگان در پایان جلسه و پس از بررسی بندهایی از مفاد مرتبط با اصلاح ساختار نظام سلامت به عنوان موافق ثبت نام کردند که اسامی آنها روی مانیتورهای کمیسیون آمد. اما ناگهان قاضی‌پور که خود را مرتبط با جریانات کارگری می‌داند در اقدامی غیر منتظره و خلاف عرف با تلفن همراه از تصویر اسامی موافقین که روی مانیتور ظاهر شده بود عکس گرفت و گفته می‌شود برای مسئولین جامعه کارگری کشور ارسال کرد. این اقدام در آستانه تصمیم گیری کمیسیون تلفیق که با حضور وزرای بهداشت و رفاه و اعضا تشکیل شد و در فضایی کارشناسی مباحث آن پایان یافت می‌تواند موجب تحریک تشکل‌ها و جامعه کارگری بر علیه نمایندگان ثبت نام کننده شود. این در حالی هست که بارها از سوی پیشنهاد دهندگان تجمیع بیمه‌ها بر مستثنی بودن بخش درمان تامین اجتماعی تاکید شده و این اقدام قاضی‌پور موجب اعتراض سایر اعضا شد و جو جلسه را برای دقایقی متشنج کرد.

 
 

یک ژنرال زن گزینه ریاست پنتاگون در دولت ترامپ

هنوز هیچ تصمیمی اتخاذ نشده و فهرست کنونی گزینه‌های احتمالی برای تصدی پست وزیر دفاع آمریکا همچنان متوجه جوزف کیت کلاگ، ژنرال بازنشسته ارتش، ژنرال مایک فلاین، مدیر سابق آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا و سناتور جف سشنز است. به نوشته واشنگتن پست، اما نام سناتور کلی آیوت در مذاکرات داخلی به عنوان نماد صلح در مقابل تیم سیاست خارجی جنگ طلب جمهوری خواهان مطرح شده است. منابع آگاه از این مذاکرات داخلی گفتند: سناتور آیوت به عنوان فردی فرهیخته، پر از معلومات، متبحر و توانا تلقی می‌شود و قطعا می‌تواند به راحتی تائیدیه سنا را به دست آورد. ایسنا 

 
 

توضیحات تتلو درباره حکم 10 سال حبسش

امیر تتلو در واکنش به حکم 10 سال حبسی که برایش صادر شده نوشت: قسم به لفظ جلاله‌ى الله هیچوقت هیچ احدى رو هم به فساد و فحشا تشویق نکردم و همیشه فقط داشتم کار میکردم و به موفقیت خودم و دوستام و بقیه فکر میکردم به همین سیاهى شب قسم.

 
 

شرط قالیباف برای نامزدی در انتخابات

حسن سبحانی‌نیا، فعال سیاسی اصولگرا در خصوص انتخابات ریاست جمهوری سال 96 برنامه اصولگرابان گفت:‌ امکان توافق بر سر یک کاندیدا وجود دارد و از محالات نیست و اگر منیت‌ها و خودخواهی‌ها را کنار بگذارند و روی اصول کلی خود تاکید کنند امکان رسیدن به یک نظر واحد وجود دارد. این نماینده پیشین مجلس تصریح کرد: من شنیده‌ام که آقای قالیباف مطرح کردند در صورتی وارد عرصه می‌شوم که مجموعه اصولگرایان برای کاندیداتوری‌ام اتفاق نظر داشته باشند و ایشان می‌خواهند وفاق جمعی برای کاندیداتوری‌اش وجود داشته باشد که البته منطقی هم همین است. وی افزود: اگر مثل دور گذشته کاندیداهای اصولگرایی متعدد باشند فایده ای ندارد و آرا پراکنده می‌شود لذا باید منتظر باشیم. البته به نظر می رسد رای نیاوردن آقای قالیباف در دو دوره نیز به دلیل همین نبود اتفاق نظر بوده است.ایسنا 

 
 

نقش سردار فیروز آبادی در مذاکرات هسته‌ای

سردار فیروزآبادی در گفت‌وگوی مفصلی با تسنیم در خصوص مذاکرات هسته‌ای گفت: آمریکایی‌ها تلاش کردند طی مذاکرات هسته‌ای بحث‌های نظامی را مطرح کنند که یادتان هم هست من بیانیه 12صفحه‌ای به آقای ظریف نوشتم و به لوزان فرستادم. در آن صفحات توضیح دادم که بخش دفاع شوخی ندارد و نباید در این زمینه مذاکره‌ای صورت بگیرد. بخش دفاع کار خود را می‌کند و این را مفصل و با جملات دقیق و اثرگذار به آقای ظریف نوشتم و همان نامه هم کار خود را کرد. آقای ظریف هم انصافاً مجاهدت کردند و تلاش کردند که اجازه ندهند این مسائل مطرح شود و طرف‌هایمان نتوانستند آن چیزی را که می‌خواستند در متن بگنجانند.

 
 

واکنش عجیب روزنامه صداو سیما به شهادت خبرنگارش

عدم واکنش درخور روزنامه جام‌جم به شهادت خبرنگارش در سوریه موجب شد تا کاربران زیادی در شبکه‌های اجتماعی به این بی‌توجهی واکنش نشان دهند و صفحه یک تایم را بعد از کشته‌شدن خبرنگارش در سوریه با صفحه یک امروز جام‌جم مقایسه کنند.

 هشدار به روحانی و برادران لاریجانی/ پشیمانی مطهری از اظهاراتش درباره کنسرت/ پیش بینی سردار نقدی از زمان سقوط امریکا/ بزرگ‌ترین نقد زیباکلام به هاشمی/ نظر عارف درباره ترامپ
 

گداهای میانماری در تهران

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با انتقاد از افزایش فعالیت متکدیان در پایتخت گفت: شاهد فعالیت متکدیان از شهرها و حتی کشورهای دیگر هستیم. وی با اشاره به این که باندهای تکدی گری آنقدر پیش رفته‌اند که شاهد فعالیت گسترده متکدیان خارجی در تهران هستیم، ادامه داد: فقط در یک مورد، در شهریور ماه امسال 80 گدای اهل کشور میانمار که با ویزای توریستی در تهران گدایی می‌کردند، جمع آوری شدند.ایسنا 

توقف عجیب یک خودرو در قم توسط پلیس

به گفته شاهدان عینی، پلیس راهور قم، خودروی اطلاع‌رسانی تشییع شهدای مدافع حرم را از جلوی گلزار شهدا به دلیل آلودگی صوتی به پارکینگ منتقل کرد.

 هشدار به روحانی و برادران لاریجانی/ پشیمانی مطهری از اظهاراتش درباره کنسرت/ پیش بینی سردار نقدی از زمان سقوط امریکا/ بزرگ‌ترین نقد زیباکلام به هاشمی/ نظر عارف درباره ترامپ
 

 

 
 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر