کد خبر: 61070
A

روحانی حرمین شریفین کاظمین را زیارت کرد

رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از ورود به بغداد، حرمین شریفین کاظمین را زیارت کرد.

روحانی حرمین شریفین کاظمین را زیارت کرد

به گزارش دیده بان ایران به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز –دوشنبه - برای دیدار با مقامات عالیرتبه عراق در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی - اقتصادی عازم بغداد پایتخت این کشور شد. 
رییس جمهوری پس از ورود به عراق با حضور در کاظمین، به زیارت حرم مطهر و نورانی حضرت امام موسی کاظم(ع) و حضرت امام محمدتقی(ع) مشرف شد.
روحانی پس از زیارت مضجع شریف باب الحوائج، موسی ابن جعفر و جوادالائمه (ع) و اقامه نماز در این بارگاه نورانی، در فضایی معنوی زیارتنامه ائمه معصومین(ع) و ادعیه متبرکه را قرائت کرد.

به گزارش ایرنا، این سفر که نخستین سفر حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» به عراق است به دعوت رسمی برهم صالح همتای عراقی وی انجام می شود.
دیدار رسمی با برهم صالح رییس جمهوری و عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق و مذاکرات دو جانبه در خصوص روابط تهران – بغداد در حوزه های مختلف و گسترش و تقویت همکاری های منطقه ای دو کشور از مهم ترین برنامه های دکتر روحانی در این سفر تاریخی است.
رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین در این سفر سه روزه با محمد الحلبوسی رییس و نمایندگان مجلس عراق دیدار و گفت و گو می کند.
شرکت در همایش تجاری با حضور بخش های دولتی و خصوصی ایران و عراق و همچنین دیدار با سایر مسئولان بلندپایه عراقی و برخی نخبگان، گروه های سیاسی و اجتماعی این کشور از دیگر برنامه های دکتر روحانی در سفر به عراق است.
در جریان سفر رییس جمهوری، هیات های عالیرتبه دو کشور در نشست هایی مشترک و همچنین جداگانه با همتایان خود دیدار و آخرین وضعیت توافقات و سطح همکاری ها و فرصت های جدید برای توسعه و تعمیق روابط دو کشور دوست و همسایه را بررسی می کنند.
سفر سه روزه دکتر روحانی به عراق از این جهت حائز اهمیت است که علاوه بر دو کشور، دوستان و دشمنان دو طرف نیز در سطح منطقه و جهان نظاره گر چگونگی و نتایج عملی این سفر هستند.
بسیاری از مقامات ایران و عراق و ناظران روابط منطقه ای دو کشور، سفر رییس جمهوری ایران به عراق را نقطه عطفی در روابط تاریخی تهران - بغداد می دانند؛ سفری که بیانگر شکست سیاست تحریم و انزوای جمهوری اسلامی و خط بطلان بر اختلال در روابط دیرینه دو ملت و زمینه ساز تفاهم های جدی تهران و بغداد در عرصه های دو جانبه، منطقه ای و بین المللی خواهد بود.
دکتر روحانی روز چهارشنبه 22 اسفندماه 97 به تهران باز می گردد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر