کد خبر: 61079
A

عصبانیت نمایندگان اصولگرا از دیدار امیدی‌ها با رئیس دولت اصلاحات/ مطهری: خاتمی ممنوع‌الملاقات نیست

امروز در مجلس شورای اسلامی حواشی در مورد دیدار نمایندگان فراکسیون امید با سید محمد خاتمی ایجاد شد.

عصبانیت نمایندگان اصولگرا از دیدار امیدی‌ها با رئیس دولت اصلاحات/ مطهری: خاتمی ممنوع‌الملاقات نیست

به گزارش دیده بان ایران، نمایندگان فراکسیون امید مجلس امروز در اواخر وقت صحن علنی درخواست تذکر اصل ۷۵ قانون اساسی را داشتند که محمدعلی وکیلی به نمایندگی از آن‌ها به بیان این اخطار پرداخت.

تذکر وکیلی در واکنش به نطق محمدمهدی زاهدی بود که امروز در صحن علنی مجلس گفته بود دیدار نمایندگان با سید محمد خاتمی حمایت از طغیان است.

وکیلی در تذکر خود گفت: خلاف منافع ملی آنجایی انجام شد که با تنگ‌نظری و فتنه‌انگیزی بخشی از سرمایه انسانی کشور را به حاشیه بردیم. خلاف منافع ملی آنجایی بود که رییس‌جمهوری که هشت سال کشور را اداره کرد در گوشه و کنار کشور سفر می‌کند و سخنرانی آزاد دارد و تمام مرزهای رسمی کشور را زیر سوال می‌برد، اما کسی به او معترض نمی‌شود نه رییس‌جمهوری که در گوشه‌ای نشسته است و جز دعوت به وحدت و رحمت حرف دیگری ندارد.

در این لحظه بود که مجتبی ذوالنور با حضور در جایگاه هیات رییسه سخنان وکیلی را قطع کرد و با صدایی بلند گفت: نماینده باید بی‌طرف باشد شما طرفدارای از دولت می‌کنید. خاتمی خون ریخته است.

در ادامه تعداد زیادی از نمایندگان به جایگاه هیات رئیسه رفتند و آنجا درگیری لفظی پیش آمد که میکروفون‌های مجلس هم قطع شد.

علی مطهری که ریاست جلسه را برعهده داشت از نمایندگان خواست تا به جایگاه‌شان بازگردند و گفت: آقای خاتمی ممنوع‌الملاقات نیستند و ممنوع‌التصویر هستند که خود این موضوع هم مبنای قانونی ندارد.

نمایندگان اصلاح‌طلب برای آرام کردن وکیلی که به نطق زاهدی اعتراض می‌کرد به جایگاه هیئت رئیسه آمدند.

نمایندگانی از طیف اصولگرا هم برای آرام کردن کریمی‌قدوسی و مجتبی ذوالنوری به جایگاه آمده بودند.

هنگامی که زاهدی در حال نطق بود و انگشت اتهام به سوی نمایندگان فراکسیون امید دراز کرده بود نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس با فریادهای «دو دو» به اظهارات زاهدی واکنش نشان داده و مخالفت خود را ابراز کردند.

زمانی که ذوالنور به هیات رئیسه رفت میکروفون وکیلی را به سمت خود کشید تا حرف خود را بیان کند اما نتوانست و سپس سمت میکروفون مطهری رفت و گفت: ما از صبح خواستار بیان تذکر اصل ۷۵ هستیم، شما اجازه نمی‌دهید حرف بزنیم ولی الان برای این آقا (وکیلی) میکروفون را بازکردید که این حرف‌ها را بزند.

جواد کریمی قدوسی و جمع دیگری از نمایندگان اصولگرا هم پشت صندلی مطهری تجمع کردند و با فریادهای بلند به اظهارات وکیلی واکنش نشان دادند.

عبدالکریم حسین‌زاده نایب رئیس فراکسیون امید هم در نهایت به سمت کریمی قدوسی رفت و او را از صندلی وکیلی دور کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر