کد خبر: 61109
A

نائب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس: با استانی شدن انتخابات ارکان قدرت و ثروت به مجلس راه می‌یابند

نائب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: با استانی شدن انتخابات ارکان قدرت و ثروت به مجلس راه می‌یابند. در بحث استانی شدن انتخابات، مجلس همچنان مصر است این مهم عملیاتی شود. وی ادامه داد: البته تایید نهایی این فرآیند بستگی به نظر شورای نگهبان دارد و هنوز طرح اصلاح قانون انتخابات به طور کامل تصویب نشده است. نائب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استانی شدن انتخابات به ضرر مناطق کوچک است. با توجه به اینکه ارتباطات نمایندگان با مردم تنگاتنگ است یقینا استانی شدن سبب می‌شود ارتباطات کمتر شود.

نائب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس:  با استانی شدن انتخابات ارکان قدرت و ثروت به مجلس راه می‌یابند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ سید حمیدرضا کاظمی در گفت‌وگویی اظهار کرد: در بحث استانی شدن انتخابات، مجلس همچنان مصر است این مهم عملیاتی شود.

وی ادامه داد: البته تایید نهایی این فرآیند بستگی به نظر شورای نگهبان دارد و هنوز طرح اصلاح قانون انتخابات به طور کامل تصویب نشده است.

نائب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استانی شدن انتخابات به ضرر مناطق کوچک است. با توجه به اینکه ارتباطات نمایندگان با مردم تنگاتنگ است یقینا استانی شدن سبب می‌شود ارتباطات کمتر شود.

وی گفت: هزینه استانی شدن انتخابات بالاست و برای کاندیداتور و دولت هزینه‌بر خواهد بود.

نماینده مردم پلدختر و معمولان عنوان کرد: در قانون اساسی به بحث حوزه انتخابیه اشاره شده است که استانی شدن انتخابات این ساختار و چارچوب را به‌هم می‌ریزد.

کاظمی اظهار کرد: با استانی شدن انتخابات ارکان قدرت و ثروت به مجلس راه می‌یابند و قدرت نمایی می‌کنند و در امر انتخابات آنها شناخت را به مردم می‌دهند نه اینکه مردم با شناخت آنها را انتخاب کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر