کد خبر: 61156
A

حسن روحانی، با نوری المالکی نخست‌وزیر اسبق عراق دیدار کرد/ فردا دیدار با آیت الله سیستانی

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری بیان کرد: مناسبات برادرانه و دوستانه دولت‌ها و ملت‌های ایران و عراق در طول سال‌های گذشته با تلاش مسئولان دو طرف به خوبی حفظ شده و روبه توسعه است.

حسن روحانی، با نوری المالکی نخست‌وزیر اسبق عراق دیدار کرد/ فردا دیدار با آیت الله سیستانی
به گزارش دیده بان ایران، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری روز سه‌شنبه در دیدار «نوری المالکی» نخست وزیر اسبق عراق و رئیس ائتلاف دولت قانون و دبیر کل حزب اسلامی دعوت عراق، با بیان اینکه همواره روابط خوبی میان ایران و عراق بوده است، گفت: افراد برجسته و سیاسیون عراق در هر مسوولیتی نقش مهمی در توسعه، امنیت و ثبات این کشور و روابط دوجانبه تهران- بغداد ایفا می کنند.

رئیس جمهور با تجلیل از مواضع پارلمان و دولت‌های گذشته عراق در زمینه روابط و همکاری‌های فی مابین، اظهار داشت: مصمم به توسعه روابط و همکاری‌ها با عراق بر مبنای منافع مشترک هستیم.
«نوری المالکی» نخست وزیر اسبق عراق نیز در این دیدار، سفر روحانی به عراق را سفری مهم و تاریخی در مناسبات دو‌کشور دانست و با تاکید بر حمایت همه احزاب و گروههای سیاسی عراق از توسعه روابط با ایران گفت: ایران و عراق ‌می‌توانند روابط و همکاری‌های خود را در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی بیش از پیش گسترش دهند.

روحانی فردا با آیت‌الله سیستانی دیدار می‌کند


همچنین  جواد الغزالی، عضو کمیسیون امنیتی شورای نجف اعلام کرد که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جریان سفر رسمی خود به عراق صبح فردا (چهارشنبه) عازم نجف می‌شود.

وی افزود: طبق برنامه‌ای که دریافت کردیم حسن روحانی در سفرش به نجف ضمن زیارت حرم مطهر حضرت امام علی علیه السلام با مراجع دین از جمله آیت الله سیستانی، مرجع عالی قدر شیعه دیدار می‌کند.

براساس این گزارش، حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران به دعوت رسمی رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر عراق، روز دوشنبه در سفری سه روزه و در صدر یک هیأت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی وارد بغداد شد.

وی با مقامات عالی رتبه عراق از جمله عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق و برهم صالح، رئیس جمهور این کشور و همچنین محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق دیدار و توافقنامه‌های همکاری مشترک امضا کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر