کد خبر: 61241
A
در دیدار با روحانی:

آیت الله سیستانی از تقویت روابط عراق با همسایگان و عدم دخالت در امور داخلی آنها استقبال کرد

حضرت آیت الله العظمی سیستانی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی از جانفشانی مردم عراق و همراهی دوستان در این مبارزه ی مهم تمجید کردند.

آیت الله سیستانی از تقویت روابط عراق با همسایگان و عدم دخالت در امور داخلی آنها استقبال کرد

به گزارش دیده بان ایران، حضرت آیت الله سیستانی پیش از ظهر امروز با دکتر حسن روحانی رییس جمهور اسلامی ایران و هیات همراه  دیدار کردند.

رییس جمهور اسلامی ایران در این دیدار نتایج مذاکرات خود با مسئولان عراقی و آنچه در چارچوب تقویت روابط دوستی و حسن همجواری میان دو کشور بدست آمده را تشریح کرد.

حضرت ایت الله العظمی سیستانی نیز از هر گونه اقدامی در راستای تقویت روابط عراق با همسایگان خود، بر اساس منافع طرفین و احترام به حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور داخلی آنها استقبال کردند.

ایشان با اشاره به جنگ سرنوشت ساز ملت عراق برای شکست تجاوز داعش، جانفشانی های بزرگ مردم قهرمان عراق بر پیروزی بر این گروه تروریستی و دور ساختن خطر آن از کل منطقه و همچنین نقش دوستان در تحقق این مسئله را یادآور شده و مورد تمجید قرار دادند.

حضرت آیت الله العظمی سیستانی همچنین به مهمترین چالش های پیش روی عراق در مرحله کنونی که مبارزه با فساد، بهبود خدمات عمومی، انحصار سلاح در دست دولت و سرویس های امنیتی هستند، اشاره کرده و ابراز امیدواری کردند که دولت عراق در این زمینه پیشرفت قابل قبولی رقم بزند.

ایشان در پایان بر لزوم این مسئله تاکید کردند که سیاست های منطقه ای و بین المللی در این منطقه حساس متعادل و متوازن باشد تا ملت های آن راز خسران و مصائب بیشتر مصون بمانند./ شفقنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر