کد خبر: 6128
A

کیهان: علی مطهری خواب است

کیهان در ستون خبرهای ویژه خود نوشت: علی مطهری می‌گوید نباید از گشایش دفتر اتحادیه اروپا در ایران ترسی داشته باشیم.

کیهان: علی مطهری خواب است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، وی در پاسخ به این سوال که از هم‌اکنون با این استدلال که «دفتر اتحادیه اروپا لانه جاسوسی در ایران خواهد شد» با این اقدام مخالفت می‌کنند، آیا چنین چیزی امکان دارد؟ گفت: باید ببینیم رفتار آنها چگونه است. پیش از بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در ایران، نمی‌توانیم پیش داوری کنیم. اگر بازگشایی به معنی دخالت در کارهای اجرایی کشور باشد، طبیعی است که هیچ کشوری این مسئله را نمی‌پذیرد اما اگر قرار باشد در مسائل حقوق بشر اظهارنظر کنند، همان طور که تاکید کردم ما نیز باید این کار را در قبال کشورهای اروپایی انجام دهیم.

او با بیان اینکه نباید از بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در ایران ترسی داشته باشیم، تاکید کرد: حکومتی که پایگاه مردمی خوبی دارد، از ایجاد این دفترها نباید نگران باشد.

نایب رئیس مجلس این را هم گفته که «مذاکرات حقوق بشری فرصتی برای تبلیغ اسلام در غرب است»(!)

درباره این اظهارات گفتنی است که؛ اولا طرف اروپایی برای شنیدن حقیقت و مسلمان شدن مذاکره نمی‌کند تا مذاکرات فرصتی برای تبلیغ اسلام باشد. دیپلمات‌ها و سیاستمداران اروپایی اگر دنبال حق‌طلبی بودند در کنار ظلم‌های دیکتاتورهایی چون صدام و رژیم سعودی و بحرین و... یا رژیم مستکبر آمریکا قرار نمی‌گرفتند.

ثانیا پیامبر خدا(ص) پایگاه مردمی استوار در مدینه داشت اما اجازه نداد فتنه‌طلبان در پوشش مسجد (ضرار) لانه توطئه درست کنند.

ثالثا متن سند راهبردی اتحادیه اروپا درباره روابط با ایران صراحتا از موذی‌گری و مداخله‌جویی و دشمنی حکایت می‌کند. از جمله؛ «موضع‌ قوی و محکم اتحادیه اروپا، مخالفت با مجازات اعدام است و برداشته شدن آن، هدف کلیدی برای سیاست خارجی(!) 
اتحادیه است... این حکم باید در ایران لغو شود... ایران باید تدابیری برای عمل به توصیه‌های FATF جهت شفافیت مالی و توقف کمک مالی به سازمان‌های تروریستی اتخاذ کند... از اتحادیه اروپا می‌خواهد امکان از سرگیری مذاکره درباره پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی را بررسی کند چرا که این عضویت موجب وادار کردن ایران به پاسخگویی درباره تعهدات بین‌المللی و تغییرات اقتصادی در ایران خواهد شد... اروپا نگرانی عمیق خود را درباره بازداشت افراد دوتابعیتی اعلام می‌کند... ایران باید از اقدامات خصمانه و حمایت از گروه‌های مسلح مانند حزب‌الله پرهیز کند... اروپا نگران توسعه آزمایش‌های موشکی ایران است که مغایر با روح قطعنامه 2231 است... امنیت اسرائیل باید تامین شود و شعار نابودی آن محکوم است... ایران باید به طور کامل امکان انتخابات آزاد براساس استانداردها را فراهم کند... ایران باید تمامی زندانیان سیاسی را آزاد کند و...».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر