کد خبر: 61286
A

مطهرنیا: برای حسن روحانی دیدار آیت الله سیستانی یک امتیاز معنادار از منظر دستگاه فقه شیعه است

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: آیت الله سیستانی با تشخیص صحیح مرزها در حوزه سیاست، در بزنگاه های تاریخ اثری فراتر از تصور عمومی از خود به جای گذاشته است، اکنون دیدار حسن روحانی با وی در جامعه جهانی انعکاس پیدا می کند.

مطهرنیا: برای حسن روحانی دیدار آیت الله سیستانی یک امتیاز معنادار از منظر دستگاه فقه شیعه است

 دیدار حسن روحانی با آیت الله سیستانی بازتاب های زیادی در جهان داشت. از این رو تحلیل های مختلفی در این رابطه بیان شد.

به گزارش دیده بان ایران؛ مهدی مطهرنیا  درباره اهمیت دیدار حسن روحانی با آیت الله سیستانی گفت: آیت الله سیستانی رمزگان اساسی مرجعیت شیعه در عصر پرتلاطم قرن 21 میلادی است. فردی که در لایه های گوناگون منطقه ای، بین المللی و جهانی کد مشخص دارد و از سوی دیگر در ساحت پرگستره مکتب شیعه ارادت های خالصانه ای را به طرف خود جلب و جذب کرده است.

وی افزود: آیت الله سیستانی اکنون به عنوان یک رهبر معنوی بزرگ برای شیعیان شناخته می شود. چه تابعین و چه غیرتابعین او احترامی هم وزن بزرگان فقها و مراجع شیعه برایش قائلند.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه آیت الله سیستانی به عنوان یک شخصیت روحانی در عرصه سیاست جایگاه پُرشأن و منزلتی و وزانت حضور خود را همواره حفظ کرده است یادآور شد: پذیرش و عدم پذیرش فردی از طرف آیت الله سیستانی، عیار فرد را تغییر می دهد و تا حدودی سیقلی می نمایند.

وی افزود: آیت الله سیستانی با تشخیص صحیح مرزها در حوزه سیاست، در بزنگاه های تاریخ اثری فراتر از تصور عمومی از خود به جای گذاشته است، اکنون دیدار حسن روحانی با وی در جامعه جهانی انعکاس پیدا می کند.

مطهرنیا یادآور شد: بسیاری تحلیلگران با دیده تردید و شک به پذیرش حسن روحانی برای دیدار با آیت الله سیستانی می نگریستند. حالا این دیدار انجام شد. معتقدم باید این دیدار را به عنوان یک امتیاز معنادار برای حسن روحانی از منظر دستگاه فقه شیعه دانست./ نامه نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر