کد خبر: 61374
A

گلایه‌های جانشین فرمانده ناجا از صداوسیما: برای پخش برنامه‌هایی که با جان مردم سروکار دارند ۲۰۰ میلیارد می‌خواهند

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: صدا و سیما برای پخش برنامه های آموزشی فرهنگی پلیس راهور در طول یک سال مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان مطالبه می کند در حالی که ما حتی ۱۰ میلیارد تومان هم نداریم.

گلایه‌های جانشین فرمانده ناجا از صداوسیما: برای پخش برنامه‌هایی که با جان مردم سروکار دارند ۲۰۰ میلیارد می‌خواهند

به گزارش دیده بان ایران، سردار ایوب سلیمانی روز شنبه در نشست شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با بیان اینکه رسانه ها به خصوص صدا و سیما نباید برای کارهای فرهنگی و آموزشی به ویژه مسایلی که با جان مردم سروکار دارد مبلغی اخذ کند، افزود: این مهم در حالی است که رسانه ملی با درنظرگرفتن تخفیفات حداکثری فقط برای اجرای ۲ برنامه و پخش از شبکه سراسری در ایام تعطیلات نوروز ۹۸ مبلغ ۲ میلیارد تومان مطالبه کرده است.


وی با اشاره به اینکه صدا و سیما از شهریور ماه سال گذشته برنامه های آموزشی پلیس راهور را که تاثیر بسزایی در فرهنگ سازی رانندگی و کاهش تصادفات و تلفات جاده ای دارد، به بهانه درخواست وجه قطع کرده است، افزود: صدا و سیما که می تواند با ارایه برنامه های آموزشی نقش بسزایی در کاهش تصادفات داشته باشد، به دلیل عدم توانایی ناجا در پرداخت وجه خواسته شده، پخش برنامه های پلیس راهور را قطع کرده است.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین ارکان بحث مدیریت حمل و نقل و کاهش تصادفات و کاهش تلفات حوادث جاده ای کار رسانه ای در قالب توجیه، آگاه سازی و همراه سازی مردم است.
وی با اشاره به اینکه از زمان قطع برنامه های آموزشی توسط رسانه ملی متاسفانه شاهد افزایش تصادف و حوادث جاده ای هستیم، گفت: در صورت بسیج همه دستگاه های مربوطه و بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته در سه سال آینده می توان شاهد کاهش ۶ هزار نفری تلفات جاده ای بود.

سردار سلیمانی خاطر نشان کرد: با هدف کاهش تصادفات و تلفات جاده ای، اطلس تصادفات سطح کشور را طی ۱۰ سال گذشته به طور کلی و طی سه سال گذشته با ذکر جزئیات استخراج کرده و همه نقاط حادثه خیز سطح جاده های کشور را شناسایی و ارزیابی کرده ایم. 
به گفته وی، بر اساس ارزیابی های به انجام رسیده ۶۸ درصد تصادفات و ۶۰ درصد تلفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می دهد و از ۱۵۸۵ نقطه بحرانی حادثه خیز ۱۰۶۹ مورد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می دهد. 
سردار سلیمانی اظهار داشت: باید در ۳۰ کیلومتری شهرها اگر حضور پررنگ، تقویت روشنایی ها، دوربین کنترل سرعت و دیگر موارد بازدارنده ایجاد شود و اگر همه دستگاه های مربوطه بسیج شده و دست به دست هم دهند، می توانیم شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده ای باشیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر