کد خبر: 61413
A
رئیس جمهوری :

دولت در شرایط سخت در کنار ملت خواهد بود/ وضعیت اشتغال ما در سال 97 خوب بوده ولی شمار بیکاران بیش از سه میلیون است

رئیس جمهوری گفت: دولت در این شرایط سخت در کنار ملت خواهد بود و به مردم قول می دهیم همه امکانات و توانایی ها که از آن ملت ایران است برای رفع مشکلات به خدمت گرفته شود.

دولت در شرایط سخت در کنار ملت خواهد بود/ وضعیت اشتغال ما در سال 97 خوب بوده ولی شمار بیکاران بیش از سه میلیون است

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام حسن روحانی روز یکشنبه در اجتماع مردم استان بوشهر در ورزشگاه شهدای کنگان افزود: از ملت بزرگ ایران تشکر و سپاسگزاری می کنم بدلیل اینکه سالی که توام با مشکلات و سختی های اقتصادی بود مردم در همه مراسم ها با شکوه انقلابی ،دینی و مذهبی اجتماع شان ، مقاومت شان و حضورشان را به رخ جهانیان کشیدند. 
وی یادآورشد: مردم به دشمنان اعلام کردند که ممکن است شما سختی و مشکلاتی برای ما بوجود آورید اما نخواهید توانست ملت بزرگ ایران را در برابر خود تسلیم کنید. 
رئیس جمهوری افزود: این ملت ، ملتی شجاع و مقاوم در برابر انواع توطئه های شما بوده و خواهد بود.
رئیس جمهوری یادآورشد: مردمی که دارای درامد ثابت هستند امروز سخت ترین مشکلات را خواهند داشت و آنهایی که درآمد شان متغیر است بطور طبیعی خود را با شرایط تطبیق می دهد.
روحانی گفت:در بودجه سال آینده برای دارندگان درآمد ثابت اعم از کارمندان و بازنشسگان که مجموع آنها حدود پنج میلیون و 500 هزار نفر است و برای همه کارگران تلاش کردیم که بتوانیم حقوق و مستمری کارمندان حدود20 درصد و برای کارگران بیش از 20 درصد برای سال آینده افزایش قائل باشیم.
وی افزود:تورم بیش از 20 درصد بوده ولی توان ما برای حقوق بیش از این نبوده امیدوارم سال آینده شرایطی مطلوب ایجاد شود.
رئیس جمهوری ادامه داد:امسال مردم درمقاطعی مشکلات داشتند و هنوز هم دارند باید همه توان دولت و همه مسئولان در سراسر کشور به گونه باشد تا شب عید مردم بتوانند تا حدی احساس راحتی کنند و از خدا بخواهیم در سال آینده شرایط بهتری داشته باشند.
وی گفت:اولین حمایت ها برای دارندگان درآمد ثابت و همچنین اقشاری که در فشار هستند از سوی دولت اعمال می شود.
روحانی تصریح کرد: در3 سال مستمری به بیش از 4 برابر افزایش دادیم ولی باز می دانیم در سختی و فشار هستند برای سال آینده در حد توان افزایش می دهیم.
وی گفت:با حمایت بانک ها و دولت باید شرایطی فراهم شود تا محصولات زراعی و صنعتی با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.
رئیس جمهوری افزود: مسئله سوم اشتغال جوانان است که باید همه تلاش ها را بکار گیریم تا مشکلات فراروی این قشر برطرف شود.
وی یادآورشد: وضعیت اشتغال ما در سال 97 خوب بوده ولی شمار بیکاران بیش از سه میلیون است و باید به تلاش خود در زمینه ایجاد فرصت های شغلی جدید ادامه دهیم.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس جمهوری را در سفر یکروزه به استان بوشهر همراهی می کنند. 
دیدار مردمی در ورزشگاه شهر کنگان، نشست شورای اداری، افتتاح 4 فاز جدید پارس جنوبی ، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی شماری از پروژه های استان به صورت ویدئو کنفرانس و نشست با خبرنگاران برنامه های سفر دکتر روحانی به استان بوشهر است. 
نخستین سفر رئیس جمهوری به بوشهر در آذرماه 1392 برای دلجویی از اهالی منطقه زلزله زده دشتستان انجام شد، دومین سفر روحانی نیز در دیماه سال 93 در قالب سفرهای استانی هیات دولت انجام و اسفند ماه 93، دیماه 94، فروردین 96 و شهریور97 دکتر روحانی برای افتتاح پروژه های نفت و پتروشیمی در پارس جنوبی به این استان سفر کرده است. 
در سفر دی ماه سال 1393 رئیس جمهوری به بوشهر، دولت 13 پروژه با اعتبار 6 هزار و 290 میلیارد ریال متعهد شد که مبلغ تخصیصی این سفر 420میلیارد ریال فراتر از تعهد دولت بوده است. 
خبر تکمیل می شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر