کد خبر: 61427
A
محمد جواد ظریف:

مشکلی با واعظی ندارم

محمدجواد ظریف با رد گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره وجود اختلاف‌ قابل توجه میان او و محمود واعظی می‌گوید: «من با آقای دکتر واعظی دوستی 40 ساله خانوادگی از زمان فعالیت در انجمن اسلامی و پس از آن در وزارت خارجه و مرکز تحقیقات دارم.»

مشکلی با واعظی ندارم
به گزارش دیده بان ایران، سایت اعتماد آنلاین نوشت: بیش از دو هفته از استعفای محمدجواد ظریف، وزیر خارجه دولت‌های یازدهم و دوازدهم می‌گذرد. استعفایی که قریب به 48 ساعت فضای داخلی و بین‌المللی را به خود اختصاص داد و در نهایت با رایزنی‌های انجام شده میان دفتر رئیس‌جمهور و شخص وزیر خارجه با عدم پذیرش استعفای محمد‌جواد ظریف، او به وزارتخارجه بازگشت.

از نخستین ساعاتی که وزیر خارجه کابینه روحانی در اعتراض به عدم اطلاع‌ از دیدار روسای جمهور ایران و سوریه در تهران در پستی اینستاگرامی استعفای خود را به مردم ایران اطلاع داد تا روزها پس از آن گمانه‌زنی‌ها درباره جزئیات این استعفا ادامه داشت. در بسیاری از این گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای این گونه القا شد که دفتر رئیس‌جمهور مسئول عدم اطلاع‌رسانی جلسه دیدار بشار اسد با حسن روحانی بوده ‌است. ادعایی که تاکنون در سطح شنیده‌های رسانه‌ای باقی مانده و از سوی شخصیت حقوقی و حقوقی نه تایید و نه البته تکذیب شده است. همزمان برخی رسانه‌ها به نقل از منابع آگاه که بعضا اعضای کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی بودند از گلایه‌های محمد‌جواد ظریف از محمود واعظی در جلسات محرمانه خبر دادند. خبری که سکاندار دستگاه دیپلماسی در پاسخ به اعتمادآنلاین آنها را نقل‌قول‌های نادرست و برداشت‌های ناصواب از سخنانش می‌داند و به قول از مولانا می‌گوید: «هر کسی از ظن خود شد یار من.»

 

توضیحات محمدجواد ظریف در دو هفته گذشته درباره علت استعفایش برخلاف داستان‌سازی‌های رسانه‌ای انجام شده، کاملا روشن بود: «برای حفظ شأن و اعتبار وزارت‌خارجه به عنوان نماینده جمهوری‌اسلامی ایران در صحنه بین‌الملل استعفا دادم.» با وجود این عبارت مشخص و توضیحات حاشیه‌ای که مقام‌های متعدد در وزارت خارجه دادند اما همچنان بازار شایعات و روایت‌های متعدد درباره رابطه محمدجواد ظریف و محمود واعظی داغ است. پاسخ محمد‌جواد ظریف به این نقل‌قول‌ها چیست؟ چه ارتباطی میان نقل‌قول‌های نسبت داده شده به وزیر خارجه و تصاویر خوش‌وبش‌های وی با رئیس دفتر رئیس‌جمهور یک روز پس از استعفا و در مراسم استقبال از نخست‌وزیر ارمنستان در حالی که هر دو دوشادوش حسن روحانی ایستاده ‌بودند، وجود دارد؟

 

محمدجواد ظریف در پاسخ به اعتمادآنلاین با رد گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره وجود اختلاف‌ قابل توجه میان او و محمود واعظی می‌گوید: «من با آقای دکتر واعظی دوستی 40 ساله خانوادگی از زمان فعالیت در انجمن اسلامی و پس از آن در وزارت خارجه و مرکز تحقیقات دارم.»

 

وزیر خارجه با بی‌اساس خواندن شایعات در این باره گفت: «بر خلاف برخی شایعات، گمانه‌زنی‌ها و نقل قول‌های بی‌اساس، ما نه تنها هیچ مشکلی با هم نداریم، بلکه ایشان مثل برادر به من نزدیک است.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر