کد خبر: 61477
A

قاضی‌پور: بنا داریم در مجلس مجوزهای لازم را برای رفع مشکلات امامزادگان کسب کنیم

سخنگوی فراکسیون امامزادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل این فراکسیون گفت: به دنبال آن هستیم تا با استفاده از ابزار رسانه، امامزادگان را در کشور به مردم بشناسانیم و با رایزنی با مسئولین مشکلات آن آستان‌ها را برطرف کنیم.

نادر قاضی‌پور سخنگوی فراکسیون امامزادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه مسئولیت آستان‌های مقدس امامزادگان را در سراسر کشور بر عهده دارد. ساختمان‌ها و اماکن تاریخی با سبقه بسیار طولانی در امامزادگان وجود دارد که البته بخشی از آثار باستانی و میراث فرهنگی کشورمان محسوب می‌شود.

به گزارش دیده بان ایران، سخنگوی فراکسیون امامزادگان در مجلس تصریح کرد: به همراه حجت‌الاسلام حسینی کیا که رئیس این فراکسیون هستند به منظور ساماندهی امامزادگان و رفع مشکلات آستان‌های آنها، تصمیم گرفتیم تا این فراکسیون را راه‌اندازی کنیم.

قاضی‌پور با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا با استفاده از ابزار رسانه و استفاده از ظرفیت خبرنگاران و مطبوعات امامزادگان را به مردم بهتر بشناسانیم، گفت: امامزادگان شناسنامه‌دار بسیار زیادی در کشورها وجود دارد که مردم به ویژه در ایام عید نوروز و در طول سفرهای خود بارها از این آستان‌ها زیارت کرده و از خدمات فرهنگی و اجتماعی در این آستان‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا راه‌اندازی فراکسیون امامزادگان در مجلس به منظور رفع مشکلات اجرایی آستان‌های آنهاست، افزود: تعداد زیادی از امامزادگان با استفاده از اقدامات صورت گرفته، در آنها از سال‌های گذشته، درآمدهای خوبی داشته و با استفاده از موقوفات منتسب به آنها، پاسخگوی نیازمندی‌های خود باشند که سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه‌ریزی بسیار ویژه‌ای را در خصوص این امامزادگان انجام داده است.

قاضی‌پور گفت: سازمان اوقاف در خصوص برخی از امامزادگانی که درآمد زیادی ندارند، می‌تواند با استفاده از مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح از درآمدهای دیگر امامزادگان استفاده کند ضمن اینکه بنا داریم تا با استفاده از ظرفیت فراکسیون امامزادگان در مجلس مجوزهای لازم را برای رفع مشکلات امامزادگان کسب کنیم. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر