کد خبر: 61542
A

رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان: پاکستان وظیفه دارد به موضوع گروگان گیری مرزبانان خاتمه دهد

رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در پی انتشار آخرین تصاویر از مرزبانان ربوده شده ایرانی توسط گروهک تروریستی جیش‌العدل و ادعای آنها مبنی بر عدم پیگیری موضوع از سوی ایران، گفت: مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان، وزارتخانه های کشور و امور خارجه و استانداری مستمرا موضوع را پیگیری می کند و ادعای آنها درست نبوده و موضوع در حال بررسی و مذاکرات در حال انجام است.

رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان: پاکستان وظیفه دارد به موضوع گروگان گیری مرزبانان خاتمه دهد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی به صورت مستمر پیگیر موضوع آزادسازی 5 مرزبان ربوده شده ایرانی در مرز پاکستان است، گفت: نقش طرف پاکستانی در این مسأله بسیار مهم بوده و آنها باید موضوع را فیصله دهند.

محمد نعیم امینی فرد در گفت وگویی، در پی انتشار آخرین تصاویر از مرزبانان ربوده شده ایرانی توسط گروهک تروریستی جیش‌الظلم و ادعای آنها مبنی بر عدم پیگیری موضوع از سوی ایران، گفت: مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان، وزارتخانه های کشور و امور خارجه و استانداری مستمرا موضوع را پیگیری می کند و ادعای آنها درست نبوده و موضوع در حال بررسی و مذاکرات در حال انجام است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با یادآوری آزادی تعدادی از مرزبانان ربوده شده، عنوان کرد: نقش دولت پاکستان در آزادسازی این تعداد مثبت بوده است لذا اگر آنها اراده کنند می توانند در جهت آزادسازی 5 مرزبان باقیمانده نیز مثمر ثمر باشند.

وی با بیان اینکه بیشترین خواسته این گروهک تروریستی مبادله مرزبانان با زندانیان امنیتی ایران است، گفت: با این حال نقش طرف پاکستانی در این موضوع مهم است و آنها باید موضوع را فیصله دهند.

امینی فرد در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی تسلط کامل به قبایل خود دارد، ابراز داشت: با این حال کشورهای افغانستان و پاکستان تسلط کافی بر قبیله های خود ندارند و به احتمال زیاد مرزبانان در قبایل آنها هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان ا ینکه دیپلماسی عمومی مورد استفاده قبایل نیز می تواند در آزادسازی مرزبانان موثر باشد، خاطرنشان کرد: تا کنون روند اقدامات خوب بوده و امیدواریم به زودی خبرهای خوشی از آزادی مرزبانان به گوش برسد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر