کد خبر: 61883
A

پیش بینی آیت الله غرویان از نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرنگان :تصور می‌کنم مردم به نیروهای معتدل و عملگرا رأی خواهند داد

یک عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در پیش‌بینی سال جدید و مشارکت مردم در دوره آینده انتخابات می‌گوید: کنش و واکنش مردم در این زمینه بستگی به تصمیم مسئولان دارد و تصور می‌کنم مردم به نیروهای معتدل و عملگرا رأی خواهند داد.

پیش بینی آیت الله غرویان از نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرنگان :تصور می‌کنم مردم به نیروهای معتدل و عملگرا رأی خواهند داد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ، حجت‌الاسلام محسن غرویان، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم  سال جدید را این‌گونه پیش‌بینی می‌کند: امیدواریم سال جدید، سال خوبی باشد؛ اما با واقعیت‌هایی که مشاهده می‌کنیم و تهدیدهایی که از سمت آمریکا و اروپا وجود دارد، نمی‌توان خیلی امیدوار بود.

وی با بیان اینکه باید واقع‌بینانه به ماجرا نگریست نه ایده‌آلیستی، تصریح می‌کند: اگر لوایحی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود دارد، تصویب شود، ممکن است گشایشی در امور سیاسی و اقتصادی حاصل شود؛ چراکه بخش زیادی از امور اقتصادی وابسته به تصمیمات سیاسی است. اما اگر بنا باشد کشمکش‌ها ادامه پیدا کند و بخواهیم به شکل لجبازانه‌ای دیپلماسی سیاسی را ادامه دهیم، کشورهای دیگر نیز واکنش نشان خواهند داد و مشکلات بیشتری به مردم تحمیل خواهد شد.

این پژوهشگر دینی می‌افزاید: به نظرم مسئولان باید به شکل واقع‌بینانه‌تری صحبت و تصمیم‌گیری کنند و فشار را از روی مردم بردارند.

غرویان درباره احتمال افزایش اعتراضات در سال جدید می‌گوید: بنا ندارم ناامیدی در جامعه ایجاد کنم، اما آنچه در جامعه رخ می‌دهد، بسته به انتخاب و تصمیم مسئولان است. اینکه چه قوانین و مقرراتی در سال آینده در کشور اجرایی شود در تصمیم مردم مؤثر خواهد بود. به عبارتی دیگر، کنش و واکنش مردم در این زمینه بسته به تصمیم مسئولان است.

وی درباره احتمال پرشور بودن یا نبودن یازدهمین دوره انتخابات مجلس با وجود نارضایتی‌ها بیان می‌کند: من فکر می‌کنم انتخابات پرشور خواهد بود، البته این نیز به تصمیم‌گیری‌ها در ایام نزدیک به انتخابات بستگی دارد. طیف‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا هر یک مهره‌هایی دارند که می‌توانند در جذب مردم مؤثر باشند. مجموعاً پیش‌بینی من این است که مردم به نیروهای معتدل و عمل‌گرا رأی خواهند داد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر