کد خبر: 62057
A

نماینده مجلس: آقای رییس جمهور و نمایندگان مجلس همه متهم هستیم/ مشکل سیل‌زدگان با بدهکار کردن آنها به بانک‌ها حل نمی‌شود

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این‌که نباید با معرفی سیل‌زدگان به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات آنها را بدهکار کنیم، تاکید کرد: صندوق ذخیره ملی برای همین روزها است. این کمترین حقی است که مردم بر گردن نظام دارند.

نماینده مجلس: آقای رییس جمهور و نمایندگان مجلس همه متهم هستیم/ مشکل سیل‌زدگان با بدهکار کردن آنها به بانک‌ها حل نمی‌شود

به گزارش دیده بان ایران، قرجه طیار در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک به مناسبت سال نو، بیان کرد: از نماینده مقام معظم رهبری در خصوص حضورشان در استان در ساعات اولیه سیل و در خصوص دستور مقام معظم رهبری به نیروهای مسلح و در خصوص همت و تلاش تمام مسئولان کشوری و لشگری و از زحمات مردم در خصوص حوادث مرتبط با سیل تشکر می‌کنم، اما این باران، رحمت است ولی چرا این رحمت بر مردم زحمت شد. این ما بودیم که خانه رود را غصب کردیم و موجب سیل شدیم. جنگل‌ها را غارت کردیم، کوه‌خواری و جنگل‌خواری کردیم و در مسیر رودخانه خانه ساختیم. شهرداری‌ها حریم فروختند و این پول خون کودک و زنی بود که قرار بود در آینده سیل آنها را ببرد.

وی افزود: آقای رییس جمهور و نمایندگان مجلس همه متهم هستیم. اگر به خود نیاییم سیل ما را هم خواهد برد. بر شاخه‌ای که نشسته‌ایم با بی‌تدبیری تماشا می‌کنیم که موریانه فساد و بی‌بصیرتی چه‌طور آن را می‌جود، اما هنوز مشغول توجیه تقصیرات هستیم. هر کسی سعی می‌کند از زیر بار مسئولیت که برای انجام آن هم حقوق می‌گیرد شانه خالی کند، اما ادعای مسلمانی ما گوش فلک را هم پر کرده است.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بحران مدیریت هزینه بحران طبیعت را بالا برده است. فرافکنی‌ها نمک به زخم مردم پاشیدن است. مردم می‌گویند ما مسئولین را انتخاب نکردیم که بیل و کلنگ بر دست گیرند و کیسه پرکنند بلکه آنها را برای پیشگیری از اینگونه حوادث انتخاب کردیم نه این‌که مجبور باشیم در مقابل سیل سنگر بسازیم. باید از مردمی یاد بگیریم که چندین سال جنگیدند و در مقاطع مختلف حماسه آفریدند. آیا می‌دانید خانه خراب شدن مردم یعنی چه؟ یعنی به این زودی‌ها نمی‌توانند زیربار خسارت‌ها کمر راست کنند.

وی ادامه داد: آیا باید به جای دادن کمک‌های بلاعوض آنها را برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها ارجاع دهیم؟ مشکل مردم با بدهکار کردن آنها به بانک‌ها حل نمی‌شود. صندوق ذخیره ملی برای همین روزها است. این کمترین حقی است که مردم بر گردن نظام دارند.

قرجه طیار در پایان با اشاره به حوزه انتخابیه خود بیان کرد: باید به خسارات وارده به استان توجه شود. مردم توجه کنند که مجلس شورای اسلامی بر عهد خود ایستاده و پیگیر مطالبات آنها است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر