کد خبر: 62128
A

سیدرضا اکرمی: توجه کنیم خدایی هم هست/ برخی فقط دنبال عکس گرفتن و فیلم بازی کردن بودند

سیدرضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: امروز باید دست به دست هم بدهیم تا آنچه بایسته است انجام دهیم و توجه داشته باشیم که خدایی هم وجود دارد. خیلی‌ها هستند که بی‌صدا و بی‌ادعا و بی‌ریا کاری انجام می‌دهند. البته برخی- ولو اندک- هستند که می‌خواهند فقط خودشان را نشان بدهند و عکس بگیرند که امثال این افراد را در طول تاریخ داشتیم و الان هم داریم.

سیدرضا اکرمی: توجه کنیم خدایی هم هست/ برخی فقط دنبال عکس گرفتن و فیلم بازی کردن بودند

به گزارش دیده بان ایران، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی با اشاره به حادثه سیل اخیر در استان‌های کشور و نحوه ورود نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی و حاشیه‌های سیاسی این اتفاقات به اعتمادآنلاین توضیح داد: ایران یک کشور حادثه‌خیز است و این موضوع مختص امروز نیست و تجربه و موقعیت جغرافیایی کشور و تاریخچه ایران این مساله را تایید می‌کند. ماجرای سیل نیز فقط مربوط به عید نوروز 98 و روزهای واپسین سال 97 نمی‌شود. ما قبلا نیز در استان‌های کشور سیل را تجربه کرده بودیم، ولی سیلی که این بار اتفاق افتاد شاید در طول صد سال یا 70 سال اخیر سابقه نداشته و از این حیث می‌توان آن را ویژه دانست.

این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: ما در برخورد با حوادث با سه مقطع زمانی مهم روبه‌رو هستیم. مقطع اول پیش از حادثه، مقطع بعدی حین حادثه و مقطع سوم بعد از حادثه است که دو مقطع زمانی ابتدایی گذشته و الان در مقطع بعد از حادثه هستیم. ما الان باید تلاش کنیم تا خسارات به حداقل برسد یا کاهش پیدا کند.

او با اشاره به ادامه سیل در استان خوزستان تصریح کرد: امروز خوزستان در معرض سیل قرار دارد و باید بکوشیم تا افرادی را که در معرض خطر هستند، نجات بدهیم و خطرات را به حداقل رسانده و امکانات لازم را در اختیار سیل‌زده‌ها قرار بدهیم. ما شاهد بودیم و همه دیدیم که سیل‌زده‌ها همه چیز خودشان را از دست داده‌اند. خواه دام، خواه خانه و مسکن، وسایل منزل و... را سیل‌زده‌ها از دست داده‌اند و حالا با امکانت کم زیر چادر زندگی می‌کنند.

اکرمی افزود: ما باید تلاش کنیم و همکاری و همدلی داشته باشیم تا از طرق مختلف اعم از کمیته امداد، هلال احمر، مساجد و انجمن‌های مردمی و... به سیل‌زده‌ها کمک کنیم تا آنان سختی کمتری را متحمل شوند. ما باید بعد از این اقدامات نیز با درایت و بصیرت برای حادثه‌دیدگان و خسارت‌دیده‌ها شرایط بازگشت به جامعه و زندگی را فراهم کینم. باید برای آنان خانه‌سازی شود. فرض کنیم که خودمان سیل‌زده هستیم و خودمان خسارت دیدیم و در این شرایط چه توقعاتی از دیگران داشتیم و به همان میزان به حادثه‌دیدگان کمک کنیم.

این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: یقینا حادثه سیل یک امتحان الهی برای حادثه‌دیدگان و ماست که صبر و مقاومت سیل‌دیدگان و نوع‌دوستی و همکاری و همدلی سایرین با حادثه‌دیدگان سنجیده شود.

او همچنین با اشاره به اظهارات اخیر روحانی در انتقاد از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها و عملکرد مسئولان در نحوه برخورد با حوادث طبیعی، تصریح کرد: کسی نمی‌تواند بگوید که ما در زندگی خودمان خطایی نداشتیم و بیخود آمدید مجوز دادید و کنار رودخانه ساخت‌وساز انجام دادید. امروز آنچه که ساخته شده بود، خراب شده و حالا باید برای آینده تلاش کنیم که «آزموده را آزمودن خطاست».

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که نحوه پوشش اخبار مرتبط با سیل در صداوسیما به نوعی در حمایت از اقدامات سپاه و انتقاد از دولت بود و این رویه چه تاثیری بر فضای روانی جامعه و ایجاد تنش‌های اجتماعی ایفا کرد، گفت: مرحوم آقای فلسفی می‌گفتند که «شرقی‌ها اعتدال ندارند یا دچار افراط و یا دچار تفریط هستند». ما یک روزی این طرف و روزی آن طرف غش می‌کنیم. ما نباید دنبال این موضوع باشیم که بین دستگاه‌های کشور چه کسی خوب کار کرد و چه کسی بد کار کرد.

او افزود: امروز باید دست به دست هم بدهیم تا آنچه که بایسته است انجام بدهیم و توجه داشته باشیم که خدایی هم وجود دارد. خیلی‌ها هستند که بی‌صدا و بی‌ادعا و بی‌ریا کاری انجام می‌دهند. البته برخی- ولو اندک- هستند که می‌خواهند فقط خودشان را نشان بدهند و عکس بگیرند که امثال این افراد را در طول تاریخ داشتیم و الان هم داریم.

اکرمی اظهار کرد: البته تعداد این افراد زیاد نیست. افرادی که مدام دنبال نکته‌سنجی و عیب‌گیری یا همین طور کسانی که دنبال بهانه‌جویی هستند زیاد نیستند. ما نباید به این «برخی‌ها» توجه کنیم. این کشور رهبر دارد، این کشور رییس‌جمهوری‌، قانون و مجلس دارد و همه و همه باید دست در دست هم بدهیم تا ان‌شاءالله به سیل‌زده‌ها کمک رسانی شود و ان‌شاءالله چنین حوادثی تکرار نشود./ اعتمادانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر