کد خبر: 62144
A

نماینده مجلس: تخریب گسترده خطوط راه آهن راهکار مناسبی برای تخلیه آب نیست/ وزارت نیرو می توانست مانع ورود آب به شهرستان آق قلا شود

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس گفت: تخریب گسترده خطوط راه آهن راه کار مناسبی برای تخلیه آب نیست

به گزارش دیده بان ایران، شهرام کوسه غراوی عضو کمیسیون عمران مجلس درباره ابعاد بحران سیل در استان گلستان، گفت: در استان گلستان شهرستان هایی مانند گالیکش، مینودشت، مراوه تپه و کلاله جزء مناطقی بودند که در هفته های اخیر شاهد حجم بالایی از بارش باران بودند که بر اساس آمارها میزان بارش باران به طور متوسط بین 200 تا 300 میلیمتر بوده و در استان گلستان نیز این آمار به حدود 500 میلیمتر رسیده است.

 

 

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل بروز بحران سیل در مناطق مختلف استان گلستان، ادامه داد: به طور حتم اگر آب منطقه ای یا وزارت نیرو، آب را به سمت دریای خزر هدایت می کردند، بحران کنونی رخ نمی داد، اما با این تفاسیر نیز خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته، توانستیم بحران را تا حدودی مدیریت کنیم.

تخریب 17 هزار واحد مسکونی در استان گلستان بر اثر سیل اخیر

وی گفت: خسارت وارده بر مناطق سیل زده استان گلستان حدود 500 میلیارد تومان بوده و در رابطه حدود 17 هزار واحد مسکونی در استان تخریب شده است.

کوسه غراوی ادامه داد: به نظر من اگر وزارت نیرو تمهیدات لازم را می اندیشید، می توانست مانع حرکت آب از گنبدکاووس به سمت آق قلا شود، زیرا مسیر حرکت آب کاملا مشخص است و دستگاه ها باید با ایجاد موانع مانع از حرکت آب شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: از طرف دیگر اختلاف ارتفاع شهرستان گمیشان و دریای خزر  موجب شد که سرعت انتقال آب کاهش یابد، همچنین انباشت رسوب در خلیج گرگان، مانع از هدایت و انتقال سریع آب شد.

تشکیل فوری نشست سران قوا ضروری است

کوسه غراوی بر لزوم تشکیل فوری نشست سران قوا تأکید کرد و گفت: یکی از مشکلات کنونی این است که اجازه اقدامات عمرانی و فعالیت ماشین های سنگین برای لایروبی در برخی مناطق داده نمی شود.

وی افزود: به نظر من یکی از مسائل مهم در زمان بروز بحران این است که هر استان یک سخنگوی برای اعلام موضوعات و مشکلات داشته باشد، نه اینکه هر فرد و نهادی خود اقدام به مصاحبه و اظهار نظر کند، زیرا این مسئله تنها موجب نگرانی مردم می شود.

تخریب گسترده خطوط راه آهن راه کار مناسبی برای تخلیه آب نیست

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره تخریب 50 کیلومتر از خطوط راه آهن برای انتقال و تخلیه آب، گفت: به نظر من تخریب گسترده خطوط راه آهن راه کار مناسبی برای حل موضوع و انتقال آب نیست، بلکه باید مسیرهایی از طریق احداث پل ایجاد می شد تا آب هدایت شود، در شرایط کنونی نیز باید راه کاری دیده شده تا با کمترین خسارت، آب پشت خطوط راه آهن تخلیه شود.

دولت باید به سیل زدگان گلستان تسهیلات بدون سود پرداخت کند

کوسه غراوی درباره ضرورت پرداخت خسارات و ارائه تسهیلات بدون سود به سیل زدگان استان گلستان تأکید کرد و گفت: از نظر شرعی دریافت تسهیلات با سود مجاز نیست، از این رو دولت باید تمهیداتی را برای پرداخت تسهیلات بدون سود به سیل زدگان این استان بیاندیشد.

سطح آب مناطق سیل زده بر اثر آب شدن برف بار دیگر بالا رفته است

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در شرایط کنونی هنوز بحران سیل در استان گلستان مرتفع نشده و به علت آب شدن برف در بالادست، سطح آب در شهرستان ها در حال افزایش است و باید نهادها و مسئولان مربوطه باید تمام اقدامات را برای کاهش بحران و مشکلات صورت دهند./ خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر