کد خبر: 62155
A

نماینده شیراز: ایجاد دوقطبی سپاه و دولت به هیچ عنوان به حل مشکل مردم سیل‌زده کمک نمی‌کند و برنده‌ای ندارد

فرج‌الله رجبی، نماینده شیراز تاکید کرد: مدیریت بحران نمی‌تواند تابع کنش‌های سیاسی باشد چون جان و مال مردم در خطر است. هر کسی در هر مقامی تعارض بین سیاسیون و نظامیان را تقویت می‌کند در واقع سد امید مردم را می‌شکند.

نماینده شیراز: ایجاد دوقطبی سپاه و دولت به هیچ عنوان به حل مشکل مردم سیل‌زده کمک نمی‌کند و برنده‌ای ندارد
به گزارش دیده بان ایران؛ فرج‌الله رجبی، نماینده شیراز و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  با اشاره به تلاش برخی جریان‌ها برای ایجاد فضای دو قطبی و تقابلی میان دولت و سپاه در ماجرای سیل اخیردر کشور گفت: در اوج بحرانی مانند سیل اگر هر گروه  تلاش کند تا گروه دیگر را به ناتوانی متهم کند و گمان کند که این رفتار منجر به محبوبیت خود و مغضوبیت جریان تخریب‌شده خواهد شد کاملا در اشتباه است.

 

او افزود: مردم با مشاهده این رفتارها و کنش‌ها به این قضاوت نخواهند رسید که گروه اول عملکرد خوبی دارد و گروه دوم ناکارآمد است بلکه بالعکس به این نتیجه می‌رسند که هر دو گروه ضعیف هستند.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: ابعاد سیل وحشتناک است و در این شرایط ایجاد دو قطبی موجب تضعیف روحیه مردم می‌شود و کسانی که به دنبال گرفتن نفع سیاسی از آب گل‌آلود سیل هستند باید بدانند که ایجاد این دوقطبی هیچ برنده‌ای ندارد و بازنده آن نظام خواهد بود و مردم این جریان‌ها را جریان‌های ضد ملی می‌دانند.

او ادامه داد: رهبر انقلاب از تمامی نیروها و نهادهای کشور خواستند تا برای کمک به سیل‌زدگان بشتابند اما این موضوع به معنای آن نیست که همدیگر را ناتوان بنامیم. در شرایط بحرانی مردم اگر ثانیه‌ای با یک گروه یا یک فرد همراه باشند به معنا آن نیست که ثانیه دیگر این همراهی را داشته باشند. مردم به این موضوع فکر می‌کنند که زندگیشان از بین رفته و این گروه آن گروه را به ناتوانی متهم می‌کند و بالعکس.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برخی جریان‌های مشکوک به دنبال جنگ روانی و ایجاد فضای تصنعی و دوقطبی میان سپاه و دولت هستند خاطرنشان کرد: ایجاد دوقطبی سپاه و دولت به هیچ عنوان به حل مشکل مردم سیل‌زده کمک نمی‌کند و اینگونه رفتارها جز خیانت نیست.

 

او افزود: ماحصل این نوع برخورد بدبینی مردم نسبت به هر دو نهاد است و این کار در شرایط فعلی خیانت به جمهوری اسلامی است. به نظر می‌رسد اینکه در شرایط بحران اعضایی که باید به حل بحران کمک کنند همدیگر را به ناتوانی متهم کنند خیانت است چون باعث می‌شود ذهنیت مردم به حکومت تنزل پیدا کند.

رجبی گفت: اگر می‌خواهیم ظرفیت‌ها را بسنجیم باید یک ماه بعد از حل بحران گروه‌های کارشناسی تشکیل دهیم و گزارشات را نیز به رسمی‌ترین مقام از جمله مقام معظم رهبری، دولت، سپاه و قوه قضاییه ارائه کنیم.

به گفته این نماینده مجلس، آبشخور ایجاد دوقطبی سپاه-دولت از میان دوستداران ملت نیست.

این عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: باید قبل از وقوع هر بحران امکانات‌مان را شناسایی کنیم و بدانیم در حوزه نظامی، انتظامی و سازمان‌های خدمات‌رسانی، هلال احمر، اورژانس و... چه امکاناتی داریم و در بحران بدانیم که چگونه از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

رجبی اظهار کرد: مدیریت بحران نمی‌تواند تابع کنش‌های سیاسی باشد چون جان و مال مردم در خطر است. هر کسی در هر مقامی تعارض بین سیاسیون و نظامیان را تقویت می‌کند در واقع سد امید مردم را می‌شکند.

او تاکید کرد: ساختار مدیریت بحران باید مشخص باشد و همه ذیل آن اقدام کنند. بحران فرصتی نیست که ما بخواهیم خودنمایی کنیم./ اعتماد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر