کد خبر: 62254
A

مازنی: ورود کمیسیون فرهنگی به موضوع تعدیل در روزنامه همشهری/ شورای شهر تهران باید در مورد اخراج خبرنگاران به مجلس توضیح دهد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، با اشاره به وظیفه نظارت شورای شهر بر عملکرد شهرداری و مجموعه‌های وابسته به آن، تاکید کرد: اعضای شورای شهر تهران باید در مورد اخراج خبرنگاران روزنامه همشهری به مجلس توضیح دهند.

مازنی: ورود کمیسیون فرهنگی به موضوع تعدیل در روزنامه همشهری/ شورای شهر تهران باید در مورد اخراج خبرنگاران به مجلس توضیح دهد

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد مازنی  در واکنش به دستور اخراج تعداد کثیری از کارکنان و خبرنگاران موسسه همشهری بدون اطلاع‌رسانی قبلی، گفت: از طریق برخی دوستان رسانه‌ها متوجه شدم که موسسه همشهری با تعدادی از خبرنگاران و کارکنان با سابقه برخورد و آنها را از ادامه خدمت محروم کرده است، آیا آقای حناچی به عنوان شهردار منخب شهر تهران از این مسئله خبر دارد؟

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر شهردار تهران از این مسئله مطلع هستند، بسیار تاسف‌بار است که این اتفاق با اهالی رسانه و با خبرنگاران با سابقه به این شکل و در چنین شرایطی رخ داده است.

مازنی افزود: در صورتی که آقای حناچی از این موضوع خبر نداشته باشد هم باز مایه تاسف بوده و عذر بدتر از گناه خواهد بود. اعضای شورای شهر تهران به ویژه کمیسیون فرهنگی اجتماعی هم باید پاسخگو باشند و توضیح دهند که در این خصوص اطلاعی دارند یا خیر؟

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تهران که بر رفتار شهرداری و مجموعه وابسته به آن نظارت دارد باید موضوع را بررسی و ضمن احقاق حق، به مردم و رسانه‌ها و افکار عمومی پاسخگو باشد زیرا این اتفاق زیبنده شورایی که با ترکیب اصلاح‌طلبی تشکیل شده، نیست.

گفتنی است؛ ابوالحسن ریاضی، مدیرعامل موسسه همشهری که در آخرین روزهای پایانی سال مدیرعاملی موسسه همشهری شد، در حساب کاربری توئیتر خود نوشت که «افراد تمدید قرارداد نشده ۱۰۴ نفر شامل ۳۴ نفر تحریریه اعم از حروفچین، صفحه‌آرا ، عکاس و خبرنگار و بقیه در بخش اداری، چاپ و خدمات بودند»./

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر