کد خبر: 6231
A

گفت‌وگوی تلفنی پوتین و ترامپ درباره ترمیم روابط

رئیس جمهوری منتخب آمریکا و رئیس جمهوری روسیه در نخستین گفت‌وگوی تلفنی خود به بررسی اوضاع سوریه پرداخته و توافق کردند روابط دو جانبه بین دو کشور را عادی کنند و گسترش دهند.

گفت‌وگوی تلفنی پوتین و ترامپ درباره ترمیم روابط

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، در این گفت‌وگوی تلفنی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به تبادل نظر درباره "اقدامات متحد به منظور مقابله با یک دشمن واحد که همان تروریسم بین‌المللی و افراط گرایی جهانی است"، پرداختند.

 

کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد: پوتین و ترامپ همچنین به بررسی راه‌هایی برای سازش و از میان برداشتن بحران در سوریه پرداختند. ترامپ و پوتین توجه ویژه خود را بر اهمیت ایجاد یک اقدام باثبات برای روابط دو جانبه به واسطه اقدامات اقتصادی و تجاری میان دو کشور معطوف کرده و اعلام کردند که به دنبال همکاری سازنده هستند.

 

پوتین و ترامپ همچنین بر حفظ ارتباط میان دو کشور توافق کرده و درباره ایده دیدار دو طرفه به گفت‌وگو پرداختند.

کرملین در ادامه بیانیه خود آورده است: سال آتی میلادی دویست و دهمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک میان روسیه و آمریکا است و گفت‌وگوی تلفنی میان ترامپ و پوتین باعث افزایش همکاری‌ها میان دو کشور خواهد شد و دو طرف در این گفت‌وگو درباره برقراری ثبات و امنیت در سراسر جهان صحبت کردند.

 

تیم ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد: پوتین پیروزی کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفته است.

ویاچسلاو ولودین، رئیس پارلمان روسیه به کانال تلویزیونی NTV روسیه گفت: پوتین و ترامپ به تبادل دیدگاه‌های خود در زمینه‌های مختلف پرداخته که ممکن است اوضاع میان دو کشور را کاملا تغییر دهد چرا که دو طرف نقطه نظرات "یکسانی" دارند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر