کد خبر: 62311
A

واعظی: اقدام آمریکا هدیه‌ای بود که در آستانه انتخابات به نتانیاهو داده شد/ مردم مطمئن باشند اتفاقی نمی‌افتد

یک عضو هیات دولت گفت: ما امروز هم این موضوع را بحث کردیم و رئیس جمهور دستور دادند همه اقدامات در این شرایط باید به گونه ای باشد که حمایت از سپاه صورت بگیرد. آنچه که امریکا انجام داده تبلیغاتی است و مردم مطمئن باشند اتفاقی نمی افتد و روی ارز نمی تواند تاثیر بگذارد و همه نهادها وقتی روی یک موضوع متحد شوند تاثیری نخواهد داشت.

واعظی: اقدام آمریکا هدیه‌ای بود که در آستانه انتخابات به نتانیاهو داده شد/  مردم مطمئن باشند اتفاقی نمی‌افتد

به گزارش دیده بان ایران به نقل از ایلنا، محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره اقدام اخیر آمریکا گفت: روشن است کاری که دولت آمریکا انجام داد، کاری عجولانه و تبلیغاتی و هدیه‌ای بود که در آستانه انتخابات به نتانیاهو داده شد که در جریان انتخابات در نظرسنجی‌ها وضعیتش خراب بود. ترامپ با دادن منطقه جولان به اسرائیل و اقدام علیه سپاه می‌خواست نتیجه انتخابات را تغییر دهد.

وی تاکید کرد: این کار تبلیغاتی و یک جنگ روانی است و عملیاتی نیست و می‌خواهد در این شرایط اقتصادی  در سال نو و بعد از سیل، همبستگی که برای کمک به سیل‌زدگان به وجود آمده را به هم بزند اما نتیجه عکس داده است. همه نهادها و قوای سه‌گانه یک صدا این اقدام را محکوم کردند و از سپاه حمایت کردند و این کار باعث شده که محبوبیت سپاه افزایش پیدا کند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: ما سپاه را از کلیت نظام می‌دانیم و توفیقاتی که در جنگ و صلح داشتیم را از سپاه جدا نمی‌کنیم. دولت و وزارت خارجه در این خصوص کاملا آمادگی را داشتند. بیانیه‌ای هم شورای عالی امنیت ملی داد و روز گذشته هم رئیس‌جمهور در اجلاس هسته‌ای تلاش کرد آنچه که در شان سپاه بود را با موضع‌گیری‌های حمایتی نشان دهد که همه دستگاه‌ها در کشور آمریکا را محکوم و از سپاه حمایت می‌کنند.

وی افزود: ما امروز هم درباره این موضوع بحث کردیم و رئیس‌جمهور دستور دادند همه اقدامات در این شرایط باید به گونه‌ای باشد که حمایت از سپاه صورت بگیرد. آنچه که آمریکا انجام داده تبلیغاتی است. مردم مطمئن باشند اتفاقی نمی‌افتد و روی ارز نمی‌تواند تاثیر بگذارد و همه نهادها وقتی روی یک موضوع متحد شوند، تاثیری نخواهد داشت.

واعظی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده گفت: مهم ترین دغدغه دولت از دو سه روز مانده به عید تا امروز همین موضوع بوده است. این سیل بی سابقه بوده و در تاریخ هم بررسی کنیم سیل به این بزرگی و گستردگی که همزمان در استان‌ها اتفاق بیافتد، نداشتیم.

وی افزود: سیل عاملی است که در کشور‌های مختلف هم صورت می‌گیرد و ما در کشورهای دیگر هم داشته‌ایم و در کشورهایی که بهترین پیشگیری را دارند باز هم اتفاق افتاده است و در ایران هم اتفاق افتاد اما مهمترین مساله ما این بود که خسارت انسانی نداشته باشیم. در این حجم عظیمی که سیل داشتیم  تعدادی عزیزان جان خود را از دست دادند و برای همه آن‌ها ناراحت هستیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در این سیل همبستگی بین نیروهای مسلح و شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها و... انجام شد که بتوانند تلفات انسانی را به حداقل برسانند.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید اظهار داشت: تلاش این بود کسانی که گرفتار سیل شدند را به صورت موقت سرپناه دهیم و اینکه تامین ارزاق انجام شود و این کارها انجام می‌شود. بر اساس اطلاعاتی که از هواشناسی رسیده یکی دو باران دیگر تا پایان فروردین ماه خواهیم داشت و دلیل اینکه سدها را خالی می‌کنیم همین است که دیگر مشکلی نداشته باشیم.

واعظی گفت: بعد از اینکه این اقدامات اولیه انجام شد مهم این است خساراتی که وارد شده را برای جبرانش برنامه‌ریزی کنیم و ما برای خانه‌های مردم و زمین‌ها داریم و با بخش‌های مختلف صحبت کردیم و این چند روز هم در این زمینه کار می‌کنیم و بازسازی هم از مسائل جدی ما است. همانطور که در زمان زلزله بازسازی انجام دادیم الان هم باید با قوت بیشتر انجام دهیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر