کد خبر: 62408
A

روح الامینی رئیس خانه احزاب شد

«عبدالحسین روح الامینی» در نخستین جلسه شورای مرکزی خانه احزاب در سال جدید به عنوان رئیس جدید این مجموعه سیاسی انتخاب شد.

روح الامینی رئیس خانه احزاب شد

به گزارش دیده بان ایران، نخستین جلسه خانه احزاب در سال 98 امروز- شنبه- برگزار شد و با رای شورای مرکزی و از میان نامزدهای اصولگرا، عبدالحسین روح الامینی از حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی با 9 رای به عنوان رییس جدید خانه احزاب در سال اول دوره هفتم انتخاب شد.
در این انتخابات حسن غفوری فرد دیگر نامزد ریاست خانه احزاب بود که هفت رای را کسب کرد، سه رای نیز ممتنع بود. 
در این نشست قرار شد ریاست خانه احزاب در سال اول از میان اصولگرایان و در سال دوم و سوم از مستقلین و اصلاح طلبان انتخاب شود.
به گزارش ایرنا؛ مجمع عمومی خانه احزاب در دوره هفتم با حضور دبیران کل و نمایندگان 87 حزب دارای مجوز 23 اسفندماه 1397 در تالار وزارت کشور برگزار و اعضای شورای مرکزی و بازرسان این مجموعه انتخاب شدند.
در این نشست، پس از رای گیری فراکسیون ها، از میان اصلاح طلبان افرادی چون حسین کمالی با 60 رای، مصطفی کواکبیان با 53 رای، یدالله طاهرنژاد با 51 رای به عنوان نفرات اول تا سوم انتخاب شدند و احمد حکیمی پور، حسین کاشفی، مهدی علیخانی، فرج کمیجانی، شهیندخت مولاوردی، علی صوفی و فاطمه راکعی به عضویت شورای مرکزی خانه احزاب درآمدند و مجید بهمن زاده و علی ظفرزاده به عنوان بازرسان انتخاب شدند.
در فراکسیون اصولگرایان، حسن غفوری فرد با 62 رای، فهیمه محمدزاده با 41 رای و قدرت ملکی به عنوان نفرات اول تا سوم برگزیده شدند وعبدالحسین روح الامینی، محمد مهدی مفتح، حبیب الله بوربور، میثم نیک فر، سید محمد حسینی، محسن پیرهادی و سید مهدی جولایی به عضویت شورای مرکزی خانه احزاب درآمدند و ولی زاده و کرمی در جایگاه بازرسان خانه احزاب برگزیده شدند.
از میان فراکسیون اعتدالیون (مستقلین) محمد تبرایی با 55 رای، شهاب الدین صدر با 51 رای و جمشید ایرانی با 50 رای نفرات اول تا سوم شدند و مهدی پورنامدار، قدرتعلی حشمتیان، محسن صفرپور، محمد نیشابوری، بهنود نادری، سیاوش میرزایی و محمد فومنی به عضویت شورای مرکزی خانه احزاب در آمدند و میرعطایی و خداقلی زاده به عنوان بازرس انتخاب شدند.
سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور روز چهاردهم اسفندماه در حساب توییتری خود، اسامی 98 حزب شناسنامه دار و دارای مجوز برای حضور در مجمع عمومی دوره هفتم را اعلام کرده بود که با اضافه شدن 7 حزب دیگر توسط ملانوری، شمار تشکل ها به 105 حزب رسید. این احزاب می توانند یارانه دریافت کرده و در انتخابات مجمع عمومی خانه احزاب حضور داشته باشند.
خانه احزاب ایران؛ عنوان سازمانی مردم نهاد متشکل از احزاب و تشکل های سیاسی سه جریان اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل (اعتدالیون) است که با هدف نزدیک تر کردن احزاب در سال 1379 خورشیدی تاسیس شد.
سید حسین موسوی تبریزی روز بیست و دوم اسفندماه 1379 به عنوان رئیس دوره نخست خانه احزاب انتخاب شد و پس از آن، به ترتیب حسن غفوری فرد (1382)، موسوی تبریزی در دو دوره 1384 و 1386، حسین کاشفی (1388)، حسن غفوری فرد (1394)، قدرتعلی حشمتیان (1395) و در سال سوم دوره ششم حسین کمالی به ریاست این سازمان برگزیده شدند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر