کد خبر: 62454
A

عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به سیلاب اخیر ؛ ۶۰۰ میلیارد خسارات بر اثر سیلاب‌های اخیر به استان چهارمحال و بختیاری وارد شده است

علی کاظمی باباحیدری در نشست علنی امروز (یکشنبه 25 فروردین) مجلس شورای اسلامی در خصوص حوادث سیلاب‌های اخیر در کشور گفت: از سوم فروردین ماه بارش‌های سیل‌آسا در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد که کانون آن در کوهرنگ بود لذا 600 میلیمتر بارش همراه با ذوب شدن برف سبب طغیان رودخانه‌ها گردید. نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی با تشکر از اقدامات به هنگام مسئولان استان به ویژه استاندار، افزود: این اقدامات سبب شد تا خسارت کمتری را در این استان شاهد باشیم اما خسارت مالی شدیدی را متحمل شدیم، همچنین رانش زمین سبب شد تا 30 روستا تحت تأثیر و 3 روستا به طور کامل تخلیه شوند.

عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به سیلاب اخیر ؛ ۶۰۰ میلیارد خسارات بر اثر سیلاب‌های اخیر به استان چهارمحال و بختیاری وارد شده است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ علی کاظمی باباحیدری در نشست علنی امروز (یکشنبه 25 فروردین) مجلس شورای اسلامی در خصوص حوادث سیلاب‌های اخیر در کشور گفت: از سوم فروردین ماه بارش‌های سیل‌آسا در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد که کانون آن در کوهرنگ بود لذا 600 میلیمتر بارش همراه با ذوب شدن برف سبب طغیان رودخانه‌ها گردید.

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی با تشکر از اقدامات به هنگام مسئولان استان به ویژه استاندار، افزود: این اقدامات سبب شد تا خسارت کمتری را در این استان شاهد باشیم اما خسارت مالی شدیدی را متحمل شدیم، همچنین رانش زمین سبب شد تا 30 روستا تحت تأثیر و 3 روستا به طور کامل تخلیه شوند.

وی ادامه داد: مشکلات در 3 بخش زیربنایی، جاده‌ها و موارد آب، برق و گاز و حوزه ساختمان‌های مسکونی را تحت تأثیر قرار داد به نوعی که حدود 1500 خانوار از مردم استان از 20 تا 100 درصد تخریب را متحمل شدند؛ از سوی دیگر نیز مشکلاتی برای مزارع، باغات و به ویژه شیلات استان که قطب اول ماهیان سردابی است، به وجود آمد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بیش از 600 میلیارد خسارات به استان چهارمحال و بختیاری وارد شد که این آمار طبق نظر مدیریت بحران است با این حال مسائل آینده کشور به ویژه در حوزه انتقال آب نیز باید مورد توجه قرار گیرد زیرا ما در آینده با خشکسالی روبه‌رو خواهیم بود.

باباحیدری از گلایه مردم استان در مورد آبگیری از تونل گِلاب چهارمحال و بختیاری گفت: متأسفانه در تنظیم آب زاینده‌رود به شیوه درست عمل نشد، پس از این لازم است ضمن توجه به نکات مذکور، بانک‌ها نسبت به جبران خسارات اقدام و همدلی و همراهی افزایش یابد./

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر