کد خبر: 62478
A

توضیحات نماینده اصفهان درباره درگیری لفظی با وزیر نیرو

نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه 25 فروردین) قوه مقننه، میزبان وزرای راه و شهرسازی، نیرو، جهادکشاورزی، کشور و رؤسای سازمان‌های هلال احمر و هواشناسی برای بررسی وضعیت سیلاب‌های اخیر در کشور بودند که این جلسه با حواشی همراه بود. یکی از این حواشی فریادهای اکبر ترکی نماینده فریدن و فریدون‌شهر بر سر رضا اردکانیان وزیر نیرو بود. ترکی درباره حواشی ایجاد شده در جلسه امروز مجلس درباره این موضوع به خبرنگار پارلمانی تسنیم، گفت: شهر بلطاق در استان اصفهان و روستاها وشهرهای آن به دلیل کم آبی وضعیت کشاورزی و دامپروری چندان مناسبی ندارند. وی افزود: قرار است برای حل مشکل آب این شهرستان‌ها سدی به نام بلطاق ساخته شود؛ بر روی ساخت این طرح، کارهای مطالعاتی انجام شده و مصوب شده و از سال 90 هم ردیف بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته شده است. نماینده مردم فریدون شهر ادامه داد: طی این سال‌ها اقدامی برای ساخت انجام نشده و جز ساخت یک جاده اقدام دیگری صورت نگرفته است. ترکی تصریح کرد: در سال 97 حدود 4 میلیاد و هشتصد میلیون تومان برای اجرایی شدن این پروژه سدسازی در نظر گرفتیم، اما هیچ اتفاقی نیفتاده و علی رغم اینکه در بودجه سال 97 هم اختصاص داده شده اما اقدام عملی صورت نگرفته است.

توضیحات نماینده اصفهان درباره درگیری لفظی با وزیر نیرو

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛  نماینده مردم فریدون شهر در مجلس توضیحاتی درباره درگیری لفظی با وزیر نیرو ارائه کرد.

نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه 25 فروردین) قوه مقننه، میزبان وزرای راه و شهرسازی، نیرو، جهادکشاورزی، کشور و رؤسای سازمان‌های هلال احمر و هواشناسی برای بررسی وضعیت سیلاب‌های اخیر در کشور بودند که این جلسه با حواشی همراه بود. یکی از این حواشی فریادهای اکبر ترکی نماینده فریدن و فریدون‌شهر بر سر رضا اردکانیان وزیر نیرو بود.
ترکی درباره حواشی ایجاد شده در جلسه امروز مجلس درباره این موضوع به خبرنگار پارلمانی تسنیم، گفت: شهر بلطاق در استان اصفهان و روستاها وشهرهای آن به دلیل کم آبی وضعیت کشاورزی و دامپروری چندان مناسبی ندارند.

وی افزود: قرار است برای حل مشکل آب این شهرستان‌ها سدی به نام بلطاق ساخته شود؛ بر روی ساخت این طرح، کارهای مطالعاتی انجام شده و مصوب شده و از سال 90 هم ردیف بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم فریدون شهر ادامه داد: طی این سال‌ها اقدامی برای ساخت انجام نشده و جز ساخت یک جاده اقدام دیگری صورت نگرفته است.

ترکی تصریح کرد: در سال 97 حدود 4 میلیاد و هشتصد میلیون تومان برای اجرایی شدن این پروژه سدسازی در نظر گرفتیم، اما هیچ اتفاقی نیفتاده و علی رغم اینکه در بودجه سال 97 هم اختصاص داده شده اما اقدام عملی صورت نگرفته است.

نماینده مردم فریدون شهر با تاکید بر اینکه در لایحه بودجه سال 98 نیز بودجه 100 هزار تومانی برای آن در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: در این زمینه به وزیر نیرو تذکر داده‌ایم و کارشناسان وزارت نیرو در جواب ما گفتند که این منطقه برای شرب و مصارف کشاورزی در مجموع  به 2 و نیم میلیون متر مکعب، آب نیاز دارد که به مسئولان استان اصفهان گفته‌ایم تا این میزان را برای این منطقه تامین کنند.

ترکی اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده و مذاکره با وزیر نیرو، وی دستور بررسی و پیگیری برای اجرایی شدن سد بلطاق را به مسئولان ذیربط داده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر