کد خبر: 62803
A

نماینده مجلس: از طریق نرم سخن به جایی نرسیدند، به دنبال بستن و مسدود کردن رفتند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به مسدود شدن حساب کاربری برخی شبکه‌های خبری ایرانی در یوتیوب پیشنهاد داد "به همراه دیگر کشورهای حوزه مقاومت رسانه‌هایی داشته باشیم که خود ابزار مدیریت آن را در اختیار داشته باشیم".

نماینده مجلس: از طریق نرم سخن به جایی نرسیدند، به دنبال بستن و مسدود کردن رفتند

به گزارش دیده بان ایران، سیدصادق طباطبایی‌نژاد  با اشاره به مسدود شدن حساب کاربری شبکه‌های خبری "پرس تی وی" و "هیسپان تی وی" در یوتیوب و جی‌میل از سوی گوگل، گفت: رفتار خصمانه مدیران رسانه‌های غربی با رسانه‌های داخلی و بین‌المللی ایران بر کسی پوشیده نیست؛ این امر نه فقط ایران بلکه جبهه مقاومت در منطقه اعم از حزب الله و جمهوری اسلامی ایران را در بر می‌گیرد.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی افزود: رفتار خصمانه رسانه‌ای دشمن در کنار بقیه رویکردهای آنها در موضوعات اقتصادی و فرهنگی علیه ایران و جبهه مقاومت، هر روز یک شکل جدید به خود می‌گیرد و مسدود شدن حساب کاربری آنها نیز رفتار جدیدی است.

شعارهای عوام‌فریبانه رسانه‌های غربی درخصوص آزادی بیان

عضو فراکسیون ولایی مجلس تاکید کرد: این رویکرد با روح آزادی بیان و شعارهای عوام‌فریبانه رسانه‌های غربی و دولت‌های غربی کاملا در تعارض است؛ اگر آنها در این شعارها صادق هستند، باید برای رسانه‌هایی که در مقابل آنها قرار دارند، چنین چارچوبی را بپذیرند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس ادامه داد: مادام که ما در جبهه‌ای مقابل فرهنگ استکباری دشمن قرار داریم، این برخوردها طبیعی است لذا باید توان خود را در عرصه رسانه تقویت کرده و نیازی نداشته باشیم برای رساندن حرف خود به دیگران از ابزاری استفاده کنیم که مدیریت آن به دست غرب است.

از طریق نرم سخن به جایی نرسیدند، به دنبال بستن و مسدود کردن رفتند

وی همچنین گفت: سیاست رسانه‌ها و شبکه‌های غربی مقابله با فرهنگ مفاومت و توسعه فرهنگ استکباری غرب است؛ لذا وقتی رسانه‌ای آزادانه حرف می‌زند و آنها نمی‌توانند با آن مقابله فرهنگی کنند، مجبور می‌شوند مقابله سخت داشته باشند و آنها را حذف کنند.

طباطبایی‌نژاد افزود: دشمن می‌داند رسانه یک ابزار قدرت است و وقتی او نتوانند از طریق فرهنگی یا نرم سخن رسانه‌های آزاد را محدود کند، از طریق سخت‌افزاری و بستن و مسدود کردن این کار را انجام خواهند داد؛ ما برای آنکه بتوانیم صدای خود را به دیگران برسانیم باید مدیریت ابزار فرهنگ خود را داشته باشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس توضیح داد: در عرصه بین‌المللی راهی نداریم جز اینکه خودمان به همراه دیگر کشورهای حوزه مقاومت رسانه‌هایی داشته باشیم که ابزار آن را مدیریت کنیم؛ این راه اگرچه سخت است ولی باید انجام شود تا همچون حوزه نظامی ابزار قدرت را خودمان به دست بگیریم./

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر