کد خبر: 63067
A

ظریف در مصاحبه با فکس نیوز : سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هرگز آمریکایی ها را نکشته است پیام اقدامات دولت ترامپ این است که آمریکا قابل اتکا نیست/ در یک محیط جهانی ناامن، آمریکا نمی‌تواند در وهله نخست باشد

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» تأکید کرد که دولت آمریکا با اقدامات خود این پیام را به جهان فرستاده که قابل اتکا نیست. وی در بخشی از این مصاحبه، گفت که پیام اقدامات دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا این است که «آمریکا قابل اتکا نیست، شاید او به "آمریکا در وهله نخست" اعتقاد داشته باشد، اما در یک محیط جهانی ناامن، آمریکا نمی‌تواند در وهله نخست باشد.

ظریف در مصاحبه با فکس نیوز : سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هرگز آمریکایی ها را نکشته است پیام اقدامات دولت ترامپ این است که آمریکا قابل اتکا نیست/ در یک محیط جهانی ناامن، آمریکا نمی‌تواند در وهله نخست باشد
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» تأکید کرد که دولت آمریکا با اقدامات خود این پیام را به جهان فرستاده که قابل اتکا نیست.

 

وی در بخشی از این مصاحبه، گفت که پیام اقدامات دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا این است که «آمریکا قابل اتکا نیست، شاید او به "آمریکا در وهله نخست" اعتقاد داشته باشد، اما در یک محیط جهانی ناامن، آمریکا نمی‌تواند در وهله نخست باشد.

 

 

همه ما باید در یک محیط جهانی که امن است، با هم کار کنیم. و شما تنها زمانی می‌توانید در یک محیط امن جهانی زندگی کنید که با احترام به امضای خود، به خود احترام بگذارید.»

 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هرگز آمریکایی ها را نکشته است. موجودیت سپاه برای مبارزه با تروریست ها است. دیروز در عراق, مراسم یادبودی برای سیصد تن از کارکنان سپاه برگزار شد که در کنار عراقی ها با داعش مبارزه کردند و کشته شدند.

ترامپ نیز در مناظره خود که گمان کنم مجری این مناظره خود شما (کریس والاس) بودید، در پاسخ به هیلاری کلینتون گفت ایران, داعش را می کشد.

والاس : آیا انکار می کنید که تسلیحات در اختیار شبه نظامیان هوادار ایران قرار داده اید که این منجر به مرگ 608 آمریکایی شده؟

ظریف: «این اتهام جدیدی است که آمریکا مطرح می کند و اتهامِ بسیار خطرناکی است, زیرا باور دارم که «تیم ب» می خواهد ترامپ را اغوا کند و آمریکا را به سوی تقابلی بکشاند که ترامپ نمی خواهد. اکنون بگذارید به مسئله دیگری بپردازیم: شما از پول صحبت کردید. شخص ترامپ گفته است که شما هفت تریلیون دلار در منطقه ما هزینه کردید. ما در منطقه خودمان هستیم. آمریکا به منطقه ما آمد و هفت تریلیون دلار هزینه کرد و تنها نتیجه اش این بود که ما تروریسم, ناامنی و بی ثباتی بیشتری داریم.»

 

 

در حال تکمیل...


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر