کد خبر: 63169
A

وزیر ارشاد: خلیج فارس شناسنامه هویتی ایران زمین است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خلیج فارس به عنوان شناسنامه ایران زمین و نمادی از هویت ایرانی تلقی می شود.

وزیر ارشاد: خلیج فارس شناسنامه هویتی ایران زمین است

به گزارش دیده بان ایران، سید عباس صالحی روز سه شنبه در بدو ورود به بندرعباس به منظور شرکت در برنامه های روز ملی خلیج فارس و مراسم پایانی نهمین جشنواره روز ملی خلیج فارس افزود: استان هرمزگان نیز به عنوان استانی که در طول تاریخ در نماد سازی از هویت خلیج فارس داشته همچنان دارای جایگاه خاصی است.
وی بیان داشت: امیدوارم مردم استان هرمزگان همانگونه که در طول تاریخ پاسدار این هویت (خلیج فارس) بوده اند، بویژه در این زمانی که دشمنان به گمان خود می خواهند اتفاق هایی را رقم بزنند تا این هویت آسیب ببیند باید.بیش از گذشته از این هویت پاسداری کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: مردم هرمزگان همیشه حریم امنی برای امنیت ایران بوده اند.
صالحی ادامه داد: دشمنان نیز به مانند گذشته که با مردم ایران در زمینه های مختلف دشمنی کرده اند، همواره در دشمنی خود ناکام خواهد شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اشاره کرد: برای روز ملی خلیج فارس در همه نهادها و ارگان ها برنامه های متنوعی اجرا می شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد سلامی در سفر یک روزه به استان هرمزگان علاوه بر شرکت در آیین پایانی جشنواره خلیج فارس از طرح های های فرهنگی بازدید و با خانواده تعدادی از پیشکسوتان و گروه های فرهنگی و هنری استان دیدار می کند.
آیین پایانی نهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس امروز سه شنبه دهم اردیبهشت ماه جاری همزمان با روز ملی خلیج فارس ساعت ١٧ با حضور مقامات بلند پایه کشوری و استانی در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار می شود.
برای انعکاس این رویداد مهم فرهنگی در سطح بین المللی از شبکه های تلویزیونی برون مرزی صدا و سیما وهمچنین رسانه هایی از کشورهای فرانسه، چین، لبنان و غیره نیز دعوت شده است.
اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران بر عرشه ناوشکن سهند و اجرای سرود ملی در امتداد قلعه پرتغالی ها درهرمز و گلباران خلیج فارس از محوری ترین برنامه های روز ملی خلیج فارس است.
رژه همزمان قایق ها، پایان شناگری خصب تا خلیج فارس توسط محمد امیری رودان شناگر معروف شهرستان رودان و پایان تور ملی دوچرخه سواری جانبازان کویر تا خلیج فارس بخش دیگری از برنامه های صبح روز دهم اردیبهشت ماه می باشد. 
دهم اردیبهشت ماه به مناسبت سالروز آزادسازی جزیره هرمز از اشغال بیگانگان بوسیله امام قلی خان در دوره صفویه به نام روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است. 
سردار امام قلی خان در این روز (21آوریل 1622میلادی) موفق شد به 117 سال تسلط پرتغالی ها بر سواحل جنوبی کشور پایان دهد. 
این روز در سال 1384 به نام روز «ملی خلیج فارس» نامگذاری شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر