کد خبر: 6327
A

لشکر یاران احمدی‌نژاد وارد کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری شدند

بعد از مؤتلفه، جبهه پایداری، جبهه پیروان خط امام و رهبری، جمعیت ایثارگران، جبهه ایستادگی، جامعه روحانیت مبارز، رهپویان انقلاب اسلامی و...، حالا حامیان احمدی‌نژاد هم وارد کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری شده‌اند.

لشکر یاران احمدی‌نژاد وارد کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، روزنامه شرق در گزارش انتخاباتی امروز خود درخصوص تحرکات جبهه احمدی نژادی ها نوشت: دو وزیر«یکتایی» احمدی‌نژاد از برنامه‌های این تشکل برای انتخابات ریاست‌جمهوری ٩٦ گفته‌اند. «محمد‌مهدی زاهدی»، وزیر علوم اسبق، گفته است که «یکتا» اندازه یک لشکر است. «سیدمحمد حسینی» هم از تشکیل منظم جلسات «یکتا» در راستای برنامه‌ریزی برای دولت دوازدهم خبر داده است. اصولگرایان به عادت مألوف از یک سو همچنان بر کوس وحدت می‌کوبند و از لزوم ائتلاف و رسیدن به نامزد واحد می‌گویند و از سوی دیگر هر روز یک دسته و حزب اعلام می‌کند که برای انتخابات ریاست‌جمهوری در حال تدارک شاخص و معرفی نامزد حزبی است.

در شرایطی که «احمدی‌نژاد» از ورود به انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری نهی شده و آن‌طور‌که از اخبار بر‌می‌آید، قصد حمایت از هیچ جریان و فردی را هم ندارد؛ اما نزدیکانش راه خود را می‌روند. جریان یا جبهه یکتا، متشکل از برخی وزیران سابق احمدی‌نژاد، دو سال قبل با سروصدای زیادی اعلام حضور کرد؛ اما به نظر می‌رسد که در حد همان اعلام حضور متوقف شده و در این مدت هیچ نشانی از فعالیت مؤثر آن دیده نمی‌شود. این جریان اصرار دارد که حزب نیست؛ بلکه یک گفتمان است؛ اما مشخص نیست که شاخص‌های این گفتمان چیست و بروز و ظهور گفتمانی‌اش در عرصه سیاسی و قدرت چه بوده است. جریان یکتا در انتخابات مجلس سال گذشته هم تلاش زیادی کرد تا با نزدیک‌شدن به دیگر اصولگرایان، سهمی از فهرست انتخاباتی را از آن خود کند؛ اما صف ورودی آن‌قدر طولانی و مدعی آن‌قدر زیاد بود که چیزی نصیبش نشد. حالا هرازگاهی برخی اعضای آن مصاحبه‌ای می‌کنند و از برنامه‌های خود برای آینده می‌گویند. مثلا «محمدمهدی زاهدی»،

وزیر علوم احمدی‌نژاد، در پاسخ به این سؤال انتخاب که آیا جریان یکتا قرار است با محوریت جامعه روحانیت به وحدت اصولگرایان برسند یا خیر، گفت: «قرار نیست من از الان همه‌چیز را بگویم. خود من و دوستانم جریان یکتا را دنبال می‌کنیم و فکر می‌کنم جریان یکتا آن‌قدر قوی باشد که به‌تنهایی یک لشکر است. ما نمی‌خواهیم دستمان را رو کنیم». «سیدمحمد حسینی» هم در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به برنامه‌های جبهه یکتا گفته است: «درحال‌حاضر فعالیت‌های جبهه یکتا بر محور انتخابات سال ۹۶ ساماندهی و اولویت‌بندی شده است و جلسات منظم هیأت مؤسس و نیز کمیته‌ها برای تدوین برنامه‌های پیشنهادی دولت دوازدهم تشکیل می‌شود. در جلسات جبهه یکتا شاخص‌های لازم به‌ویژه معیارهایی که در قانون اساسی آمده، از‌جمله رجل سیاسی و مذهبی و مدیر و مدبربودن و همچنین ملاک‌هایی که از سوی امام راحل و رهبر انقلاب ارائه شده است، برای گزینه‌های این جبهه مدنظر قرار می‌گیرد».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر