کد خبر: 63575
A

اعتبارات وزارت آموزش و پرورش ۶۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس از افزایش شش هزار و ۴۰۰ میلیاردی اعتبارات آموزش و پرورش در سال جدید خبر داد و گفت: این اعتبارات در قانون بودجه ۹۸ مصوب شده است.

اعتبارات وزارت آموزش و پرورش ۶۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت

به گزارش دیده بان ایران، غلامرضا کاتب پیش از ظهر دوشنبه در دیدار با جمعی از فرهنگیان شهرستان گرمسار به مناسبت هفته معلم و به میزبانی سالن سه‌هزار نفری شهید باهنر این شهر با بیان اینکه مجلس دو رویکرد را در سال جاری در حوزه وزارت آموزش و پرورش دارد، ابراز کرد: اجرای قانون رتبه بندی معلمان در سال ۹۸ و همچنین افزایش شش هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبارات آموزش و پرورش در لایحه بودجه سال جدید در زمره این رویکردها هستند.

وی با بیان اینکه امیدواریم افزایش اعتبارات وزارت آموزش و پرورش که مورد تصویب مجلس قرار گرفته بتواند بخشی از مشکلات فرهنگیان را برطرف کند، اظهار داشت: سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور در سال گذشته ۱۱.۳ درصد بود که در سال جاری به ۱۳.۴ درصد افزایش یافت.

عضو خانه ملت با بیان اینکه اجرای قانون رتبه بندی معلمان با اختصاص دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای آن در دستور کار مجلس شورای اسلامی است، گفت: این اعتبارات از سقف دوم بودجه مصوب شد که اکنون خوشبختانه به سقف اول انتقال یافته و این به آن معنی است که به محض تخصیص بودجه مبلغ مذکور بابت اجرای طرح رتبه بندی معلمان پرداخت می‌شود.

کاتب درباره تبدیل وضعیت معلمان حق التدریسی نیز توضیح داد: این برنامه نیز در زمره اولویت‌های بعدی مجلس شورای اسلامی در حوزه آموزش و پرورش قرار دارد که برای تحقق آن ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به کمک‌های مالی دولت و مجلس برای تأمین اعتبارات مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش نیز توضیح داد: دو هزار میلیارد تومان از مالیات شرکت‌های تحت پوشش آستان قدس به این امر اختصاص خواهد یافت.

نماینده گرمسار و آردان در مجلس همچنین از تخصیص ۵۰ درصد عوارض شرکت گاز برای تقویت اعتبارات آموزش و پرورش در سال جاری خبر داد و گفت: تقویت ظرفیت‌های ویژه خیران از دیگر اولویت‌های مهم مجلس در راستای ارتقای وزارت آموزش و پرورش است.

کاتب با بیان اینکه یک هزار میلیارد تومان برای کمک به پروژه‌های خیر ساز آموزش و پرورش تخصیص یافت، گفت: تکمیل پروژه‌های آموزشی وزارت آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد و این امر نقش مؤثری در ارتقای ظرفیت‌های علمی و آموزشی کشور ایفا می‌کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر