کد خبر: 63652
A

آموزش و پرورش: برخورد با دی‌جی‌ها در مدارس/ هنوز نمی‌دانیم ویدئوی پخش‌شده برای کدام مدرسه است

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران درباره انتشار کلیپ‌هایی از حضور دی‌جی‌ها در مدارس، گفت: اگر عواملی خارج از قوانین مدارس در مدرسه حضور پیدا کنند و منجر به یک چنین تخلفاتی شوند، برخورد قانونی و جدی خواهیم داشت.

آموزش و پرورش: برخورد با دی‌جی‌ها در مدارس/ هنوز نمی‌دانیم ویدئوی پخش‌شده برای کدام مدرسه است

به گزارش دیده بان ایران، مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران درباره انتشار کلیپ‌های از حضور دی‌جی‌های زیرزمینی در مدارس در فضای مجازی، گفت: آموزش و پرورش با هرگونه تخلفی که در حوزه علمی، آموزشی و فرهنگی در مدارس شهر تهران اتفاق بیفتد، برخورد قانونی خواهد کرد.

او با بیان اینکه شاداب‌سازی مدارس در چارچوب شرع و قانون معنا پیدا می‌کند و به هیچ عنوان مساوی با ابتذال نیست؛ اگر عواملی خارج از قوانین مدارس در مدرسه حضور پیدا کنند و منجر به یک چنین تخلفاتی شوند، در صورت شناسایی برخورد قانونی و جدی خواهیم داشت.

ثقفی اضافه کرد: از تمام شهروندان تهران هم تقاضا داریم اگر از این گونه ناهنجاری‌ها اطلاع‌ دارند، ما را در راستای اجرای قانون کمک کنند و از طریق شماره تلفن‌های ۸۸۹۶۴۰۰۶ و ۸۸۹۵۴۵۰۶ و همچنین از طریق سامانه شکایات آموزش و پرورش، اطلاعات لازم را در اختیار همکاران ما قرار داهند تا برخورد جدی در این زمینه داشته باشیم.

او در پاسخ به این پرسش که «آیا مشخص شده است این کلیپ‌ها مربوط به کدام مدارس است؟»، گفت: هنوز مطلع نشده‌ایم و در دست بررسی است ولی اگر مربوط به مدرسه‌ای در شهر تهران باشد، با مدرسه مربوطه برخورد خواهیم کرد. 

سخنگوی آموزش و پرورش تهران در پاسخ به پرسش دیگر درباره دلایل انشار این کلیپ‌ها، گفت: این موضوع را باید متخصصان فرهنگی در حوزه مسائل اجتماعی به صورت جدی بررسی کنند و تمام عوامل مؤثر در این زمینه را شناسایی کنند؛ این کار به تنهایی هم از عهده آموزش و پرورش خارج است و باید سایر دستگاه‌هایی که متولی امور فرهنگی در جامعه هستند، همکاری‌های لازم را در این زمینه داشته باشند.

او اضافه کرد: اینکه میزان این رفتارها کم یا زیاد شده است را نظر مشخص نداریم و اگر هم محدود باشد، با توجه به ابزارهای رسانه‌ای به صورت گسترده توزیع می‌شود که از معضلاتی است که با آن دست به گریبان هستیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر