کد خبر: 63762
A

عضو شورای نگهبان: اگر تشریفات و ترتیبات رعایت شود، امکان تغییر در قانون اساسی وجود دارد

سیامک ره‌پیک عضو حقوقدان شورای نگهبان درباره احتمال در دستور قرار گرفتن اصلاح قانون اساسی می‌گوید فعلاً صحبتی در این باره مطرح نشده و برنامه‌ای در این خصوص ندارند. او البته تاکید می‌کند اگر تشریفات لازم برای این اصلاح که در قانون اساسی مورد اشاره قرار گرفته رعایت شود، انجام این اصلاحات می‌تواند خوب باشد.

عضو شورای نگهبان: اگر تشریفات و ترتیبات رعایت شود، امکان تغییر در قانون اساسی وجود دارد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: اگر تشریفات رعایت شود و ترتیبات بیاید در قانون اساسی هم ممکن است اصلاحات و تغییراتی صورت گیرد. منتها الان هیچ بحث جدی‌ای درباره این موضوع مطرح نیست.

سیامک ره‌پیک درباره احتمال در دستور قرار گرفتن اصلاح قانون اساسی می‌گوید فعلاً صحبتی در اینباره مطرح نشده و برنامه‌ای در این خصوص ندارند. او البته تاکید می‌کند اگر تشریفات لازم برای این اصلاح که در قانون اساسی مورد اشاره قرار گرفته رعایت شود، انجام این اصلاحات می‌تواند خوب باشد.

این گفت‌و‌گو را در زیر بخوانید:

برخی از گروه‌ها و چهره‌های سیاسی با توجه به شرایط فعلی کشور درباره اصلاح قانون اساسی صحبت می‌کنند. زمینه این اصلاح را مهیا می‌بینید؟

اصلاح قانون اساسی تشریفاتی دارد. باید آن تشریفات رعایت و کارها انجام شود. الان که خبری نیست و برنامه‌‌ای برای اصلاح قانون اساسی وجود ندارد.

نظر خود شما درباره انجام اصلاحاتی در قانون اساسی چیست؟

خوب است اگر بر اساس آن اصلی که در قانون وجود دارد، تشریفات رعایت شود و ترتیبات بیاید، در قانون اساسی هم ممکن است اصلاحاتی انجام شود و تغییراتی صورت بگیرد. منتها الان هیچ بحث جدی‌ای درباره این موضوع مطرح نیست.

از طرف بزرگان نظام بازخورد یا پیامی نرسیده که شاید قرار به انجام این اصلاح باشد؟

نه، من اطلاعی ندارم. باید از خودشان بپرسید.

منبع : اعتماد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر