کد خبر: 63902
A
امیر خجسته، عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اصل 90:

مسئولان باید در خصوص اوضاع کشور به مردم گزارش دهند/ از دولت می‌خواهیم با مردم صحبت کند/ دلالان کشور را مدیریت می‌کنند و مسئولان تنها نگاه می‌کنند

امیر خجسته، عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اصل 90، با اشاره به گرانی‌های اخیر در کشور، تاکید کرد: گرانی‌ها نشان از اوضاع‌واحوال آشفته‌ای دارد که تیم اقتصادی دولت ایجاد می‌کند. نمی‌گوییم تیم اقتصادی دولت این کارها را انجام می‌دهد، اما نسبت به این مشکلات و گرانی‌ها بی‌تفاوت هستند و مردم هم به سکوت آنها شک کرده‌اند.

مسئولان باید در خصوص اوضاع کشور به مردم گزارش دهند/ از دولت می‌خواهیم با مردم صحبت کند/ دلالان کشور را مدیریت می‌کنند و مسئولان تنها نگاه می‌کنند

به گزارش دیده بان ایران، امیر خجسته، نماینده همدان و عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اصل 90، ضمن انتقاد از صحبت نکردن مسئولان با مردم، گفت: مسئولان موظف‌اند در مورد اوضاع‌واحوال کشور به مردم گزارش دهند، مشکلات، راهکار و موانع را تشریح و با مردم به‌ صورت شفاف صحبت کنند.

 

او گفت که از دولت می‌خواهیم با مردم صحبت کند و ادامه داد: مسئولانی که به لاک خود می‌روند و هر اتفاقی که می‌افتد سکوت می‌کنند، مسئول نیستند، و باید تکلیف خود را با مردم مشخص کنند. اردوغان زمانی که دلار در ترکیه بالا رفت با مردم صحبت کرد و مردم دلارها را در خیابان آتش زدند. من نمی‌دانم چرا مسئولان ما با مردم صحبت نمی‌کنند. ما از دولت می‌خواهیم با مردم صحبت کند.

 

این نماینده مجلس تاکید کرد: قیمت شکر از سه هزار تومان به 9 هزار تومان می‌رسد؛ گوسفند مولد را از ایران خارج می‌کنند و پیازی که خودمان تولید و گاه صادر می‌کنیم ناگهان به 15 هزار تومان می‌رسد؛ ‌آیا اینها کار آمریکاست؟ یک عده به‌ وسیله باند و رانت این کارها را انجام می‌دهند و با خارج هم در ارتباط هستند. آنها گوسفند را می‌خرند و در دریا می‌ریزند.

 

خجسته در ادامه گفت: گرانی‌ها نشان از اوضاع‌واحوال آشفته‌ای دارد که تیم اقتصادی دولت ایجاد می‌کند. نمی‌گوییم تیم اقتصادی دولت این کارها را انجام می‌دهد، اما نسبت به این مشکلات و گرانی‌ها بی‌تفاوت هستند و مردم هم به سکوت آنها شک کرده‌اند.

 

او همچنین با اشاره به افزاش قیمت خودرو در بازار، گفت: سانتافه 200 میلیون تومانی، یک میلیارد تومان می‌شود، آیا این به دلیل اقدامات آمریکاست یا اقدام داخلی خودمان است که در بازار التهاب ایجاد کرده‌ایم؟ خدا کند این موضوعات تسویه‌حساب نباشد و تسویه‌حساب سیاسی را به اقتصاد مردم گره نزنند. البته من معتقد نیستم که بی‌خیالی مسئولان نسبت به گرانی‌های اخیر به دلیل تسویه‌حساب سیاسی است، اما مردم حرف‌هایی می‌زنند و می‌گویند مگر می‌شود مسئولان تا این حد بی‌تفاوت باشند.

 

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید کرد: ما از ابتدای انقلاب تحریم بودیم، اما تاکنون چنین فشاری به مردم وارد نشده بود. در حال حاضر باید تحریم را دور بزنیم، اما این کار را نمی‌کنیم و سنگرها را یکی پس از دیگری در اختیار دشمن قرار می‌دهیم.

 

خجسته گفت: فرمانده جنگ اقتصادی باید در میدان باشد و بجنگد و مدیریت کند. در چند سال اخیر انبارهای ما باید پر می‌شد، اما چیزی آماده نکردیم. مسئولان باید به مردم گزارش دهند و هر مسئولی نمی‌تواند پابه‌پای مردم پیش برود وقت آنها را نگیرد.

 

او در خصوص افزایش قیمت مسکن، تصریح کرد: قیمت مسکن در تهران از سه میلیون تومان به 15 میلیون تومان رسیده و این فاجعه است. مردم حتی دیگر نمی‌توانند مستاجر هم باشند. قیمت مسکن در خیابان ایران به 25 میلیون‌ تا 30 میلیون تومان رسیده یا در بالای شهر تهران خانه را متری 70 میلیون تومان می‌فروشند که این موضوع تعجب‌آور است. دلالان کشور را مدیریت می‌کنند و مسئولان تنها نگاه می‌کنند. کسانی که باید نظارت کنند نظارت نمی‌کنند. کسانی که باید تصمیم بگیرند تصمیم نمی‌گیرند. مردم از دست مسئولانی که انگیزه‌ای برای کنترل مسائل ندارند گلایه‌مند هستند.

 

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه توان عبور از بحران را داریم، گفت:‌ ما توان عبور از مشکلات کنونی را داریم و اگر مسئولان عزم‌شان را جزم کنند، مردم به میدان می‌آیند. اگر مسئولان کاری به کار مردم نداشته باشند، چیزی گران نمی‌شود. هر جا که مسئولان دست گذاشتند گران شد. مسئولان از شکر صحبت می‌کنند و فضاسازی می‌شود، برخی شکر را انبار می‌کنند و با بی‌تفاوتی مسئولان شکر گران می‌شود./ اعتماد آنلاین

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر