کد خبر: 63948
A

محمدرضا باهنر خبر داد: دنبال جذب لاریجانی برای انتخابات هستیم

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به حضور احمدی‌نژاد در ضیافت افطاری این تشکل سیاسی گفت: نمایندگان مجلس و اعضای دولت و مجمع تشخیص را به مراسم افطاری معمولا دعوت می‌کنیم. برخی اعصای مجمع محبت کردند آمدند. اینکه این دعوت سیاسی باشد اینطور نبوده است.

محمدرضا باهنر خبر داد: دنبال جذب لاریجانی برای انتخابات هستیم

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا باهنر صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت، ماه مبارک رمضان اظهار کرد: تند شدن فضای تحریک‌آمیز آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه علیه ایران و اتفاقاتی که در حال رخ دادن است هیجاناتی را به وجود آورده که رسانه‌ها باید به وظیفه ملی و شرعی خود به خوبی عمل کنند.

وی تاکید کرد: جنگ اقتصادی علیه ایران جدی است و جنگ روانی را هم آغاز کرده‌اند که بتوانند در جنگ اقتصادی به موفقیت برسند. با مقاومت مردم ایران این خواب‌های آشفته تعبیر نخواهد شد.

باهنر در پاسخ به سوالی درباره حضور احمدی‌نژاد در ضیافت افطار جامعه اسلامی مهندسین گفت: بنده علاوه بر جامعه مهندسین رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری هم هستم و ما معمولا در ماه رمضان شخصیت‌ها را دعوت می‌کنیم. این جلسه بیش از ۱۵ سال است که برگزار می‌شد و آیت الله مهدوی کنی روی خوشی به ما نشان دادند و ما در دانشگاه امام صادق(ع) این جلسات برگزار می‌کنیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما از احزاب عضو جبهه پیروان و احزاب اصولگرا دعوت می‌کنیم و  شخصیت‌ها را هم معمولا دعوت می‌کنیم. مثلا نمایندگان مجلس و اعضای دولت و مجمع تشخیص را هم دعوت می‌کنیم. برخی اعصای مجمع محبت کردند آمدند. اینکه این دعوت سیاسی باشد اینطور نبوده است.

وی درباره عملکرد اصلاح‌طلبان در مجلس گفت: در این ۱۰مجلس شاید ده‌ها مساله وجود داشته که به یکایک آن‌ها رسیدگی کرده‌اند. در مجلس اول گروه‌های مختلف حضور داشتند و رئیس‌جمهور بنی‌صدر بود و در مجالس بعدی جنگ بود و مساله رحلت امام پیش آمد و موضوع رهبری آیت الله خامنه‌ای و قانون اساسی شکل گرفت و مجلس‌ها را درگیر مسائل زمان خود کرده است.

وی افزود: مجلس دهم از لحاظ ساختاری خیلی با مجالس قبلی متفاوت نبود. معمولا ۶۰ درصد از نمایندگان در دوره بعدی رای نمی‌آورند. مجلس دهم تفاوتی که داشت این بود که فراکسیون اکثریت نداشت. در مجالسی که ما فراکسیون اکثریت نداریم، معمولا قوی ظاهر نمی‌شوند و این اشکال از نمایندگان نیست، بلکه مربوط به ساختار مجلس است.

باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در جلسات گفت‌وگوی ملی با حضور چه شخصیت‌هایی برگزار می‌شود و چه موضوعاتی مطرح می‌شود؟، گفت: این جلسات دارای تشکیلات و ساختارمند و دارای مرامنامه و اساس‌نامه نیست. بلکه ایده‌ای است که آرام آرام در حال شکل گرفتن است. پیش از این هم گفته شده بود که آشتی ملی ایجاد شود اما هدف ما این نیست چون مردم با هم قهر نیستند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: ما این بحث‌ها را از سال‌ها پیش مطرح می‌کردیم. حتی جریان خانه احزاب هم که شکل گرفت ما به شدت استقبال کردیم چرا که احزاب می‌توانستند گفت‌وگو و هم رقابت داشته باشند.

وی با بیان اینکه آقای عارف و مازنی در این جلسات حضور دارند، عنوان کرد: ما حتی گفتیم در مجمع و مجلس و دولت و خانه احزاب کمیته‌هایی در این باره شکل دهند. من فکر می‌کنم در این گفت‌و‌گوها برکت است.

باهنر گفت: برخی گفتند شاید می‌خواهند ائتلاف کنند اما نه، احزاب سیاسی سر جای خود هستند و رقابت هم می‌کنند و معنا ندارد دو جریان رقیب با هم ائتلاف کنند اما می‌توانند گفت‌وگو کنند.

وی گفت: در مجلس شاید از هر صد تصمیم ۱۰ تصمیم سیاسی و نود تا از آن غیرسیاسی و کارشناسی باشد.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به این سوال که چه بحث‌هایی در این جلسات تاکنون مطرح شده است؟، گفت: ما تاکنون بیشتر درباره نحوه گفت‌وگو بحث کردیم و وارد بحث نشدیم. نظر این است که اگر قرار شد وارد مسائل و مشکلات و مباحث شویم، از جایی شروع کنیم که کمترین اختلاف را داریم.

باهنر در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان به مذاکره با گروه ۵+۱ پاسخ مثبت داد یا خیر؟، گفت: اگر در تاریخ آمریکا دقت کنید هرچند سال یکبار رئیس‌جمهوری را علم می‌کنند و می‌گویند او دیوانه است. توجه کنید که چقدر کارهایی که ترامپ انجام داده، متفاوت با سایر روسای جمهور آمریکا بوده است.

وی تاکید کرد: به نظر من کار از دست هیات حاکمه آمریکا خارج نشده است و تمام این اعمال ترامپ بخشی از استراتژی آمریکایی‌ها است. آدم جایی گفت‌وگو می‌کند که یک ساختار صحیح وجود داشته باشد.

این عصو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شرط نخست در انجام گفت‌‌وگو با آمریکا این است که آنان به گفت‌وگوهای قبلی و تعهدات دو سال پیش خود بازگردند.

وی در پاسخ به سوالی در این باره که برنامه اصولگرایان برای انتخابات اسفندماه مجلس چیست؟ گفت: ما همیشه در آستانه انتخابات هشتاد درصد انرژی‌مان صرف وحدت بین خودمان می‌شود. این وضعیتی است که در درون جریان اصلاحات هم وجود دارد.

باهنر در پاسخ به سوالی درباره احتمال حضور جمنا در انتخابات مجلس گفت: جمنایی‌ها هم در جریان انتخابات بعدی خواهند بود اما فقط آنها نخواهند بود بلکه مثلا مجموعه‌ای مثل شورای راهبردی وحدت اصولگرایان شکل گرفته که آقای حدادعادل ریاست آن را بر عهده دارد. فعلا اسم این ائتلاف که برای انتخابات مجلس انجام شده و در پی وحدت صد در صدی هستیم، ایجاد شده است.

وی در پاسخ به این سوالی مبنی بر اینکه آیا برای حضور علی لاریجانی در ائتلاف اصولگرایان صحبتی با او شده است، گفت: ما نظرمان این است که حتما آقای لاریجانی هم جذب شود اما در دوره قبل هم اینطور نبود که همه نزدیکان آقای لاریجانی به لیست امید رفته باشند این اتفاق در تهران رخ داد و بعد از اینکه انتخابات به اتمام رسید آنها در مجلس به سمت‌های دیگری رفتند./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر