کد خبر: 63974
A

جلسه دیدار فعالان سیاسی با رئیس جمهور؛ / قدرت الله علیخانی خطاب به رئیس جمهور وزارت صمت و کار بدترین عملکرد را دارند؛ چطور شریعتمداری در وزارتخانه ای که عملکردی مناسب نداشت جابه جا کردید

روح‌الامینی با بیان اینکه آقای علیخانی از عدم کارآیی برخی از وزارتخانه‌ها به رئیس‌جمهور انتقاد کرد و اظهار داشت: علیخانی از وزارت صمت و وزارت کار انتقاد کرد و در مورد آقای شریعتمداری هم گفت «وقتی آقای شریعتمداری در وزارت صمت، کارنامه قابل قبولی ندارد، چرا شما، وی را برای وزارت کار معرفی کردید؟ آقای روحانی! برخی از وزرا، وزرای شما نیستند بلکه وزرای نمایندگان هستند»؛

جلسه دیدار  فعالان سیاسی با رئیس جمهور؛ / قدرت الله علیخانی خطاب به رئیس جمهور وزارت صمت و کار بدترین عملکرد را دارند؛ چطور شریعتمداری در وزارتخانه ای که عملکردی مناسب نداشت جابه جا کردید

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ عبدالحسین روح‌الامینی رئیس خانه احزاب درتشریح جلسه شب گذشته فعالان سیاسی با رئیس جمهور گفت: تقریباً می‌توان گفت همه سخنرانانی که در جلسه با رئیس‌جمهور صحبت کردند، نسبت به عملکرد و ناکارآمدی دولت انتقاد داشتند و این‌گونه نبود که منتقدان دولت در جریان اصولگرا، نسبت به عملکرد دولت اعتراض داشته باشند.

حضرتی: روزنامه به دلیل مشکلات کاغذ به «توقف انتشار» نزدیک هستند

رئیس خانه احزاب در مورد سخنران اول جلسه با رئیس جمهور گفت: آقای الیاس حضرتی سخنران اول جلسه با رئیس جمهور بود. آقای حضرتی اشاره‌ای به دشمنی‌های آمریکا علیه مردم ایران داشت و سپس در مورد رفع حصر و موضوعاتی در خصوص رئیس دولت اصلاحات صحبت کرد و گلایه‌هایی از صدا و سیما را بیان کرد. حضرتی همچنین بحث‌هایی را در مورد مصرف‌گرایی و راحت‌طلبی عنوان کرد و در نهایت نیز مسائلی در مورد وابستگی به نفت و مشکلاتی که در بودجه سال ۹۸ خواهیم داشت را مطرح کرد.

روح‌الامینی تصریح کرد: آقای حضرتی در پایان به گرانی کاغذ اشاره کرد و تأکید داشت که بسیاری از روزنامه‌ها به دلیل مشکلات کاغذ، به «توقف انتشار» نزدیک هستند.

روح الامینی: معدل نظرات اقشار مختلف نارضایتی از عملکرد دولت است

وی با بیان اینکه دومین سخنران در جلسه با رئیس‌جمهور، بنده بودم، اظهار داشت: من به آقای رئیس‌جمهور گفتم برای جلسه با حضرتعالی، با اقشار مختلف جامعه مشورت کردم. از جمله این اقشار، نخبگان دانشگاهی، جوانان، هیئت رئیسه خانه احزاب، بازاریان و بسیاری از طرفداران و حامیان شما در انتخابات بودند؛ معدل همه آنها این بود که از عملکرد دولت ناراضی هستند.

رئیس خانه احزاب ادامه داد: من به رئیس‌جمهور گفتم که «ما به شما رأی ندادیم ولی حامیان دولت نیز از عملکرد دولت راضی نیستند»؛ البته بعد از صحبت من نیز آقایان علیخانی و شکوری‌راد نیز با مصادیقی، صحبت‌هایم را تائید کردند. حتی آقای شکوری‌راد گفت «درست است که از شما حمایت کردیم و از حمایت خود پشیمان نیستیم ولی به دلیل حمایت از شما، خیلی فحش می‌خوریم».

رئیس خانه احزاب ادامه داد: من خدمت آقای رئیس‌جمهور معدل نظرات احزاب را هم گفتم و تأکید کردم معدل نظر احزاب، نخبگان و مردم در اقشار مختلف، نارضایتی از دولت است و اگر شرایط خطیر است و باید آرایش جنگی در برابر دشمن بگیریم، باید همراهی همه مردم، احزاب، گروه‌های مختلف سیاسی و نخبگان سیاسی، اقتصادی و علمی را داشته باشیم.

روح‌الامینی با اشاره به دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان گفت: به آقای روحانی گفتم در دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان آمده است که «خداوند ما را در زمره مستغفرین قرار دهد»؛ استغفار به معنای بازگشت است، یعنی ما به همه اصول و ارزش‌هایی که زیر پا گذاشتیم، بازگردیم یا این‌گونه می‌توان گفت که بازگشت به مردم، مبانی و اصول انقلاب داشته باشیم و هر میزانی که تاکنون کم‌کاری شده است، جبران شود.

وی گفت: به رئیس جمهور گفتم احساس رها شدن مملکت در آحاد نخبگان باید تبدیل شود به اینکه همه به کمک گرفته شوند تا همه آحاد مردم به دولت کمک کنند. من در این جلسه از سیل مثال زدم و گفتم در مسئله سیل نیز مردم و همه اقشار مختلف جامعه به میدان آمدند و به دولت کمک کردند؛ این موضوع می‌تواند برای سایر مسائل کشور نیز قابل تعمیم باشد.

روح الامینی: آقای روحانی! با توجه به امکانات و اختیاراتی که دارید باید پاسخگو باشید

رئیس خانه احزاب در مورد جمع‌بندی بحث خود در جلسه با رئیس‌جمهور افزود: آقای روحانی! شما به عنوان رئیس قوه مجریه، امکانات و اختیارات زیادی دارید و باید برای توازن این اختیارات و امکانات، پاسخگویی نیز داشته باشید.

روح الامینی: دولت به جای آنکه مدت‌ها دنبال اروپا و نتایج برجام باشد، باید به بازارهای منطقه توجه می‌کرد

روح‌الامینی با بیان اینکه در این جلسه در خصوص بازارهای منطقه برای رئیس‌جمهور مثالی را بیان کردم، گفت: علی‌رغم همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها، بازار منطقه فرصت بسیار خوبی برای ایران است و شعاری هست که می‌گویند «بازار منطقه، حق مسلم ما است»؛ ما در عراق، افغانستان، سوریه و … فرصت بسیار خوبی داریم که می‌توانیم برای صادرات، از آنها استفاده کنیم؛ این در حالی است که علی‌رغم تأکید رهبری و شرایط کشور و ضرورت نگاه به شرق، دولت مدت‌ها نسبت به کشورهای منطقه و همسایه بی‌توجه بوده و حتی مدت‌ها در کشورهای مهمی مانند چین و هند سفیر نداشتیم که این بی‌توجهی دولت به ظرفیت‌ها است و به جای آنکه مدت‌ها به دنبال اروپا و نتایج برجام باشد باید به به شرق بیشتر توجه می‌کرد.

روح‌الامینی گفت: بنده در جلسه با رئیس‌جمهور، از عدم همراهی دولت با خانه احزاب انتقاد کردم و گفتم، شش سال است که اعضای شورای مرکزی خانه احزاب با وجود آنکه تاکنون اصلاح‌طلبان و حامیان دولت بودند، می‌خواستند با شما ملاقات کنند ولی موفق نشدند ولی انشاالله منِ اصولگرا در این دوره بتوانم با اعضای شورای مرکزی خانه احزاب، با شما ملاقات داشته باشیم.

وی ادامه داد: به رئیس‌جمهور گفتم «با وجود آنکه فرزندم را از دست داده‌ام، در مقابل خانواده شهدا کاری نکردم و واقعاً چیزی نیست، با وجود آنکه به شما رأی ندادیم، ولی پای نظام هستیم و کمک خواهیم کرد».

علیخانی: فاصله بین دولت و مردم بسیار زیاد شده است

رئیس خانه احزاب با بیان اینکه سومین سخنران، قدرت‌الله علیخانی بود، گفت: علیخانی گلایه می‌کرد که دولت رسانه ندارد و فاصله بین دولت و مردم، بخصوص حامیان رئیس‌جمهور، بسیار زیاد شده است و تأکید داشت که این‌گونه جلسات با حضرتعالی باید بیشتر باشد.

روح‌الامینی با بیان اینکه آقای علیخانی از عدم کارآیی برخی از وزارتخانه‌ها به رئیس‌جمهور انتقاد کرد و اظهار داشت: علیخانی از وزارت صمت و وزارت کار انتقاد کرد و در مورد آقای شریعتمداری هم گفت «وقتی آقای شریعتمداری در وزارت صمت، کارنامه قابل قبولی ندارد، چرا شما، وی را برای وزارت کار معرفی کردید؟ آقای روحانی! برخی از وزرا، وزرای شما نیستند بلکه وزرای نمایندگان هستند»؛ البته آقای علیخانی از وزیر راه و شهرسازی تشکر کرد و گفت «آقای اسلامی در موضوع سیل عملکرد بسیار خوبی داشته است».

وی بیان کرد: آقای علیخانی در جلسه گفت «فاصله بین دولت و جامعه بخصوص حامیان اصلی دولت، خیلی زیاد شده است».

مصباحی مقدم: مردم قبول نمی‌کنند همه مشکلات اقتصادی کشور برای تحریم هاست؛ مردم معتقدند ناکارآمدی دولت است

وی با بیان اینکه غلامرضا مصباحی‌مقدم چهارمین سخنران جلسه با رئیس‌جمهور بود، گفت: آقای مصباحی‌مقدم در این جلسه می‌گفت ما در بین مردم رفت‌وآمد داریم، من حتی وقتی برای ورزش به پارک می‌روم، هر کسی به ما می‌رسد، می‌گوید برای حال و روز کشور در حوزه اقتصادی، کاری انجام دهید و همین نشان می‌دهد که نارضایتی مردم از مدیریت اقتصادی دولت کاملاً مشهود است.

رئیس خانه احزاب اظهار داشت: آقای مصباحی‌مقدم می‌گفت «درست است به دلیل تحریم، مشکلاتی وجود دارد ولی مردم قبول نمی‌کنند همه مشکلات اقتصادی کشور، به دلیل تحریم‌ها باشد بلکه عمده مردم معتقدند به دلیل ناکارآمدی دولت است».

رئیس خانه احزاب افزود: آقای مصباحی‌مقدم تأکید داشت مسئله کنترل نقدینگی، مسئله بسیار مهمی است و در دوره شما، از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به ۲, ۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است که این موضوع می‌تواند «اُم‌المسائل» باشد.

ساعی: دولت و وزرا عنایتی به قانون منع بکارگیری بازنشستگان نداشتند

وی با بیان اینکه خانم ساعی از نمایندگان مجلس، پنجمین سخنران جلسه با رئیس‌جمهور بود، گفت: خانم ساعی از آقای روحانی خواست که این جلسه بعد از ماه مبارک رمضان نیز ادامه داشته باشد تا فرصت نقد همدیگر را داشته باشیم. ساعی خطاب به رئیس جمهور گفت وقتی ما دشمن مشترک در دنیا داریم، پس موضوع این جلسات برای این نیست که بخواهیم یکدیگر را از میدان به در کنیم و باید گفتگو و وفاق ملی با حضور همه اقشار انجام شود.

رئیس خانه احزاب با بیان اینکه خانم ساعی مانند دیگران، از دولت انتقاد کرد و اظهار داشت: خانم ساعی به رئیس جمهور گفت «ما قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را در مجلس تصویب کردیم ولی وزرا و دولت عنایتی به این مصوبه نداشتند».

توکلی: پالس های تورمی برای طبقات ضعیف جامعه کمرشکن است

روح‌الامینی با بیان اینکه احمد توکلی ششمین سخنران جلسه با رئیس‌جمهور بود، در تشریح اظهارات وی گفت: آقای احمد توکلی در این جلسه گفت «سیاست ارزی دولت، درست نیست و پالس‌های تورمی، کمرشکن است؛ بخصوص برای طبقات ضعیف‌تر. نرخ تورم بسیار مشکل‌آور شده است و این کارهای مختصر جبرانی نیز کافی نیست».

رئیس خانه احزاب افزود: احمد توکلی در این جلسه گفت «ما راهکارهای مفصل و مبسوطی را نوشتیم و گفتیم ولی متأسفانه کاری انجام نشده است و همراهی تورم، رکود و بیکاری و بخصوص بیکاری کارگران شاغل از مسائل اصلی فعلی کشور است که باید دولت برای حل آن اقدام کند.»

شکوری راد: به دلیل عملکرد دولت، زیاد فحش می‌خوریم

وی با بیان اینکه هفتمین سخنران جلسه با رئیس‌جمهور آقای شکوری‌راد از حزب اتحاد ملت بود، تصریح کرد: آقای شکوری‌راد گفت «مردم هم رأی دادند و ما هم از رأی خود پشیمان نیستیم ولی به دلیل عملکرد شما، زیاد فحش می‌خوریم.»

روح الامینی ادامه داد: شکوری راد خطاب به رئیس جمهور می‌گفت «دولت از درون با خودش رفیق نیست و جلوه منسجمی ندارد. به قول آقای علیخانی، شما از حامیان خود نیز فاصله گرفته‌اید. دلمان می‌خواست کمک کنیم ولی راهی برای ما باز نیست. مشارکت احزاب را برای مشکلات کشور مطالبه کنید. درست است افراد سیاسی دعوت شده‌اند ولی در مورد مسائل احزاب، صحبتی نشد که بهتر است برای این موضوع، دیداری در نظر گرفته شود».

حدادعادل: همه چیز تقصیر دولت پنهان نیست

رئیس خانه احزاب با بیان اینکه غلامعلی حدادعادل از سخنرانان جلسه با رئیس جمهور بود، اظهار داشت: آقای حدادعادل در این جلسه خطاب به رئیس جمهور گفت «امثال ما و شما در انتخابات رأی ندادیم ولی می‌خواهیم که شما برای مملکت مفید باشید.»

وی افزود: آقای حداد عادل در این جلسه مثال تیم‌های آبی و قرمز و تیم ملی را برای رئیس‌جمهور زدند و گفت «وقتی ما با تیم خارجی مسابقه داریم و تیم ملی ما در صحنه حضور دارد، همه از تیم ملی حمایت می‌کنیم».

روح الامینی ادامه داد: آقای حداد عادل در این جلسه خطاب به رئیس‌جمهور گفت «عده‌ای خودشان را برای انقلاب می‌خواهند و عده دیگری نیز انقلاب را برای خودشان می‌خواهند. آنهایی که خودشان را برای انقلاب می‌خواستند و همیشه حضور حداکثری داشتند، همین «مردم» بودند. ما اگر اعتماد به مردم را برای حل مشکلات جلب کنیم، می‌توانیم مقاومت کنیم.»

رئیس خانه احزاب خاطر نشان کرد: آقای حدادعادل می‌گفت «در چنین شرایطی، بهتر است شما، ملاحظات مردم متدین را رعایت کنید و از کمرنگ شدن شعائر دینی در جامعه جلوگیری کنید و فضای مجازی را کنترل کنید؛ بالاخره مملکت برای این فضای مجازی صاحب دارد یا ندارد؟ از زدن زخم‌زبان‌ها پرهیز کنید. شما به ما می‌گفتید «دلواپس»؛ یعنی ما نگران مذاکره با دشمن غدار بودیم و الان شما هم نگران و «دلواپس» هستید؛ این نباید تبدیل به دوقطبی «دلواپسان» و «دل‌آرامان» شود».

وی افزود: آقای حدادعادل در جلسه با رئیس جمهور تأکید کرد «مسئله اصلی گرانی، تورم و بیکاری است و البته همه چیز تقصیر دولت پنهان نیست. شما تعدادی از فعالان اقتصادی متدین شبیه به خودتان را جمع کنید که ۴۰-۵۰ سال سابقه داشته باشند و از اینها نظر بگیرید، نه اینکه در اتاق‌های در بسته نظرات کسانی را بگیرید که کار مردمی هم انجام نداند.»

روح الامینی ادامه داد: در مورد مذاکره با آمریکا هم آقای حدادعادل خطاب به روحانی گفت «مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود.»

مظفر: نباید مردم احساس کنند دولت نسبت به مشکلات مردم بی توجه است

رئیس خانه احزاب با بیان اینکه حسین مظفر آخرین سخنران بود جلسه با رئیس جمهور بود، گفت: آقای مظفر تاکید داشت «برای فشارها، حوادث و گرانی‌ها و اوضاع اقتصادی تدابیر خاص دولت و حاکمیت را می‌طلبد و نباید مردم احساس کنند دولت نسبت به مشکلات مردم بی توجه است.»

وی افزود: آقای مظفر تاکید داشت «اصلاح و افزایش قیمت بنزین در شرایط فعلی به صلاح نیست. مطالبه مردم مطالبه کارآمدی و مدیریت است، زیرا مردم احساس می‌کنند کشور رها است». آقای مظفر در مورد مذاکره با آمریکا هم تاکید داشت «هر گونه مذاکره با گرگ صفت‌ها به صلاح نیست و از موضع ذلت خواهد بود.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر