کد خبر: 64032
A

کلیات تشکیل استان اصفهان شمالی در کمیسیون شوراها تصویب شد

سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس گفت: در جلسه‌ای که مسئولان وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه، وزارت اطلاعات و مرکز پژوهش‌های مجلس حضور داشتند، پس از بحث و تبادل نظر و ارائه دفاعیات، کلیات طرح تاسیس استان اصفهان شمالی به تصویب اعضای کمیسیون شوراهای مجلس رسید. به گفته او، 9 شهرستان نائین، خور و بیابانک، اردستان، نطنز، گلپایگان و خوانسار، کاشان و آران و بیدگل و میمه استان اصفهان شمالی را تشکیل می‌دهند.

کلیات تشکیل استان اصفهان شمالی در کمیسیون شوراها تصویب شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس از تصویب کلیات طرح تأسیس استان اصفهان شمالی در جلسه کمیسیون شوراهای مجلس با رأی اکثریت اعضاء خبر داد.

سید جواد ساداتی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در جلسه‌ای که مسئولان وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه، وزارت اطلاعات و مرکز پژوهش‌های مجلس حضور داشتند، پس از بحث و تبادل نظر و ارائه دفاعیات، کلیات طرح تاسیس استان اصفهان شمالی به تصویب اعضای کمیسیون شوراهای مجلس رسید.

وی افزود: جزئیات این طرح در جلسه بعدی کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پس از تصویب آن در کمیسیون‌های مربوط، طرح برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

ساداتی نژاد تأکید کرد: در طرح استان اصفهان شمالی با تفویض اختیار به شهرستان‌های استان، عدالت در همه مناطق این استان توزیع خواهد شد و از این لحاظ نمایندگان استان اصفهان، نگاه مثبتی به این طرح دارند و فضای خوبی برای تصویب طرح در مجلس حاکم است.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل، تصریح کرد: طرح تشکیل استان اصفهان شمالی پس از دو سال بررسی کارشناسی و کارهای مقدماتی اسفندماه گذشته توسط هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شد.

وی گفت: نمایندگان شهرستان‌های استان اصفهان، به طور خاص نمایندگان 9 شهرستان نائین، خور و بیابانک، اردستان، نطنز، گلپایگان و خوانسار، کاشان و آران و بیدگل و میمه که استان اصفهان شمالی را تشکیل می‌دهند، در جلسه‌های بعدی حضور خواهند داشت.

ساداتی نژاد افزود: نشست بررسی جزییات تشکیل استان اصفهان شمالی، مناطق مستقر در این استان، مرکز استان اصفهان شمالی و مواردی از این دست مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل تصریح کرد: دولت نظر منفی درباره‌ این طرح اعلام نکرده و در حال مذاکره با دولت هستیم تا مشکل بار مالی آن هم رفع شود و به دنبال آن هستیم که نظر مثبت دولت را بگیریم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر