کد خبر: 6416
A

امیری: نباید مراسم اربعین حسینی را دولتی کنیم

معاون امور مجلس رییس جمهور: مراسم اربعین کاملا مردمی اداره می‌شود، مهم‌ترین ویژگی مراسم اربعین مردمی بودن آن است و نباید مراسم اربعین حسینی را دولتی کنیم.

امیری: نباید مراسم اربعین حسینی را دولتی کنیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حسینعلی امیری در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه  در جمع خبرنگاران با اظهار رضایت از وضعیت تردد زائران اربعین حسینی اظهار کرد: وضعیت در پایانه چذابه مناسب است و همکاری، همدلی، همراهی و انسنجام بین مسئولان و دستگاه‌های مختلف ذیربط در ایام اربعین حسینی وضعیت مطلوبی در برگزاری مراسم اربعین فراهم کرده است.
 
وی افزود: مراسم اربعین حسینی مراسم دولتی نیست؛ دولت صرفا تشکیلات را فراهم می‌کند و این خود مردم هستند که برگزارکننده مراسم اربعین هستند.
 
معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به خدمات‌رسانی مواکب و ایستگاه‌های پذیرایی در مسیر زائران اربعین حسینی گفت: این موکب‌ها را مردم برپا کرده‌اند و مراسم اربعین کاملا مردمی اداره می‌شود، مهم‌ترین ویژگی مراسم اربعین مردمی بودن آن است و نباید مراسم اربعین حسینی را دولتی کنیم. این شور و عشقی که در مراسم اربعین حسینی وجود دارد برخواسته از اعتقادات مردم است و دولت تنها شرایط را تسهیل می‌کند.
 
امیری با بیان این‌که ستاد اربعین در روزهای منتهی به اربعین حسینی به صورت شبانه‌روز فعال است، ادامه داد: تجربه‌ای که از سال‌های گذشته در اربعین حسینی داریم، در حال کامل شدن است.
 
معاون امور مجلس رییس جمهور اظهار کرد: طبق گزارش فرماندار دشت‌آزادگان تردد زائران در پایانه مرزی چذابه نسبت به سال گذشته بسیار افزایش پیدا کرده است و تعدادی از زائران نیز در حال بازگشت از زیارت اربعین هستند. با فرهنگ‌سازی که در اربعین حسینی در حال انجام است برگزاری این مراسم با نظم بهتری برگزار می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر