کد خبر: 64205
A

محمود واعظی : لایحه شفافیت به مجلس می‌رود

رییس دفتر رییس جمهور از ارسال لایحه شفافیت به مجلس در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

محمود واعظی : لایحه شفافیت به مجلس می‌رود

به گزارش دیده بان ایران؛ محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز(چهارشنبه) هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات  جلسه امروز دولت اظهار کرد:  لایحه بسیار مهم شفافیت را تمام کردیم که بیش از چهل ماده دارد و موضوع مهمی است و ما آن را هرچه زودتر به مجلس ارائه می‌کنیم. همچنین آقای روحانی بخشی از جلسه را به دستورات دیروز رهبری اختصاص دادند که درباره مسائل اقتصادی، رونق تولید،  ایجاد کردن فضا برای سرمایه‌گذاری،  ایجاد اشتغال و اینکه چگونه بنگاه های اقتصادی که در تصدی دولت و نیروهای نظامی است را به مردم واگذار کنیم، بود.

وی افزود: در مجموع مقداری از وقت امروزمان به عملیاتی کردن دستورات رهبری اختصاص یافت. همچنین به این موضوع که در این شرایط برای مقابله با فشارهایی که آمریکا ایجاد می‌کند چطور باید به یک مدیریت قدرتمند و متمرکز برسیم تا شجاعت در تصمیم گیری را عملی کنیم، پرداخته شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به مباحثی که درباره کالابرگ الکترونیکی مطرح شده است گفت: ارز چهار و دویستی با همان تصمیم گیری سال گذشته به قوت خودش باقی است و مسائلی که درباره کالابرگ الکترونیکی مطرح است یا روش‌های دیگر، پیشنهاداتی است که سازمان برنامه و بودجه یا سایر دستگاه ها مطرح کردند و در کارگروهی بررسی می شود که اگر در آینده لازم شد و کارآمدتر بود از آنها استفاده کنیم.

واعظی درباره انتخاب سخنگوی دولت، گفت: این موضوع بررسی شده است و یک نفر هم نامش مطرح است که خود آقای رئیس جمهور انشاءالله اعلام می‌کنند.

وی با بیان اینکه درباره سهمیه بندی بنزین فعلا با شرایط پیش آمده، دولت قصد اعلام تصمیم گیری نهایی را ندارد، گفت: در این موضوع قبل از اینکه دولت تصمیم بگیرد و هماهنگ شود به علت مشکلی که در اطلاع رسانی پیش آمد و یک اشتباه در خبررسانی انجام شد، آن مسائل پیش آمد، اما مسئولان واقعیت را گفتند که هنوز ما تصمیم گیری در این زمینه انجام نداده ایم و فعلا تصمیم گیری نهایی را در این زمینه به زمانی سپردیم که آرامشی ایجاد شود.

واعظی تاکید: از اولی که ادغام وزارتخانه‌ها انجام شده، طبیعی است که وزارت جهاد کشاورزی ما بحث تولید کشاورزی را پیگیری می کند و وزارت صمت تولید صنعتی را پیگیری می‌کند اما آنچه این وسط اتفاق افتاده است، رهاشدگی بازار است. مخصوصا که وزارت بازرگانی گذشته دو شقه شد، بخشی در وزارت صمت است و بخشی در وزارت بازرگانی است و از نظر روش هم هر دو از یک روش پیروی نمی‌کنند که لازم است کسی بالای سر اینها باشد و هر دو را هماهنگ کند./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر