کد خبر: 64237
A
وزیر پیشین دادگستری:

وضعیت و رفاه ما همین امروز از اروپا بهتر است

دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز گفت: براساس آمار و ارقام امروز وضعیت رفاهی ایران بهتر از اروپاست.

وضعیت و رفاه ما همین امروز از اروپا بهتر است

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی عصر چهارشنبه در نشست شورای مرکزی حزب بیداری اسلامی در محل بنیاد فرهنگی هفتم تیر تهران افزود: امروز در کشور ارزانترین خدمات را از دولت دریافت می کنیم در نتیجه آب، بنزین، گاز، جاده و برق یعنی پول نقد.
وی ادامه داد: میانگین فروش آب در دنیا 3 دلار معادل 42 هزار تومان است در حالی که ما هر متر مکعب آب را 300 تومان به دست مصرف کننده می دهیم.
پور محمدی با اشاره به تولیدات پروتئینی و کشاورزی در کشور افزود: 80 میلیون جمعیت ایران است میانگین هر شهروند 4 کیلوگرم محصولات کشاورزی و پروتئینی تولید می کند که نرخ قابل تقدیر و بسیار بالایی است. ما می دانیم خیلی از خدمات از جمله فرودگاهی، بین راهی، امکانات گردشگری و بین المللی ما ضعیف است اما واقعیت ها و پیشرفت های چشمگیری داشتیم که باید تبیین شود.

**وضعیت رفاهی ایران بهتر از اروپااست 
وزیر پیشین دادگستری خاطرنشان کرد: برخی فکر می کنند ما کشوری عقب مانده ای هستیم که بعد از تحریم ها ذلیل و ضعیف شده ایم، باید به آنها گفت وضعیت و رفاه ما همین امروز از اروپا بهتر است. این را آمارهای موجود می گوید. چند شاخص پایه ای و علمی به شما بگویم، مصرف برق، آب، شبکه حمل و نقل، خدمات بهداشتی، آموزشی و تغذیه با قیمت نازل و به صورت فراوان و در دسترس در اختیار مردم قرار می گیرد.
پورمحمدی بیان کرد: بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری سه محور دارد. که در بخش اول به مسایل مهم کشور و سیاست داخلی و خارجی می پردازد، دومین قسمت این بیانیه به مشکلات و ضعف ها می پردازد، و در نهایت به این موضوع می پردازد که در آینده چه باید بشود.
وی با ذکر این نکته که وقتی پای مذاکره با دیگر کشورها می رویم، اگر از توانایی های کشورمان مطلع نباشد نمی تواند با اقتدار مذاکره کند تاکید کرد: خیلی از مدیران و مسئولان ما از آمار و ارقام تولیدات و زیر ساخت های کشور خبر ندارند، در دولت خیلی از وزرا اقتصادی و تخصصی می گفتند از پور محمدی آمار بگیرید زیرا در دولت های مختلف حضور داشتم و منبری هم هستم به آمار و کارنامه چهل سال گذشته مسلط هستم.

**غرور ملی، نسل جوان و زیرساخت ها 
وزیر پیشین کشور ادامه داد: سیکل ترکیبی ما نیروگاه های 500 تا 1000 مگابایتی ترکیبی می سازد و باید از نزدیک رفت و مشاهده کرد ما در این کشور چه زیر ساخت هایی داریم. باید بروید و با چشم خود عظمت نیروگاه های مختلف تولید برق کشور را مشاهده کنید. کارهایی که بعد از انقلاب انجام شده را باید به خوبی تبیین و منتقل کنیم. جوانان، پژوهشگران و دانشجویان ما در تورهای علمی می توانند از توسعه زیرساخت ها در سراسر کشور بازدید کنند. در آن صورت است که به غرور، عرق ملی و ایران دوستی به معنی واقعی پی می برند.
پورمحمدی اضافه کرد: اهل رسانه، تشکل ها و نخبگان توسعه کشور را ببینند و حس واقعی خود را بیان و برای بهتر شدن راه کار بدهند. مقام معظم رهبری مسئولان و مردم همه در مقابل کشور مسئول هستند و باید مواظب شایعات باشند. یک شایعه در کشور می شود جلوی مغازه ها و فروشگاه ها صف می بندند. شایعه کردند بنزین گران می شود فوری پمپ بنزین ها شلوغ شد ، بنابراین مردم و مسئولان همه باید مواظب باشند.
وزیر پیشین دادگستری بیان کرد: اگر می خواهید در انتخابات پیروزی سیاسی به دست بیاورید نباید مبنا را بر تخریب رقیب بگذارید، هنر ما این است که کسانی که سرکار هستند را مورد انتقاد و هجمه قرار دهیم. موعد انتخابات که می شود می گوئیم این دولت خراب کرده ما اگر باشیم بهتر عمل می کنیم، در حالی که اگر کار مثبتی طی این چهل سال انجام شده به دست همین کارگزاران انجام شده و اگر نقص و ایرادی هست همه ما در آن سهیم هستیم.

**تخریب ممنوع
پور محمدی گفت: ما باید واقع بینانه در فضای سیاسی و انتخاباتی حضور پیدا کنیم. و واقعیت ها را بیان کنیم. اگر بنا را بر عرفی بگذاریم که تا کنون در مسیر تخریب رقیب بوده است، مردم اعتمادشان را نسبت به کارگزاران از دست می دهند این کار موجب تضیف سرمایه اجتماعی می شود. 
وی اضافه کرد: در جامعه روحانیت مبارز ما به این جمع بندی رسیدیم که باید سرمایه های اجتماعی مانند دین، اخلاق، انقلاب و تمدن ایرانی را حفظ به روز و احیا کنیم. بر این محورها باید متمرکز شویم و برجسته کنیم. دین اخلاق و تمدن ایرانی پایه ها و ستون های دوام و قوام اجتماعی ماست. جامعه روحانیت مبنا را بر احیاء دین اخلاق و تمدن ایرانی پایه های دوام و قوام اجتماعی گذاشته است.
دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز گفت: باید نقاط ضعف خود را به خوبی شناسایی و نقاط قوت را به درستی درک کنیم و اجازه ندهیم قوت و توانمان در اثر غفلت تبدیل به ضعف شود. امام صادق (ع) فرمودند: وقتی در مشت دُر باشد همه عالم بگوید سنگی بی ارزش است مهم این است که خودمان می دانیم در مشت دُر داریم. 
وی بیان کرد: دُرّ، توانمندی و نقطه قوتمان را باید حفظ کنیم و بر قیمت آن بیافزاییم. اگر زنگار، غبار و لعاب گرفته آن را پاک کنیم و بزدائیم، این ثروت، سرمایه و توان ملی که اصل آن اخلاق، دین و غرور و تمدن ملی و منابع و سرمایه های اجتماعی است و تفکر انقلابی که با رویکرد توجه به این مقولات است را محافظت، احیا و به آن تمسک جوییم.

**در جامعه روحانیت افراد مستعد آماده و با انگیزه وجود دارد 
پورمحمدی ادامه داد: ما به عنوان جامعه روحانیت مبارز اگر توانستیم به روند انتخابات و مشارکت سیاسی کشور کمک کنیم حتما وارد می شویم. ولی اصل را بر این پایه گذاشتیم که انتخابات جلوه و نمای بروز و ظهور توان ملی است، بر این اساس معتقدیم ابتدا باید توان ملی را بالا ببریم و از داشته هایمان دفاع کنیم. اصل بر خدمت به روند توسعه و کمک به همه ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی،بین المللی و اجتماعی است، شرکت ما در انتخابات و مشارکت سیاسی ما بر این محور هاست. اگر کسی می خواهد برای نیات شخصی و جناحی وارد شود هم به خود و هم به کشور آسیب می زند. به اندازه کافی در جامعه روحانیت افراد مستعد آماده و با انگیزه وجود دارد و از این بابت نگران نیستیم. نگرانی ما از این جهت است که محورها و اصولی که ذکر کردم عملی نشود.
وی گفت: آنچه مهم است شناخت شرایط جامعه، محیط داخلی و جهانی و شناخت وظیفه و رسالت ما است. باید با نگاهی عمیق و غیر سطحی به فهم مسائل پیچیده جهانی بپردازیم. 
دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: شب گذشته مقام معظم رهبری فرمودند'رئیس جمهوری آمریکا می گوید از وقتی که من آمده ام، هر جمعه در ایران راهپیمایی علیه نظام برگزار می شود باید به این فرد گفت، اولاً روز جمعه نیست بلکه شنبه است و ثانیاً تهران نیست بلکه پاریس است' این یک طعنه سیاسی و دارای پیام خوبی است. 
دبیر کل جامعه روحانیت مبارز کشور اظهار داشت: وقتی از فرانسوی ها درباره رعایت حقوق بشر پرسیدند ناراحت شدند چون خود را مبدع آن می دانستند. این کشور به مدت 6 ماه است درگیر تظاهرات گسترده مردمی هستند که سهم اقلیت ها و رنگین پوست ها در آن کمتر هستند.

**حرف های همیشگی از برخی گرانی ها 
پورمحمدی ادامه داد: وقتی جامعه ای پیگیر آرمان های انسانی باشد، این اهداف ماندگار می شود و در تاریخ تنها این لحظات به یادگار می ماند. در تاریخ به اهدافی چون آزادی، دفع دشمن ، ارزشهای اخلاقی به نفع فقرا مباهات می شود. 
این فعال اصولگرا افزود: آنچه که در ایران اتفاق می افتد به لحاظ حجم از تاریخ غربی ها بیشتر است و به لحاظ شمول، حیطه نفوذ و شبکه های تحت تاثیر ، جمهوری اسلامی یک جهش انسانی، تمدنی، معنوی و اخلاقی در گستره جهانی رقم زده است. 
پور محمدی اضافه کرد: جمهوری اسلامی این عرصه را درنوردیده و تمدن و مدعیان بزرگ را به چالش کشیده است. به رغم تبلیغات سوء ، جدال رژیم صهیونیستی و فلسطین، ظلم و عدالت، طاغوت و رحمان برای انبیای الهی هم اتفاق افتاده است. 
وی عنوان داشت: حرفهایی چون گران شدن پیاز و سیب زمینی و... همیشگی است؛ این حرفها در همه حوادث وجود دارد. ما را متهم به خیلی کارها می کنند ما از امیرالمومنین و امام حسین (ع) بالاتر که نیستیم که مورد تخریب و جنگ روانی قرار گرفتند. 
دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز کشور یادآور شد: به انسان برجسته ممتاز الهی چون امام حسین (ع) می گفتند از دین خارج شده است اما ایشان با قیام علیه حکومت، یک روز جنگید و تاریخ را دگرگون کرد. 
پورمحمدی اظهار داشت: برای جمهوری اسلامی هم این چنین است و ما به این سختی ها باید نگاه فراتاریخی داشته باشیم و عمق این جدال را بدانیم. این عرصه تلاش بزرگ الهی است تا این جریان را بشود مقابل هجمه کفر و فسق حفظ کند.
وی تاکید کرد: ما را به بی عرضگی ، فساد ، رانت خواری ، عقب ماندگی ، بی توجهی به مشکلات مردم و مسائل جهانی و ضعف مدیریت متهم می کنند بخشی از آن واقعی است که باید این خلا را پر کنیم و بخش دیگر از آن دروغ است.
وزیر سابق دادگستری تاکید کرد: یکی از رسالت های گروه ها و تشکل ها این است که تصویر واقعی و منطقی ارائه دهیم./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر