کد خبر: 64249
A

نظر نقوی حسینی درباره انتخابات ریاست مجلس

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: هر سه فراکسیون نمایندگان ولایی، مستقلان و امید برای تمام سطوح هیأت رئیسه باز هم نامزد خواهند داشت و رقابتی جدی هم میان آنها شکل می گیرد.

نظر نقوی حسینی درباره انتخابات ریاست مجلس

به گزارش دیده بان ایران؛ حسین نقوی حسینی  درباره میزان جدی بودن رقابت سه فراکسیون سیاسی مجلس بر سر کرسی های هیأت رئیسه گفت: ارزیابی من این است که هر سه فراکسیون نمایندگان ولایی، مستقلان و امید برای تمام سطوح هیأت رئیسه باز هم نامزد خواهند داشت و رقابتی جدی هم میان آنها شکل می گیرد.

وی درباره اینکه انتقادها از مجلس دهم زیاد است و هر فراکسیونی اکثریت کرسی های هیأت رئیسه سال آخر را به دست گیرد باید پاسخگوی عملکرد تمام چهار سال این دوره باشد، یادآور شد: مجلس دهم سه فراکسیون سیاسی دارد و هیچ فراکسیونی اکثریت در اختیارش نیست بنابراین اصلا نمی توان گفت اکثریت مجلس اصولگرا یا اصلاح طلب است.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی اظهار کرد: امروز هر سه فراکسیون «نمایندگان ولایی»، «امید» و «مستقلان» مطالبه گر هستند و هیچ کدام نیز در مقام پاسخگویی برنمی آید چون ترکیب هیأت رئیسه مجلس برآمده از یک فراکسیون نیست. وقتی به گرایش سیاسی 12 عضو هیأت رئیسه پارلمان نگاه کنیم، هم اصولگرایان، هم اصلاح طلبان و هم مستقلان در آن حضور دارند.

وی افزود: به نظرم هیأت رئیسه سال آخر مجلس همانند سه سال گذشته ترکیبی از سه فراکسیون نمایندگان ولایی، امید و مستقلان خواهد بود. البته در انتخابات هیأت رئیسه علاوه بر آرای فراکسیونی، مناسبات منطقه ای و رایزنی های شخصی نامزدها بر نتیجه اثرگذار است.  

نقوی گفت: احتمال دارد نماینده ای اصولگرا یا اصلاح طلب باشد اما روابط چهره به چهره خوبی با سایر نمایندگان برقرار کند که به همین خاطر وقتی نامزد حضور در هیأت رئیسه می شود، به واسطه تعاملات و ارتباطات خوب گذاشته مورد اقبال عمومی قرار بگیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر