کد خبر: 64260
A

انتقاد یک اصلاح‌طلب از شیرین عبادی

شیرین عبادی، وکیلی بود که با ادعای دفاع از حقوق بشر در دهه هفتاد و هشتاد شمسی توانست برنده جایزه صلح نوبل شود.

انتقاد یک اصلاح‌طلب از شیرین عبادی

به گزارش دیده بان ایران؛ شیرین عبادی، وکیلی بود که با ادعای دفاع از حقوق بشر در دهه هفتاد و هشتاد شمسی توانست برنده جایزه صلح نوبل شود. عبادی در آن زمان از حمایت اصلاح‌طلبان برخوردار بود و ایشان، جایزه صلح نوبل او را افتخار می‌دانستند. مدتی پیش، شیرین عبادی در پارلمان کانادا در پاسخ به سؤال نماینده مجلس کانادا درباره ایجاد کانال مالی اروپا با ایران برای مقابله با تحریم‌های دولت ترامپ گفته است «تهاتر (یا بارتر) با ایران باید تنها محدود به غذا و دارو باشد».

آذر منصوری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در یادداشتی در روزنامه شرق از شیرین عبادی انتقاد کرد. منصوری نوشت: «آیا خانم عبادی نمی‌داند اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران بیشترین فشارها را به هم‌وطنانش وارد می‌کند و نمی‌داند که نمی‌توان نامی غیر از تروریسم اقتصادی به آن‌ اطلاق کرد؟ به خاطر دارم زمانی که او به عنوان برنده جایزه صلح نوبل انتخاب شد، همه ما خوشحال بودیم و مفتخر که یک هم‌وطن ایرانی، آن هم یک فعال حقوق بشری برنده این جایزه شده است.

اما امروز به او می‌گویم که خانم عبادی! شما با این اظهارات و با این رویکرد بیشترین جفا و نقض حقوق بشر را به هم‌وطنان خود روا می‌دارید و روند صلح و گفت‌وگو را با مخاطرات جدی روبه‌رو می‌کنید. از شما می‌خواهیم برای حفظ این جایگاه و دفاع از هم‌وطنان خود، از توان و ظرفیتی که در اختیار دارید، برای لغو تحریم‌ها و دفاع از صلح و حقوق بشر استفاده کنید؛ شاید این صدای ملاله یوسف‌زی‌های ایران باشد که از شما می‌خواهند به خود آیید و تا دیر نشده مدافع واقعی صلح و حقوق بشر باشید و خرمن آتش جنگ علیه مردم خود نباشید.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر